مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اعلام کرد که با همکاری شهردار منطقه ۲، گزینه نهایی اتصال ایمن محلات طرشت شمالی و جنوبی انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی، محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در نشست هیئت طرح هندسی این سازمان، ضمن تقدیر از نقش دغدغهمند و تصمیمسازی این نهاد در انتخاب گزینههای برتر فنی و مهندسی، از نهایی شدن طرح جایگزین زیرگذر خیابان چوبتراش در تقاطع با بزرگراه شیخفضلالله نوری خبر داد و گفت: اتصال ایمن محلات طرشت شمالی و جنوبی از طریق احداث پل روگذر تقاطع خیابانهای چوبتراش و تیموری با بزرگراه شیخفضلالله نوری تامین خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه اتصال مستقیم شمالی- جنوبی میان معابر مذکور، شرایط حذف زیرگذر ناایمن خیابان چوبتراش را فراهم کرد، گفت: تصمیمگیری در خصوص غیرهمسطحسازی گردشهای ترافیکی تقاطع براساس تحلیل هزینه- فایده صورت خواهد پذیرفت.
خیرخواه، با بیان اینکه موضوع اتصال ایمن محلات طرشت شمالی و جنوبی پیرو درخواست شهرداری منطقه ۲ در هیئت سیویل سازمان مشاور مطرح شده است، گفت: با اجرایی شدن پل روگذر تقاطع خیابانهای چوبتراش و تیموری با بزرگراه شیخفضلالله نوری یکی از مشکلات قدیمی شهروندان این محدوده از منطقه ۲ برطرف خواهد شد.
همچنین در ادامه مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ نیز طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه تلاش برای حذف زیرگذر چوبتراش نه اقدامی صرفا ترافیکی، بلکه راهکاری به منظور اتصال ایمن محلات طرشت شمالی و جنوبی و همچنین کاهش آسیبهای اجتماعی است، یادآور شد: محلات فوق در وضع موجود از طریق یک کالورت هدایت آبهای سطحی به یکدیگر متصل شدهاند و این معبر غیراستاندارد، تنها مسیر ارتباطی شهروندان در بخشهای شمال و جنوب بزرگراه شیخفضلالله نوری به شمار میآید.
وی ابراز امیدواری کرد با تصویب و تثبیت گزینه نهایی در مراجع ذیربط، گسست محله طرشت که به واسطه احداث بزرگراه شیخفضلالله نوری در دهههای گذشته اتفاق افتاده است، برطرف شده و امکان تردد ایمن و روان ترافیکی در شمال و جنوب این محله فراهم شود.
گفتنی است در نشست اخیر هیئت سیویل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران که با حضور جمعی از متخصصان خبره عمران و ترافیک برگزار شد، درباره ۳ گزینه مختلف اجرایی به منظور جایگزینی با زیرگذر چوبتراش بحث و تبادل نظر و گزینه نهایی ضمن درنظرگرفتن ملاحظات مختلف فنی، ترافیکی و اقتصادی انتخاب شد. ساماندهی ترافیکی بزرگراه شیخفضلالله نوری حدفاصل بزرگراههای جناح و یادگار امام(ره) که به واسطه حرکات تداخلی، دچار افزایش زمان سفر و اختلال در ایمنی تردد شده است، از دیگر ثمرات اجرای این پروژه به شمار میآید.
انتهای پیام