ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش Transparent و IO، مدیر عامل این استارت آپ، Elian Schutten، قصد دارد دریچه های قلبی عروقی قابل تعمیر خود را در اسرع وقت بسازد.

ایجاد دریچه های قلب و رگ های خونی خودترمیمی یک واقعیت است، نه یک داستان علمی تخیلی. این استارت آپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» جایگزین خوبی برای افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا یا بیماری قلبی عروقی ارائه می دهد.

این استارت آپ که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) هلند واقع شده است، می خواهد با کمک محققانی از ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا، یک نوآوری را در اسرع وقت راه اندازی کند.

شاتون گفت: فناوری ما در جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد کاملاً متفاوت است. این فناوری بر اساس مواد پلیمری فوق مولکولی است که توسط پروفسور ژان ماری لن در سال 1987 به دست آمد. به طور خلاصه، این پلیمرها به بدن بیمار اجازه می دهند تا به طور طبیعی رگ های خونی یا دریچه های قلب جدید را بازسازی کند. تاکنون پیشرفت خوبی در توسعه این فناوری داشته ایم و می خواهیم اولین نفری باشیم که آن را به بازار عرضه می کنیم.

استارتاپ Xeltis از وام های صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی استفاده می کند.

شتون می‌گوید: «ممکن است این یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن در واقع می‌تواند به تنهایی یک دریچه قلب یا رگ خونی جدید ایجاد کند. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع شد، در نهایت به بافت بدن تبدیل می‌شود.

در آزمایشات بالینی، Xeltis چیزی به نام دریچه قلب ریوی را آزمایش کرد. این کار در کودکان مبتلا به نقایص مادرزادی قلب که منجر به نارسایی دریچه قلب و سندرم نوزادی می شود، انجام شد.

استارت آپ Xeltis می گوید: در این حالت، خون به طور مداوم به قلب باز می گردد زیرا کودک اکسیژن کافی ندارد. به طور معمول، این کودکان دریچه ای از مواد چرم گاوی دریافت می کنند که عملی نیست و باعث انقباض دریچه می شود. سپس این شیر باید دوباره برداشته شود. علاوه بر این، با رشد کودک، وجود این دریچه موضوع دیگری را مطرح می کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد انسان رشد نمی کند، اما با دریچه قلب پلیمری، این دیگر مشکلی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا