لزوم تسریع در اجرای طرح هویت‌گذاری دام در استان سمنان

استان سمنان |سری

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی  استان سمنان، علی اکبر افضلی در کارگروه هویت‌گذاری دام که با هدف هم اندیشی و پیگیری مصوبات کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق دام استان برگزار شد اظهار داشت: هویت‌گذاری دام می‌تواند به جلوگیری از سرقت دام کمک کند. 
وی خاطرنشان کرد: پلاک هویت در شناسایی دام‌های سرقت شده و کمک در اثبات مالکیت و بازگرداندن دام به مالک بسیار مؤثر است. 
سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان با بیان اینکه تسریع در پیشرفت عملیات اجرایی طرح هویت‌گذاری دام امری ضروری است؛ گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و معتمدین محلی در فراگیر شدن طرح بهره گرفت. 
افضلی با اشاره به برخی علل عدم رغبت دامداران برای مشارکت در طرح هویت‌گذاری دام گفت: مشکل ریزش پلاک‌ها و کیفیت نازل پلاک‌های تولیدی برخی شرکت‌های داخلی، یکی از عوامل مهم در کاهش تمایل دامداران به مشارکت در طرح است. 
وی از دامداران خواست تا اگر مستندات و یا تصاویری در زمینه کیفیت نازل پلاک‌های تولیدی دارند در اختیار معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد، مراکز خدمات یا ادارات جهاد کشاورزی و یا امور عشایر شهرستان قرار دهند تا برای رفع مشکل اقدام شود. 
سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان همچنین در این جلسه بر لزوم حضور اکیپ‌های هویت گذاری و بیمه در زمان کوچ دام به مناطق قشلاقی تأکید کرد. 
افضلی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی صحیح درباره طرح‌هویت‌گذاری به دامداران اضافه کرد: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، اجرای برنامه‌های ترویجی با تکیه بر نگرش از زاویه دید دامداران امری ضروری است. 
گفتنی است: در این جلسه رییس دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی، مسئول طرح هویت‌گذاری دام جهاد کشاورزی استان و جمع دیگری از مسئولان و کارشناسان مرتبط نیز حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا