چند توصیه مفید به افراد افسرده

افسردگی نوعی اختلال روانی است که اگر شدید باشد ، سلامت کلی فرد را تهدید می کند.

به گزارش روابط عمومی ، همه افراد هر از گاهی می توانند احساس غم و اندوه و دلتنگی کنند ، به خصوص اگر اتفاق غم انگیزی برای آنها بیفتد.

احساس افسردگی و غمگینی برای مدت کوتاهی امری طبیعی است ، اما اگر این احساس برای مدت طولانی غیرمعمول ادامه داشته باشد ، از این مرحله به بعد به یک اختلال روانی مزمن یا بیماری تبدیل می شود و نیاز به مدیریت مناسب و مداوم دارد ، در غیر این صورت همه اقدامات بر سبک زندگی و جنبه های این فرد تأثیر می گذارد. و حتی سلامت بدن او را به خطر می اندازد.

یکی از مهمترین موارد در مدیریت علائم افسردگی ، «مراقبت از خود» است. وقتی فرد مبتلا به افسردگی حاد به مشاوره و کمک تخصصی نیاز دارد ، می تواند با گام های کوچک و کوچک ، روحیه و در نهایت سلامت روان خود را بهبود بخشد.

این موارد شامل تغییرات جزئی برای مدیریت علائم افسردگی ، از غذا خوردن گرفته تا سایر مسائل مربوط به سبک زندگی است.

در این مقاله ، دکتر شویتا شارما ، روانشناس بالینی در بیمارستان آسیایی NDTV کلمبیا ، برخی نکات عملی مراقبت از خود را برای کمک به افراد مبتلا به افسردگی در جلوگیری از تغییرات خلقی ارائه می دهد. در کاهش علائم افسردگی موفق باشید:

اولین قدم در مراقبت از خود شناختن احساسات و وضعیت غم و استرس و همچنین پذیرش این احساسات است تا بتوانید به درستی با آنها ارتباط برقرار کنید.

مسئله دوم داشتن نگرش مثبت از طریق تفکر است. توضیح ساده برای این موضوع این است که شما روی مسائل و مشکلات روز تمرکز می کنید.

به یاد داشته باشید که هیچ مشکل دائمی وجود ندارد ، اما در این مرحله شما به تلاش گروهی و درمان مناسب نیاز خواهید داشت.

“صحبت کردن” مهمترین مرحله در درمان افسردگی است. بنابراین ، بدون خجالت و نگرانی ، درمورد مشکل خود با دیگران صحبت کنید و در وهله اول از متخصصان کمک بگیرید.

داشتن یک برنامه منظم خواب و غذا خوردن به شما کمک زیادی در این زمینه می کند ، زیرا تأثیر بسزایی در بهبود سلامت کلی روان دارد. تمرینات آرامش ، مانند تنفس عمیق ، همچنین می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.

با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید و از آنها حمایت روحی و روانی بگیرید. شما می توانید افکار و احساسات خود را روزانه یادداشت کنید ، زیرا نوشتن آزاد به شما کمک می کند تا این احساسات را ابراز کنید و به تدریج آنها را از ذهن خود خارج کنید.

– اگر مراحل بالا را دنبال کنید ، می توانید به تدریج به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید. بسیار مهم است که سرگرمی ها و سرگرمی های خود را ایجاد کنید و آنها را بی خیال و بدون فشار اجتماعی کنید.

وقت بیشتری را صرف چیزهایی مانند پخت و پز یا تماشای فیلم هایی کنید که متناسب با سلیقه همه متفاوت است.

تغذیه سالم و ورزش دو ستون مهم در مبارزه با افسردگی هستند. تغذیه مناسب به سلامت روان کمک می کند و ورزش و تحرک باعث ترشح هورمون های شاد و تقویت کننده روحیه در مغز می شود.

آخرین نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که هرگز نباید علائم افسردگی را نادیده گرفت و برای جلوگیری از مشکلات جدی تر ، اگر از این احساسات اطلاع دارید ، در اولین فرصت به دنبال کمک حرفه ای باشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا