تراژدی چهارم و شیب تند کرونا در ۱۴ استان + نمودار

موج تاج چهارم از ابتدا طوفانی بود. در طی چند روز ، او تمام مراکز استان ها را با رنگ قرمز پر کرد و بیمارستان ها را پر از بیماران کرونا ویروس شدیدا بیمار کرد.

به گزارش روابط عمومی به گفته کارشناسان بهداشت ، اکنون در بالای تاج چهارم قرار داریم و موارد جدید این بیماری روز به روز در حال افزایش است. با این وجود ، تخت های بیمارستانی برای بیماری عروق کرونا ویروس قلب و بخش مراقبت های ویژه چنان پر است که به گفته یکی از اعضای ستاد ملی تاجگذاری ، یافتن مکانی برای پذیرش بیمار جدید دشوار است.

چند هفته دیگر می میرد

از طرف دیگر ، در موج چهارم تاج که هنوز هم در شتاب است ، مشاهده کردیم که مرگ و میر بسیار سریعتر از امواج قبلی افزایش می یابد. بنابراین شیوع بیماری در 7 ژانویه 2017 به سرعت تعداد مرگ های ناشی از بیماری را به سه رقم کاهش داد. بر این اساس ، کارشناسان بهداشت پیش بینی می کنند که هفته های آینده با سختی و مرگ پایان یابد. دکتر پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ، اخیراً به روابط عمومی گفت: “طی دو تا سه هفته آینده ، تعداد مرگ عروق کرونا ویروس در کشور افزایش می یابد و ما حتی از 400 به 500 مرگ خواهیم رسید. یعنی ما باید تدابیری اتخاذ کنیم که اطمینان حاصل شود تعداد کشته های ما از 1000 مرگ در روز بیشتر نباشد. در شرایط فعلی ، ما باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا میزان مرگ و میر خود را به چهار کاهش دهیم. زیرا این ویروس نوعی ویروس جهش یافته انگلیسی است. این ویروس افراد زیادی را در هر خانواده آلوده می کند و هر فرد می تواند بین هفت تا هشت نفر را آلوده کند. با افزایش تعداد ، میزان مرگ و میر نیز افزایش می یابد. شدت بیماری در این ویروس حتی بیشتر است.

257 شهر سرخ

فقط 11 شهر آبی

در حال حاضر طبق آمار وزارت بهداشت ، 257 شهر در ایالت سرخ ، 129 شهر در ایالت نارنجی ، 51 شهر در ایالت زرد و تنها 11 شهر در ایالت آبی وجود دارد. علاوه بر این ، میزان ابتلا به این بیماری در کشور به سرعت در حال رشد است و متأسفانه تعداد امواج شدید نیز افزایش یافته است. از طرف دیگر ، به نظر می رسد نگرانی های وزارت بهداشت به واقعیت پیوسته است. گفته می شود که علت اصلی بیماری در این کشور تاج جهش یافته انگلیسی بوده است. اخیراً سخنگوی وزارت بهداشت ، دکتر سیما سادات لاری ، گفت که شیوع ویروس جهش یافته انگلیس به سرعت در سراسر کشور در حال رشد است ، بطوریکه بیماری کرونا ویروس قلب و دفعات بستری شدن در بیمارستانها و مراکز درمانی بسیار سریعتر از در بیماران دوم و سوم

وی گفت: “ما در حال جنگ تمام عیار علیه Covid-19 هستیم و در روزهای آینده شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری خواهیم بود.”

چرا موج چهارم Covid-19 ظاهر شد

در همان زمان ، دکتر علیرضا رییس ، سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت که چندین عامل در ایجاد موج جدید نقش دارند. تا سال تحویل ، در اواسط مارس ، خریدهای شبانه عید ، دوره ها ، سفرها و موارد دیگر داریم. این امر منجر به کاهش شاخص انطباق با پروتکل شد و این رقم به زیر 60 درصد رسید. از طرف دیگر ، مراجعه مکرر به ناوریز ، کافه ها و رستوران ها ، عروسی و مراسم عزاداری باعث شیوع آن شد.

“اما یک عامل مهم در شیوع ویروس نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها بحث وجود ویروس جهش یافته انگلیسی بود که می توان آن را سویه غالب بیماری نامید ، الگویی که کشورها و استانها را تحت تأثیر قرار می دهد. ” “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

10 روز تعطیلات ملی

بر این اساس ، با توجه به میزان بالای گسترش کووید -19 چهارم در کشور و افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب و مرگ و میر ، پیشنهاداتی برای بستن شهرهای قرمز و البته کنترل کنترل استان تهران. سرانجام ، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری دیروز گفت 1400 نفر از 10 آوریل تعطیلات ملی 10 روزه در این کشور تجلیل می شود. در شهرهای قرمز فقط یک گروه از مشاغل می توانند کار کنند و گروه دوم ، سه و چهار گروه مجاز به کار نیستند. مشاغل گروه I مشاغلی هستند که برای نیازهای مردم بسیار مهم هستند مانند سوپرمارکت ها ، داروخانه ها ، کلینیک ها ، فروشگاه های آنلاین ، بیمارستان ها ، تعمیرگاه ها و … و غیره. در شهرهای اورنج گروه های اول و دوم مشاغل می توانند کار کنند و گروه های سوم و چهارم نمی توانند کار کنند.

اگرچه تحقق دستور تعطیلات هنوز در چشم شهرهای سرخ مانند تهران احساس نشده است ، اما امیدواریم Covid-19 به دلیل تقویت دستگاه های اجرایی و کنترل ، پایه چهارمین افزایش این 10 سال باشد.

تاج در 12 استان بسیار شیب دار است

سخنگوی ستاد تاجگذاری ملی همچنین گفت که ما شاهد افزایش بسیار مداوم بیماری در 12 استان بودیم. استان های اردبیل ، بوشهر ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، آذربایجان شرقی ، کرمان ، لرستان ، همدان ، زنجان ، مارکالی ، قم ، فارس از استانهایی هستند که شدیدترین افت بیماری را تجربه کرده اند و باید در کاهش آن دقت کنیم. خسارت. شیب در 11 استان دیگر عمودی است اما مانند 12 استان قبلی نیست. در واقع ، این استان ها نیز وارد موج چهارم می شوند ، میزان بیماری به تدریج در حال افزایش است و آنها باید مراقب باشند. زیرا آنها دوران سختی را پشت سر می گذارند. استان های ایلام ، البرز ، آذربایجان غربی ، سمنان ، تهران ، خراسان رضوی ، اصفهان ، کردستان ، چهارمحال و بختیاری ، کرمانشاه و قزوین بیشترین میزان بیماری را دارند.

در ابتدای موج چهارم ، 4 استان

ریس گفت: “ما استانهایی نیز داریم كه از موج قبلی خارج شده اند ، اما موج جدیدی از ویروسهای جهش یافته انگلیس را تجربه می كنند.” شامل استان های گیلان ، مازندران و خوزستان است. علی رغم درگیری اخیر استان خوزستان ، اما اکنون شهرهای این استان از این بیماری رنج می برند و باید بسیار مراقب باشند. در ابتدای موج ، چهار استان وجود دارد که می توانند با اجرای پروتکل های سختگیرانه کمتر در موج شرکت کنند ، از جمله یزد ، کهگیلویه و بویراحمد ، سیستان و بلوچستان و گلستان. استان هرمزگان نیز در خط مقدم موج قرار دارد.

به گفته وزارت بهداشت ، میزان رشد بستری در موج چهارم این بیماری 3.7 برابر بیشتر از مدت مشابه موج دوم و سوم است.

در همان زمان ، در هفته گذشته ، یعنی از 13 تا 19 آوریل 1400 ، تعداد بیماران سرپایی مثبت 103021 نفر بود. تعداد موارد جدید 13205 مورد و تعداد مرگ 1117 مورد بوده است.

وضعیت در 14 استان خطرناک در تاج چهارم افزایش خواهد یافت

تهران

تعداد بیماران سرپایی مثبت در هفته های اخیر در استان تهران به 6،972 نفر رسیده است. تعداد پذیرش های جدید در بیمارستان 1930 نفر و تعداد مرگ و میرها 160 نفر بود.

علاوه بر این ، طی هفته های اخیر بستری شدن و مرگ و میر در تهران افزایش یافته است. در استان ، دفعات بستری شدن در بیمارستان به میانگین کشوری رسیده و به موازات آن افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر از میانگین کشوری کمتر است. اگرچه همزمان رشد کرد.

البرز

در هفته های اخیر ، بستری شدن در بیمارستان در این استان به رشد خود ادامه داده و میزان مرگ و میر نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است و مسیری طولانی را طی کرده است.

کرونا از 12 استان شیب بسیار بالایی دارد

اردبیل

در هفته های اخیر ، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در استان اردبیل افزایش یافته است. میزان بروز مطابق با میانگین کشوری افزایش یافت ، اما میزان مرگ و میر در این استان از میانگین کشوری فراتر رفت.

بوشهر

در بوشهر ، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر افزایش یافته است. بعلاوه ، تعداد بستری شدن در بیمارستانها از میانگین کشوری فراتر رفت ، اما میزان مرگ و میر همراه با کشور افزایش یافت.

خراسان جنوبی

در هفته های اخیر ، در بیمارستان و مرگ و میر در خراسان جنوبی اندکی افزایش یافته است. دفعات بستری شدن در بیمارستان در سراسر کشور افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر همچنان زیر میانگین کشوری است.

خراسان شمالی

در شمال خراسان ، تعداد بستری ها و مرگ و میر در هفته های اخیر افزایش یافته است. میزان بیماری و مرگ و میر استان کمتر از متوسط ​​ملی است ، اما همزمان رشد کرده است.

آذربایجان شرقی

در هفته های اخیر ، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در این استان افزایش یافته است. البته فراوانی و تعداد مرگ و میرها در این هفته هنوز زیر میانگین کشوری است.

کرمان

در هفته های اخیر ، تعداد بستری ها در بیمارستان افزایش یافته است ، اما مرگ و میرها ثابت مانده است. بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری است.

لرستان

این استان همچنان شاهد افزایش بستری در بیمارستان ها و افزایش مرگ و میر است. فراوانی بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری بالاتر است.

همدان

در استان همدان ، در هفته های اخیر بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان ها افزایش یافته است. تعداد بستری شدن در بیمارستانها از میانگین کشوری فراتر رفته و میزان مرگ و میر به میانگین کشوری رسیده است.

زنجان

در هفته های اخیر ، میزان بستری و مرگ و میر در استان زنجان افزایش یافته است. فراوانی بستری شدن در بیمارستان در سراسر کشور افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر کمی بالاتر از متوسط ​​کشور است.

مرکزی

در هفته های اخیر ، تعداد بستری ها و مرگ و میرها در استان مرکزی افزایش یافته است ، میزان بستری شدن در بیمارستان ها از متوسط ​​ملی و میزان مرگ و میر در استان بیش از میانگین کشوری است.

شن

در شن و ماسه ، ما همچنین شاهد افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر هستیم. فراوانی بستری شدن در بیمارستان در کشور افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر در این استان کمتر از متوسط ​​ملی است.

فارسی

طی هفته های اخیر شمار کشته شدگان و بستری در بیمارستان های فارس افزایش یافته است. البته بستری شدن در بیمارستان ها کمتر از میانگین کشوری است اما مرگ و میر به میانگین کشوری رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا