هفته‌های سخت کرونایی در انتظار تهران/ خطر ۵۰۰تایی شدن دوباره مرگ‌ها

رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به لزوم تعطیلی دوهفته ای در تهران در بیماری عروق بیماری کرونا قرمز گفت: ما باید تدابیری را اتخاذ کنیم که تعداد کشته ها از 1000 فراتر نرود. در روز

دکتر پیام طبرسی در گفت وگو با روابط عمومیکرونا در مورد وضعیت خطرناک کشور گفت: در حال حاضر بیماری بسیار نامطلوب است. اوج چهارم بیماری از اوایل آوریل آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. اگر اقدامی انجام نشود ، متاسفانه تهران هفته های سختی را پشت سر می گذارد.

او بیان کرد اوضاع واقعاً غیر قابل تصور است و اوضاع بد استوی افزود: “اگر این روند ادامه یابد ، تعداد کشته شدگان افزایش خواهد یافت.” در حال حاضر ، مرگ و میر ناشی از Covid-19 هنوز در سنین بالا بیشتر است ، اما جوانان هنوز هم در برخی موارد در شرایط بحرانی می میرند.

نیاز به تعطیلی تهران به مدت دو هفته

طبرسی با بیان اینکه این بیماری قابل پیشگیری است و در تعطیلات عید قابل معالجه و درمان است ادامه داد: در حال حاضر تنها راه کنترل این بیماری بستن آن است. حداقل باید دو هفته در تهران مرخصی داشته باشیم.

وی در مورد صندوق تجهیزات و دارویی کرونا گفت: اکنون تجهیزات و داروهای لازم را در اختیار داریم ، اما اگر این روند ادامه یابد ، البته ممکن است در این زمینه نیز مشکلاتی وجود داشته باشد.

خطر 4 رقمی مرگ بر اثر ویروس انگلیسی

طبرسی گفت: “در هفته های آینده شاهد افزایش مرگ و میر در کشور خواهیم بود.” یعنی باید تدابیری اتخاذ کنیم تا اطمینان حاصل شود که تعداد کشته ها بیش از 1000 نفر در روز نیست. در شرایط فعلی ، ما باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا میزان مرگ و میر خود را به چهار کاهش دهیم. زیرا این ویروس یک ویروس جهش یافته در انگلیس است. این ویروس افراد زیادی را در هر خانواده آلوده می کند و هر فرد می تواند بین هفت تا هشت نفر را آلوده کند. با افزایش تعداد ، میزان مرگ و میر نیز افزایش می یابد. شدت بیماری در این ویروس حتی بیشتر است.

افراد باید پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند

طبرسی با بیان اینکه افراد باید پروتکل های سلامتی را در مورد اثرات استفاده از ماسک دو بار دنبال کنند ، اظهار داشت: همه این شرایط م areثر است و بهتر است دوبار از ماسک استفاده شود ، اما فقط در شرایطی که افراد در خانه نیستند و در معرض خطر نیستند. . “یک شخص می تواند دو ماسک زده و سپس به مکانهایی برود که مردم زیاد راه می روند ، مانند گذرگاه ها و غیره. اینکه فکر کنم من از این بیماری در امان هستم اشتباه است. در مناطق بسته و پرجمعیت هیچ یک از این کنترل ها 100٪ پیشگیری نیست و بیماری گسترش می یابد.

در مرحله دوم ، 150 نفر در برابر cobrachet واکسینه می شوند

یکی از اعضای تیم تحقیقاتی واکسن بریات کویر درباره وضعیت واکسن کوباراک اظهار داشت: واکسن برکت در مرحله دوم آزمایش بالینی است. تاکنون 150 نفر در مرحله دوم واکسینه شده اند. بعضی از داوطلبان فقط اولین دوز را دریافت کردند و برخی دیگر هر دو دوز را دریافت کردند.

طبرسی گفت که مرحله دوم تا پایان ماه مه به اتمام می رسد: “گرچه واکسن کرونا مبارک تا پایان ماه ژوئن ساخته خواهد شد ، اما در نهایت پنج میلیون دوز و 80 میلیون دوز در ماه تولید خواهیم کرد که مدت زمان زیادی طول می کشد. “بر این اساس ، ما باید پیشگیری را جدی بگیریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا