لغو نشست‌های نمایندگان فلسطین، ایران و لبنان در یک دانشگاه

لغو نشست‌های نمایندگان فلسطین، ایران و لبنان در یک دانشگاه

در میان بحبوحه جنگ در غزه، یک دانشگاه هندی نشست‌های نمایندگان فلسطین، ایران و لبنان را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، در پی جنگ‌ها در غزه و لبنان، یک دانشگاه هندی سه نشست را که قرار بود به‌طور جداگانه توسط نمایندگان فلسطین، ایران و لبنان در دهلی‌نو برگزار شود، لغو کرد.

روزنامه ایندین اکسپرس روز جمعه با انتشار این خبر نوشت: برگزاری این سیمینار‌ها توسط مرکز مطالعات غرب آسیا در دانشگاه جواهر لعل نهرو سازماندهی شده بود و به‌علت شرایط اجتناب‌ناپذیر لغو شدند. 

قرار بود ایرج الهی، سفیر ایران در هند، روز پنج‌شنبه در نشستی با عنوان «دیدگاه ایران نسبت به تحولات اخیر در غرب آسیا» سخنرانی کند. با این حال، شرکت‌کنندگان صبح روز رویداد مطلع شدند که این برنامه لغو شده است.

فرد هماهنگ کننده در دانشگاه ایمیلی به دانشجویان ارسال کرد که اعلام می‌کرد سمینار ۷ نوامبر با موضوع «خشونت در فلسطین» که قرار بود با سخنرانی عدنان ابوالهیجا، سفیر فلسطین، برگزار شود و نشست ۱۴ نوامبر درباره وضعیت لبنان که قرار بود با سخنرانی «ربیع نشر»، سفیر لبنان، برگزار شود، لغو شده است.

در این گزارش آمده است که منابع دانشگاه لغو این نشست‌ها را به نگرانی‌هایی که توسط اعضای ارشد هیئت علمی دانشکده مطالعات بین‌الملل (که مرکز مطالعات غرب آسیا تحت نظارت آن فعالیت می‌کند) مطرح شده بود، نسبت داده‌اند؛ نگرانی‌هایی در مورد این‌که چنین نشست‌هایی می‌تواند منجر به اعتراضات احتمالی در دانشگاه شود.

این روزنامه افزود: نگرانی‌هایی در مورد واکنش احتمالی دانشگاه وجود داشت. این دانشگاه تاکنون بیانیه رسمی در این خصوص صادر نکرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ماه اکتبر، پس از یک حمله مرزی توسط گروه فلسطینی حماس، حملات خشونت‌آمیز خود را به نوار غزه و با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری بود، ادامه داده است.

از آن زمان تاکنون، طبق گزارش مقامات بهداشت محلی، نزدیک به ۴۲ هزار و ۸۰۰ نفر که عمدتا زنان و کودکان هستند، کشته و بیش از ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. از ۱ اکتبر سال جاری، رژیم صهیونیستی این درگیری را با آغاز حملات زمینی به جنوب لبنان گسترش داده است.

طبق گزارش مقامات بهداشت لبنان، از اکتبر سال گذشته حداقل ۲۵۷۴ نفر کشته و بیش از ۱۲ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در هند، دولت با اعتراضات حامی فلسطین یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی علیه فلسطین برخورد کرده و حداقل ۱۷ پرونده علیه ۵۱ نفر تنظیم کرده است. در ماه سپتامبر، دادگاه عالی هند، یک دادخواست عمومی را که درخواست توقف صدور مجوز به شرکت‌های هندی برای صادرات تسلیحات به اسرائیل را داشت، رد کرد.

پیش‌تر، گروهی از شهروندان برجسته هند نامه‌ای به وزیر دفاع کشور نوشته و از او خواستند که روند صدور مجوز‌هایی که امکان صادرات اسلحه و مهمات به اسرائیل را فراهم می‌کند، متوقف کند.

دکمه بازگشت به بالا