قیمت انواع تابلو تبلیغاتی و عوامل موثر بر آن
تابلو تبلیغاتی از مهمترین عوامل تبلیغات بهینه برای معرفی یک شرکت یا برند به شمار می رود که در انواع مختلفی ساخته می شود. برای مثال، تابلوها و لایت باکس های داخلی می توانند از جمله عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه ها و سایر مکان های تجاری باشند که این امر علاوه بر زیبایی فضای داخلی باعث جذب مشتری نیز می شود. باید توجه داشت که هر کدام از انواع تابلوهای تبلیغاتی متناسب با ویژگی هایی که دارند، قیمت متفاوتی به خود می گیرند که در این مقاله به شرح کامل این موضوع و نکاتی که قبل از خرید لایت باکس باید بدانید خواهیم پرداخت.
قیمت تابلوهای تبلیغاتی چگونه محاسبه می شود؟
زمانی که نیاز داشته باشید قیمت یک تابلو فروشگاهی را برآورد کنید، باید اطلاعاتی درباره متراژ دور محیط آن به دست آورید. این متراژ به وسیله نرم افزار کورل دراو به طور دقیق قابل محاسبه است. پس از اندازه گیری متراژ دور محیط شما باید نوع تابلو تبلیغاتی خود را مشخص کنید. چرا که هر تابلویی متناسب با متریال استفاده شده در ساختار خود، قیمت متفاوتی به خود می گیرد.
عوامل موثر در قیمت تابلو
عوامل زیادی وجود دارند که می توانند قیمت تابلو مغازه را تحت تاثیر قرار دهند. در زیر برخی از این عوامل ذکر شده اند:
جنس و کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت تابلو
به طور حتم کیفیت متریال هر تابلو از عوامل اصلی و تاثیرگذار در برآورد قیمت آن است. برای مثال، تابلوهای حروف برجسته اغلب با استفاده از متریال مخصوصی نظیر ورق چلنیوم، ورق پلکسی و… تهیه می شوند و نورپردازی آنها توسط لامپ های اس ام دی انجام می شود. هر کدام از این فاکتورها قیمت نهایی تابلو را تحت تاثیر قرار می دهد.
نوع تابلو
همانطور که می دانید تابلو مغازه در انواع مختلف چلنیوم، لاس وگاسی، کامپوزیت و… ساخته می شوند که هر کدام از این تابلوها متناسب با جنس مواد به کار رفته در آنها قیمت متفاوتی دارند.
اندازه تابلو تبلیغاتی
ابعاد تابلو رابطه مستقیمی با متراژ محیطی آن دارد و هر چقدر این ابعاد بزرگتر شود متراژ تابلو نیز بیشتر می شود. در نهایت با افزایش متراژ قیمت تمام شده تابلو نیز افزایش می یابد.
قطر قلم و ضخیم یا نازک بودن فونت
این ویژگی تابلو تبلیغاتی از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت آن است که رابطه مستقیمی با محیط تابلو دارد. بدین ترتیب، با افزایش قطر قلم و استفاده از فونت های بزرگ و ضخیم، محیط بیشتری از تابلو اشغال می شود.
پیچیدگی طراحی تابلو تبلیغاتی
بدون شک هرچه تابلوهای ساخته شده دارای طرح پیچیده تری باشند، قیمت آنها نیز افزایش می یابد. چرا که در اینصورت و با انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی پیچیده، متریال بیشتری در ساختار تابلو استفاده می شود.
نوع برند و کشور سازنده متریال های کاربردی تابلو
در مورد تابلو مغازه اجناس مرغوب معمولا از کشورهای کره و تایوان تهیه می شوند که این اجناس نسبت به جنس های چینی و ایرانی قیمت بیشتری به خود می گیرند. البته، نوع برند تولیدکننده این متریال نیز متفاوت است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
استفاده یا عدم استفاده از نورپردازی
امروزه نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی بیشتر به وسیله لامپ های اس ام دی انجام می شود. باید توجه داشت که هر چقدر تعداد این لامپ ها بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود.
نوع برند تابلو تبلیغاتی
چنانچه یک تابلو فروشگاهی از برندهای معتبری تهیه شود، قیمت آن نیز افزایش می یابد. چرا که این برندها حاصل زحمت مجموعه های معتبری هستند که هرگز سعی نمی کنند با به کارگیری متریال نامرغوب شهرت و اعتبار چندین ساله خود را زیر سوال ببرند. یکی از مجموعه های معتبر که در زمینه ساخت تابلو دارای سابقه طولانی است، مجموعه تابلوسازی ایمن موج می باشد که تابلوهایی متناسب با سلیقه مشتری تولید و به بازار عرضه می کند.
