چگونه می توان جراح پلاستیک شد؟

رشته پزشکی زیبایی چیست + چگونه جراح پلاستیک و زیبایی شویم؟

پزشکی زیبایی شاخه ای از دانش پزشکی است که هدف آن بهبود ظاهر فیزیکی و افزایش رضایت فرد از وضعیت خود می باشد. در این حوزه زیبایی عمدتاً از روشهای غیرتهاجمی و یا کم تهاجم استفاده می شود. یک پزشک زیبایی در واقع یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک نیست، که بتواند عمل بینی یا جراحی هایی به این شکل را انجام دهد. بلکه پزشکی متخصص در مداخلات غیر جراحی است که قصد اصلی آن تغییر ظاهر بیمار است.

به نقل از سایت دکتر گویا ترکیب پزشکی و زیبایی است که در آن پزشک با گذراندن دوره های آموزشی خاص می تواند موقعیتی فراهم کند که مراجعین نیازهای زیبایی خود را بشناسند و به آرزوهایشان جامعه عمل بپوشانند. نکته جذاب و پرطرفدار در پزشکی زیبایی این است که روش های جدید این علم عمدتاً تحت بی حسی موضعی یا حتی بدون آن انجام می شوند.

چرا که امروزه درمان جویان مایلند علاوه بر حفظ سلامت جسمانی با به حداقل رساندن علائم و اثرات طبیعی پیری در ظاهرشان لذت بیشتری از زندگی ببرند. آنها خواهان استفاده از روشهای غیر جراحی با حداقل دوران نقاهت، حداقل خطرات و عوارض می باشند. روش های عمده استفاده شده در پزشکی زیبایی شامل:

پزشکی زیبایی برای بهبود ظاهری زیبا است و دارای کاربردهای متنوعی برای شرایط پوستی بهتر، درمان چربی اضافی، سلولیت و چاقی است. در حوزه پزشکی زیبایی پزشکان موقعیتی برای درمان جویان فراهم می کنند که خود بتوانند با مجموعه ای از روش های فوق جوانی و زیبایی به اهداف مورد نظرشان برسند.

این مهم است که قبل از هر اقدامی، سلامت کلی داوطلب توسط پزشک ارزیابی شود، تا اطمینان حاصل شود که مواردی که تحت درمان قرار می گیرد، به عنوان مثال افزایش وزن و موهای زائد نشانه بیماری زیر بنایی مانند کم کاری تیروئید نیست. از اصلی ترین اهداف پزشکی زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پزشکی زیبایی در تهران یا سایر شهرها

پزشک آرایشی و زیبایی کسی است که می تواند برای رسیدن به ظاهر مورد نظر شما مشاوره و روش های بالقوه ای ارائه دهد. انواع مختلفی از پزشکان زیبایی و آرایشی وجود دارند که در خدمات مختلفی تخصص دارند، مثلاً درمان های پوستی، تقویت سینه، کاهش یا افزایش وزن و …

روش های ارائه شده توسط پزشک زیبایی می تواند هم جراحی و هم غیر جراحی باشند، به عنوان مثال لیزر درمانی، تزریقات آرایشی و غیره. برخی از روش های آرایشی هم به صورت درمانی انجام می شوند، مثلا کاهش سایز سینه برای از بین بردن درد شانه ها.

پس از کسب تخصص در زمینه های پزشکی دیگر، پزشک زیبایی باید تحت آموزش های بیشتری قرار بگیرد، برای این کار تعدادی راه وجود دارد، آن ها می توانند دوره آموزش ACCS کالج زیبایی آرایشی استرالیا یا بورس بین المللی جایگزین را بگذرانند. با انجام این کارها و کسب تجربه می توان بهترین جراح پلاستیک در تهران شد.

با این تفاسیر یک پزشک زیبایی باید آموزش پایه پزشکی، کار آموزی و در نهایت آموزش تخصصی را بگذراند. متخصص زیبایی شناسی همچنین باید دانش عمیقی در مورد تناسب اندام، تغذیه، استفاده از لیزر و سایر فن آوری ها، داروها و مسکن ها داشته باشد، تا در مواقع مورد نیاز بتواند تشخیص صحیح و بجایی انجام دهد.

چنانچه علائم پیری جسمی را مشاهده می کنید، پزشکی زیبایی دارو و متدهای ویژه ای برای درمان ضد پیری پیش روی شما خواهد گذاشت. اگر به دنبال تقویت اعتماد به نفس خود هستید، پزشکی زیبایی می تواند به بهبود توانایی های روحی و اجتماعی شما کمک کند.

چرا که ظاهر و بدنی بهتر روحیه را تقویت، اعتماد به نفس را افزایش و منجر به رضایت بیشتر نسبت به خود می شود. گاهی اوقات تصادف یا خشونت باعث صدمات آسیب زای بسیار شدیدی مانند قطع عضو، بی نظمی عملکرد بدن ( به عنوان مثال سوختگی پوست می تواند پوست را منقبض و حرکات اندام را محدود کند) می شود.

در چنین شرایطی پزشکی زیبایی می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه یا مدیریتی برای برخی از شرایط پزشکی در نظر گرفته شده و به طور بالقوه می تواند جسم بیمار را تغییر دهد.

جراحی پلاستیک چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که چهره و اندام زیبا از خواست های دیرینه انسان بوده است ؛ به همین منظور روش ها و فناوری های بسیاری در این زمینه ظهور نموده که تمامی آن ها در رشته جراحی پلاستیک خلاصه می گردد. اگر قصد انجام این عمل زیبایی را دارید می توانید قبل از اقدام به این عمل با متخصصان الو پزشک مشورت نمایید.

در واقع جراحی پلاستیک انجام اعمالی است که به کمک آن فرد متقاضی ، به چهره و اندام دلخواه خود دست پیدا می کند.

البته جراحی پلاستیک علاوه بر جنبه زیبایی ، جنبه ترمیمی و بازسازی نیز دارد. به طور جامع ، رشته جراحی پلاستیک به دو دسته کلی زیر تقسیم می گردد :

جراحی زیبایی

همانطور که بیان شد جراحی پلاستیک و زیبایی ، راهی به منظور رسیدن به ظاهری ایده آل بوده که تاثیر شگرفی در افزایش اعتماد به نفس شخص و میزان رضایت وی از خود دارد. مسلما در پی کسب احساس بهتر ، سطح کیفی زندگی نیز افزایش خواهد یافت.

انواع جراحی های زیبایی که توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام می شود ، به شرح زیر می باشد :

  1. لیپوساکشن
  2. لیپوماتیک
  3. لیفت بازو
  4. لیفت بدن
  5. لیفت ران
  6. لیفت باسن
  7. لیفت سینه
  8. ماموپلاستی
  9. پروتز سینه
  10. پروتز باسن
  11. و غیره
  1. جراحی گوش
  2. جراحی بینی
  3. جراحی پلک
  4. جراحی چانه
  5. جراحی فک
  6. پروتز چانه
  7. پروتز گونه
  8. لیف آندوسکوپیک
  9. لیفت صورت و گردن
  10. و غیره

جراحی ترمیمی

گاهی اوقات نواقصی با دلایل مختلف مثل بیماری ، ضربه و تصادف یا حتی به دلیل وراثت و به صورت مادرزادی در فرد به وجود می آید که می تواند زندگی او را تحت تاثیر قرار داده و با اختلال مواجه نماید. در چنین شرایطی فوق تخصص جراحی پلاستیک از طریق جراحی های ترمیمی اقدام به رفع و بهبود ایرادات موجود نموده و به ارتقاء سطح کیفی زندگی بیمار کمک می کند.

انواع جراحی های ترمیمی که توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام می شود به شرح زیر می باشد :

انتخاب فوق تخصص جراحی پلاستیک

همانطور که می دانید انجام اعمال جراحی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد ؛ چرا که اگر کوچکترین خطا و اشتباهی حین عمل به وجود آید ، بیمار نه تنها بهبود نیافته بلکه عوارض دیگری گاها خطرناک و غیر قابل جبران ، گریبان گیر وی خواهد شد و به عبارتی باقی عمر او تباه می شود.

لذا انجام هریک از جراحی های ذکر شده در فوق چنانچه توسط یک فوق تخصص جراحی پلاستیک توانا انجام پذیرد ، می تواند نتایج مثبت و قابل قبول داشته باشد. از این رو اگر نیاز به هریک از اعمال جراحی پلاستیک دارید ، گام نخست برای شما یافتن بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک می باشد.

ممکن است برایتان سوال به وجود آید که چطور می توانید یک جراح پلاستیک قابل اطمینان بیابید ؛ ما در این مقاله ویژگی های بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک را ذکر کرده و در چگونه یافتن وی شما را راهنمایی خواهیم نمود ؛ پس با ما همراه باشید.

نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که فوق تخصص جراحی پلاستیک می تواند شما را در چارچوب و ساختار فیزیکی اندام و ظاهر خودتان تغییر و بهبود دهد ؛ لذا از داشتن توقعات نامعقول و فانتزی های غیرواقعی پرهیز نمایید.

ویژگی های فوق تخصص جراحی پلاستیک

پزشکی که فوق تخصص جراحی پلاستیک دارد ، باید شرایط و خصوصیات زیر را دارا باشد :

یکی از مواردی که در انتخاب جراح پلاستیک باید مدنظر داشته باشید میزان مهارت و تخصص وی است. یک فوق تخصص جراحی پلاستیک ، باید دارای مدرک معتبر بوده و دوره های تخصصی مربوط به فوق تخصص جراحی پلاستیک را با موفقیت سپری کرده باشد.

مسلما تنها داشتن مدرک و تخصص نمی تواند دلیل بر قابلیت جراح پلاستیک باشد. نیاز اصلی در یک جراح پلاستیک قابل اعتماد ، بالا بودن میزان مهارت وی و البته داشتن خلاقیت و تجربه کافی است. فوق تخصص جراحی پلاستیک باید با تسلط بر علم زیبایی شناسی و تکیه بر مهارت خود بتواند بیمار را در ایده آل ترین حالت ممکن و بدون هیچ گونه عوارض خطرناکی جراحی نموده و در واقع به بهبود ظاهر فرد و زیبایی صورت و اندام او کمک کند. علاوه بر تجربه و تخصص ، داشتن دید صحیح از چهره و اندام می تواند کیفیت نتایج اعمال جراحی پلاستیک را بالا ببرد.

سالانه روش ها و تکنولوژی های نوین بسیاری در عرصه جراحی های زیبایی ظهور می نماید که موجب بالا رفتن کیفیت عمل و بدست آمدن نتایج ظریف تر و دقیق تر می گردد. لذا مهم است که یک جراح پلاستیک حاذق ، دانش خود را پیوسته به روز کرده و با پیشرفت و ترقی این صنعت هم مسیر باشد.

در بسیاری از جراحی های زیبایی نیاز است که تقارن بین دو نیمه یا حتی تعادل با اعضای جوارح حفظ گردد ؛ بنابراین دقت عمل داشتن فوق تخصص جراح پلاستیک بسیار ضروری می باشد.

صادق و متعهد بودن از خصوصیات ویژه در بین بهترین جراحان پلاستیک می باشد. چرا که این جراح است که باید اطلاعات درست و کافی را در زمینه جراحی مورد نظر در اختیار بیمار قرار داده و چنانچه به هر علت بیمار توانایی و شرایط لازم را نداشته باشد ، باید او را منصرف یا عمل را به زمان بهتری موکول نماید.

بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک کسی است که به اصول اخلاقی پایبند بوده و اولویت اول او سلامت و بهبود بیمار باشد نه منافع شخصی و مالی خود.

نحوه یافتن فوق تخصص جراحی پلاستیک

  1. به منظور پیدا کردن یک جراح پلاستیک خوب می توانید لیستی از نام اعضای نخبه های جامعه جراحان پلاستیک تهیه نمایید.
  2. سپس از طریق وبسایت آن ها نسبت به خدماتی که هر یک ارائه می دهند ، آگاهی کسب کنید.
  3. همچنین با ورود به شبکه های اجتماعی منتسب به ایشان نمونه کارهای آن ها را ببینید.
  4. پس از آن می توانید به مطب آن ها مراجعه نموده و با پزشک مدنظر خود نسبت به درخواست خود مشورت نموده و با ویژگی های او آشنا گردید.
  5. در نهایت نیز می توانید با مراجعین حاضر در مطب صحبت کرده و از میزان رضایت آن ها مطلع شوید.

 برخی از عمل های جراحی زیبایی

لیفت سینه

افزایش سن ، کاهش وزن قابل توجه ، زایمان ، شیردهی و غیره از مواردی هستند که موجب تغییر سایز و فرم سینه ها می شوند ؛ در حالت کلی باید متذکر شویم ، هنگامی که پوست خاصیت کشسانی یا اصطلاحا الاستیسیته خود را از دست می دهد ، سینه ها نیز قوام خود را از دست داده و شکل آن ها تغییر می کند و در نهایت ، دچار شل شدگی می شوند.

جراحی ليفت سینه یا ماستوپکسی ، یکی از عمل های زیبایی بدن است که به منظور رفع افتادگی و شکل دهی مجدد سینه ها انجام می گیرد ؛ لازم به ذکر است که این جراحی زیبایی ، با تغییر حجم سینه ها همراه نخواهد بود.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، یکی از روش های جوانسازی پوست است که در راستای جوانسازی و رفع چین و چروک هایی که در اثر انقباض عضلات صورت ایجاد شده اند ، انجام می گیرد ؛ بنابراین باید ذکر کرد ، این روش در رفع چین و چروک هایی که در اثر کاهش حجم چربی زیر پوستی ، افزایش سن یا افتادگی پوست ایجاد شده اند ، موثر واقع نخواهد شد.

 پزشکی زیبایی چیست؟

ترکیب پزشکی و زیبایی است که در آن پزشک با گذراندن دوره های آموزشی خاص می تواند موقعیتی فراهم کند که مراجعین نیازهای زیبایی خود را بشناسند و به آرزوهایشان جامعه عمل بپوشانند. نکته جذاب و پرطرفدار در پزشکی زیبایی این است که روش های جدید این علم عمدتاً تحت بی حسی موضعی یا حتی بدون آن انجام می شوند.

چرا که امروزه درمان جویان مایلند علاوه بر حفظ سلامت جسمانی با به حداقل رساندن علائم و اثرات طبیعی پیری در ظاهرشان لذت بیشتری از زندگی ببرند. آنها خواهان استفاده از روشهای غیر جراحی با حداقل دوران نقاهت، حداقل خطرات و عوارض می باشند. روش های عمده استفاده شده در پزشکی زیبایی شامل:

اهداف پزشکی زیبایی ( Aesthetic medicine )

پزشکی زیبایی برای بهبود ظاهری زیبا است و دارای کاربردهای متنوعی برای شرایط پوستی بهتر، درمان چربی اضافی، سلولیت و چاقی است. در حوزه پزشکی زیبایی پزشکان موقعیتی برای درمان جویان فراهم می کنند که خود بتوانند با مجموعه ای از روش های فوق جوانی و زیبایی به اهداف مورد نظرشان برسند.

این مهم است که قبل از هر اقدامی، سلامت کلی داوطلب توسط پزشک ارزیابی شود، تا اطمینان حاصل شود که مواردی که تحت درمان قرار می گیرد، به عنوان مثال افزایش وزن و موهای زائد نشانه بیماری زیر بنایی مانند کم کاری تیروئید نیست. از اصلی ترین اهداف پزشکی زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک پزشک زیبایی کیست؟

پزشک آرایشی و زیبایی کسی است که می تواند برای رسیدن به ظاهر مورد نظر شما مشاوره و روش های بالقوه ای ارائه دهد. انواع مختلفی از پزشکان زیبایی و آرایشی وجود دارند که در خدمات مختلفی تخصص دارند، مثلاً درمان های پوستی، تقویت سینه، کاهش یا افزایش وزن و …

روش های ارائه شده توسط پزشک زیبایی می تواند هم جراحی و هم غیر جراحی باشند، به عنوان مثال لیزر درمانی، تزریقات آرایشی و غیره. برخی از روش های آرایشی هم به صورت درمانی انجام می شوند، مثلا کاهش سایز سینه برای از بین بردن درد شانه ها.

چگونه پزشک زیبایی شویم ؟!

پس از کسب تخصص در زمینه های پزشکی دیگر، پزشک زیبایی باید تحت آموزش های بیشتری قرار بگیرد، برای این کار تعدادی راه وجود دارد، آن ها می توانند دوره آموزش ACCS کالج زیبایی آرایشی استرالیا یا بورس بین المللی جایگزین را بگذرانند.

با این تفاسیر یک پزشک زیبایی باید آموزش پایه پزشکی، کار آموزی و در نهایت آموزش تخصصی را بگذراند. متخصص زیبایی شناسی همچنین باید دانش عمیقی در مورد تناسب اندام، تغذیه، استفاده از لیزر و سایر فن آوری ها، داروها و مسکن ها داشته باشد، تا در مواقع مورد نیاز بتواند تشخیص صحیح و بجایی انجام دهد.

چه زمانی باید به پزشک زیبایی مراجعه کنید؟

چنانچه علائم پیری جسمی را مشاهده می کنید، پزشکی زیبایی دارو و متدهای ویژه ای برای درمان ضد پیری پیش روی شما خواهد گذاشت. اگر به دنبال تقویت اعتماد به نفس خود هستید، پزشکی زیبایی می تواند به بهبود توانایی های روحی و اجتماعی شما کمک کند.

چرا که ظاهر و بدنی بهتر روحیه را تقویت، اعتماد به نفس را افزایش و منجر به رضایت بیشتر نسبت به خود می شود. گاهی اوقات تصادف یا خشونت باعث صدمات آسیب زای بسیار شدیدی مانند قطع عضو، بی نظمی عملکرد بدن ( به عنوان مثال سوختگی پوست می تواند پوست را منقبض و حرکات اندام را محدود کند) می شود.

در چنین شرایطی پزشکی زیبایی می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه یا مدیریتی برای برخی از شرایط پزشکی در نظر گرفته شده و به طور بالقوه می تواند جسم بیمار را تغییر دهد.

مراجعه به دلایل غیر پزشکی به دکتر زیبایی

ممکن است بخواهید به دلایل غیر پزشکی به پزشک زیبایی مراجعه کنید. پزشکان آرایشی و بهداشتی قادرند مشاوره و توصیه های ویژه ای به شما ارائه دهند و قبل از اتخاذ هر گونه تصمیم گیری رویه های پیشنهادی را کاملاً بررسی کنند.

بعلاوه برخی از محصولات موجود از نظر ایمنی و اثر بخشی آزمایش نشده اند، بنابراین با انتخاب یک پزشک زیبایی حرفه ای و کاربلد می توانید اطمینان داشته باشید که فقط از روش ها و محصولاتی که ایمنی و تاثیر آن ها از نظر بالینی توسط یک نهاد نظارتی مانند Medsafe ، TGA یا FDA ثبت شده است، استفاده می کنید.

خروج از نسخه موبایل