شرح عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع تابلوها
همانطور که می دانید، امروزه تابلوهای مختلفی در سطح شهر وجود دارند که هر کسب و کاری متناسب با خدمات و محصولات خود، آنها را برای سردر مغازه یا فضای داخلی آن برمی گزیند. در زیر انواع مختلف تابلوها، به همراه شرحی از ویژگی های تاثیرگذار در قیمت آنها آمده است:
تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم از جمله تابلوهای حروف برجسته به شمار می رود که می توان در ساختار آن از مواد مختلفی نظیر پلکسی گلاس، پی وی سی، رول چلنیوم و… استفاده کرد. هر کدام از این مواد در برندهای مختلفی عرضه می شوند که استفاده از برندهای معتبر باعث افزایش قیمت تمام شده تابلو می شود. باید توجه داشت که خود تابلو چلنیوم نیز انواع متفاوتی دارد که قیمت آنها نیز متغیر است. از انواع این تابلو می توان به چلنیوم پانچی، حروف چلنیوم پلکسی دوبل، حروف چلنیوم طلایی و تلفیقی اشاره کرد. این تابلوها می توانند جزو ارزان ترین تابلوهای تبلیغاتی باشند.
قیمت تابلو استیل
این نوع تابلو که در اینجا منظور همان تابلو حروف برجسته استیل است، از استیل نگیر شماره ۳۰۴ تهیه می گردد. منظور از واژه “نگیر” در این نوع استیل، عدم جذب آهنربا توسط آن است که جزو مزیت استفاده از تابلو تبلیغاتی با این نوع استیل است. چرا که در این صورت استیل مورد نظر زنگ نمی زند. به طور کلی تابلو استیل مطابق با اندازه محیط حروف برجسته چلنیوم خود قیمت گذاری می شود. علاوه بر آن، نوع استیل به کار رفته در این تابلو نیز قیمت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
باید توجه داشت که این تابلوها به دو صورت تابلو استیل با نورپردازی و تابلو استیل بدون نورپردازی ساخته می شوند. در این صورت به دلیل استفاده از لامپ های اس ام دی در ساختار تابلو استیل دارای نورپردازی قیمت آن نیز افزایش می یابد. تابلو مورد نظر دارای انواع متفاوت تابلو استیل نوراندریک، تابلو استیل رینگی، تابلو استیل پانچی، تابلو استیل پلکسی و… است. هر کدام از این تابلوها ویژگی منحصر به فردی دارند که این ویژگی ها قیمت آنها را تحت تاثیر قرار می دهند.
قیمت تابلو وکیوم
تابلو وکیوم از جمله جدیدترین مدل تابلو مغازه است که به دلیل حجیم تر بودن حروف برجسته شهرت و اعتبار زیادی یافته است. تابلوی مورد نظر، حروف برجسته را به صورت سه بعدی و با برجستگی بیشتری به نمایش می گذارد که این امر مقبولیت آن را بسیار بیشتر می کند و قیمت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین می توان آن را جزو تابلو مغازه باکیفیت دانست.
علاوه بر آن، تابلو وکیوم دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد که این ویژگی ها در افزایش یا کاهش قیمت آن تاثیر گذارند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از: استفاده از دستگاه های حرارت دهی و پرس حروف در برخی انواع تابلو وکیوم، استفاده از تکنیک های متفاوت ساخت، نوع حروف متفاوت، استفاده از اشکال فانتزی و میزان برجستگی حروف.
تابلو پیکسلی
تابلو پلکسی نیز از انواع جدید تابلوهای مورد استفاده توسط کسب و کارهای مختلف است که جنس بدنه آن متفاوت است. پیکسل های مورد استفاده در تابلوهای مورد نظر به صورت فول کالر و با تکنیک های خاصی پیاده می شوند که قابلیت به نمایش گذاشتن انواع انیمیشن های نوری را دارند.
این تابلوها با توجه به نوع جنس بدنه که به اشکال مختلف دایره ای، مربعی و انگشتی تهیه می شوند، قیمت های مختلفی به خود می گیرند. به عنوان مثال، تابلو مربعی پیکسلی با زمینه کامپوزیت، نسبت به تابلو پیکسلی دایره ای با زمینه کامپوزیت قیمت بیشتری دارد. در حالت کلی، نوع پیکسل ها تعیین کننده قیمت این تابلوها هستند. تابلو پیکسلی دارای انواع متفاوتی نیز هست که تابلو اس ام دی ثابت پیکسلی، تابلو اس ام دی روان پیکسلی و تلویزیون شهری پیکسلی از جمله انواع آن به شمار می روند. هر کدام از این تابلوها، با توجه به تکنیک های خاص مورد استفاده در ساخت آنها قیمت متفاوتی دارند.
تابلو ترموود
تابلو ترموود نوعی تابلو با زمینه یا زیرساز چوبی است که حروف برجسته آن با استفاده از متریال مختلف چلنیوم، استیل، پلاستیک و حروف برجسته وکیوم پیاده سازی می شوند. هر کدام از این متریال ها قیمت های متفاوتی داشته که قیمت تمام شده تابلو ترموود را تحت تاثیر قرار می دهند. توجه داشته باشید که چوب های ترموود تحت فرایند تیمار و حرارت دهی و با استفاده از دستگاه ها و کوره های مخصوص از چوب های معمولی تهیه می شوند. چوب های مورد استفاده در تهیه ترموود نیز چوب درختان کاج، گردو، صنوبر، زبان گنجشک، راش و… هستند. هر کدام از این چوب ها با توجه به کیفیت و مزیت هایی که برای کارکردهای مختلف دارند، قیمت متفاوتی به خود می گیرند. تابلوهای تهیه شده با چوب ترموود نیز بر حسب عامل دیگری از قبیل نوع حروف برجسته آن قیمت گذاری می شوند.
تلویزیون شهری
تلویزیون شهری به عنوان یک نمایشگر بزرگ و قدرتمند قادر است هر نوع تصویر اعم از کلیپ های تبلیغاتی، با هر انیمیشنی را به نمایش گذارد. تلوزیون های شهری دارای قابلیت های زیادی هستند که قیمت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. این قابلیت ها عبارتند از:
- ابعاد تلوزیو شهری
- نوع سازه تلویزیون
- جنس اس ام دی یا نمایشگر این تلوزیون
- جنس ستون فلزی یا پایه های نگهدارنده تلویزیون و تعداد پایه ها
- کنترل از راه دور این تلویزیون
- منبع تغذیه
- آنلاین و آفلاین بودن این تلویزیون
تابلوهای راهنما
همانطور که از نام این تابلوها بر می آید، برای هدایت افراد در مکان های عمومی، تجاری، اداری، بیمارستان ها، فرودگاه ها، ترمینال ها یا هر مکان دیگری استفاده می شوند. این تابلوها در دو نوع تابلو راهنمای سالنی و تابلوی راهنمای محیطی وجود دارند. این تابلوها دارای انواع مختلف فلزی، لاین باکس، چلنیوم و… هستند که قیمت هرکدام از آنها متفاوت است.
تابلو کامپوزیت
تابلو کامپوزیت با استفاده از زیرسازهایی از جنس ورق های کامپوزیت با رنگ بندی متفاوت تولید می شود. در برخی موارد به منظور زیبایی بیشتر، متریال های مورد استفاده در تابلوهای موردنظر به صورت ترکیبی از سایر مواد بکار برده می شوند، تا جلوه منحصر به فردتری به کار دهند. تابلوهای کامپوزیت براساس حروف برجسته به کار رفته در آنها، نوع ورق های کامپوزیت و رنگ و طرح این ورق ها قیمت های متفاوتی به خود می گیرند.
تابلوهای سوئدی
در تابلوهای سوئدی، رویه حروف با متریال پلکسی و لبه آنها به وسیله ورق های آلومینیومی تولید می شوند. در حالت کلی نوع پلکسی، نوع ورق آلومینیومی، نوع زیرساز تابلو و مسئله قاب دار یا بدون قاب بودن آن، مواردی هستند که قیمت این تابلو را تغییر می دهند.
تابلو یونولیتی
تابلوهای یونولیتی دارای دو نوع مختلف سالنی و نمایشگاهی هستند و در وزن های سبک و طرح و رنگ های متفاوت ساخته می شوند. از عوامل تاثیرگذار در قیمت این تابلوها می توان موارد زیر را نام برد:
- جنس یونولیت به کار رفته و نحوه رنگ آمیزی آن
- استفاده از طرح های متعدد استیکر برش خورده با دستگاه برش شبرنگ یا کاتر پلاتر
استند تبلیغاتی
این نوع از تابلوها که به صورت های استندهای نمایشگاهی، استندهای فروشگاهی و استندهای تبلیغاتی وجود دارند، با تکنیک های متعددی تهیه می شوند. تابلوهای مورد نظر متناسب با نوع سازه و کاربرد خود به اشکال مختلفی نظیر استند رول آپ ، استند رومیزی ، استند زمینی ، استند ایستاده ، استند ایکس ، استند چرخشی ، استند جاکاتالوگی ، استند اداری و استند تبلیغاتی تهیه می شوند. هرکدام از این استندها نیاز به تکنیک خاصی برای تهیه دارند و با ابزارهای خاصی ایجاد می شوند.
به طور معمول، استندهای تبلیغاتی از اجناس مختلفی نظیر پلاستیک، پلکسی، شیشه، فلز، ام دی اف، چوب ترموود و… تهیه می شوند. استفاده از هرکدام از متریال های مورد نظر بر قیمت تمام شده استند موثر است.
استیکرهای تبلیغاتی
به طور معمول، طراحان و تابلوسازان این استیکرها را بر روی زمین یا دیوار طراحی می کنند. از عوامل موثر در قیمت این استیکرها، می توان به نوع طرح، رنگ آمیزی، زاویه دید و عوامل دیگر اشاره کرد. چنانچه این استیکرها از زاویه دید و طراحی مناسب در تابلوهای تبلیغاتی، برخوردار باشند، تاثیر شگرفی در ذهن مخاطبان ایجاد می کنند که در این صورت مخاطب نسبت به خرید محصولات ارائه شده توسط این استیکرها ترغیب می شود. بنابراین در اینصورت سرمایه گذاری برای تابلو تبلیغاتی صرفه اقتصادی زیادی خواهد داشت.