فرم پیشنهاد بیمه مسئولیت بیمه ما

نحوه تکمیل فرم پیشنهاد بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان

در این فرم پیشنهادی نمایندگی برتر بیمه سامان، بخش هایی را تشریح خواهیم کرد که با آگاهی بتوانید آن ار تکمیل نمایید .همچنین بتوانید بیمه نامه ای را خریداری نمایید که نیازتان را مرتفع سازد.

بخش اول – مشخصات بیمه گذار

بیمه تکمیلی سامان در ابتدا با تعیین مشخصات و تعیین نوع حقیقی یا حقوقی خود در ثبت بیمه نامه ما را یاری می سازد .

بخش دوم – محدوده مکانی

بیمه عمر سامان با تعیین محل مورد بیمه و ارائه آدرس دقیق به همراه پلاک ثبتی ملک ( کدپستی ) حسن نیت خود را نشان می دهد .به عنوان مثال : کرمانشاه خیابان سعدی چهارراه دانشسرا مجتمع گلستان طبقه سوم واحد 6 کدپستی 6718783485

بخش سوم – نوع فعالیت پروژه ، ساختمانی

در اینجا بیمه گذار با ثبت شماره پروانه ساختمانی و تاریخ صدور آن و متراژ مورد نظر و تعداد طبقات و …. اطلاعات را تکمیل می نماید .

نکته اول معمولا در زمان صدور بیمه نامه مسئولیت ، بیمه گذاران پروانه ساختمانی دریافت نکرده اند .البته در زمان صدور هم نیازی به داشتن پروانه ساختمانی نیست ، اما در زمان خسارت ، باید پروانه ساختمانی در دست باشد .چرا که پرداخت خسارت بدون داشتن پروانه امکان پذیر نبوده و مبلغی بابت جبران خسارت به بیمه گذار پرداخت نخواهد شد .

نکته دوم متراژی که توصیه می شود در اینجا قید گردد ، متراژ نقشه اجرایی است نه نقشه مصوب .چرا که اگر در زمان وقوع خسارت ، متراژ اجرایی بیش از متراژ قید شده در بیمه نامه باشد ، بیمه گر از پرداخت خسارت امتناع می کند .لازم بذکرست ساختمانهایی که بصورت بتنی ساخته خواهند شد مشمول 10 درصد تخفیف بیمه نامه می شوند .

بخش چهارم – سابقه خسارت

چنانچه در سالهای قبل حادثه ای در پروژه مذکور رخ داده که منجر به خسارت شده است را باید بیمه گذار به آن به درستی اشاره نماید .اصل حسن نیت بیمه گذار برای بیمه گر بسیار مهم و حیاتی است و در صدور بیمه نامه ای شفاف ، کمک شایانی خواهد کرد .

بخش پنجم – تعهدات حادثی از جمله : فوت و نقص عضو و هزینه پزشکی

حداکثر غرامت فوت و نقص عضو

می باشد .بیمه گذار با تعیین تعداد غرامت فوت و همچنین هزینه پزشکی ، چارچوب اصلی بیمه نامه را تعیین می نماید .

بخش ششم – پوشش های اضافی مورد تقاضای بیمه گذار

با خرید هر کدام از این پوشش ها به مبلغ حق بیمه شما درصدی اضافه خواهد شد :

پوشش اضافی 1

در صورت بروز حادثه ، اگر شخصی فوت نکند اما صدمات وارده به او منجر شود تا از یک دیه کامل فراتر رود به آن دیه دوم می گویند .بطور مثال اگر شخصی قطع نخاع شود ، به علت از دست دادن توانایی استفاده از :

پوشش اضافی 2

کارکنانی که مأموریت خارج از محیط کاری به آنها محول می شود ، بهتر است بیمه گذار این پوشش را خریداری نماید .لازم است که بیمه گذار برگه های مأموریت را بر هر تعدادی با ضوابط مشخصی به شرکت بیمه داده و بیمه گر را ازین موضوع مطلع سازد .

پوشش اضافی 3

کارگرانی که بعد از تعطیلی کارگاه برای استراحت در کانکسی که کارفرما تهیه نموده استراحت کنند و دچار صدمه بشوند:با خرید این پوشش ، نگرانی بعد از کارگاه نیز دیگر نخواهند داشت .

پوشش اضافی 5

در کارگاههای ساختمانی قابل استفاده نیست

پوشش اضافی 6

مسئولیت پیمانکاران فرعی مانند کاشی کارها ، گچ کارها و… را در قبال کاگران ساختمانی تحت پوشش قرار میدهد .به خاطر داشته باشید کارگر ساختمانی زمانیکه دچار آسیب می شود ، در اداره کار و امور اجتماعی بدون اینکه کارگر را مقصر کنند :

را با قدرالسهم های متفاوت مقصر کرده و از آنان خسارت را دریافت می نمایند .

پوشش اضافی 7

مسئولیت مهندسین طراح و ناظرو مجری را تحت پوشش قرار می دهد .البته این بیمه نامه را کارفرما تهیه می کند و مختارست که مسئولیت شخص دیگری را بیمه نکند و فقط مسئولیت خود را بیمه نماید .اما ازآنجا که کارفرمایان از شعور و فرهنگ اجتماعی بالایی برخوردارند ، این پوشش را به رسم احترام به ناظرین ، خریداری می کنند .

پوشش اضافی 8

در صورتی که کارفرما این پوشش را بخرد، تنها بررسی پزشک معتمد بیمه و تکمیل پرونده الزامی است .بعد از این مراحل خسارت پرداخت می شود.اما اگر کارفرما این پوشش را نداشته باشد، حتما باید روند عادی دادرسی (شکایت و انتظار برای رای دادگاه) جاری شود تا خسارت به او تعلق گیرد .

پوشش اضافی 9

این پوشش از بیمه نامه، مسئولیت بیمه­‌گذار برای جبران هزینه های پزشکی تحت پوشش بیمه نامه بدون اعمال تعرفه می­‌باشد.وزارت بهداشت هر سال تعرفه تمام هزینه‌­های درمانی را در دو بخش خصوصی و دولتی را اعلام می نماید؛بنابراین اگر بیمه­‌گذاری این پوشش را خریداری نموده باشد، بیمه­‌گران تمام هزینه های درمانی زیان‌­دیدگان را تا سقف تعهدات خریداری شده در بخش هزینه های پزشکی، به طور کامل پرداخت خواهند نمود.در صورتی که بیمه­‌گذار این کلوز را خریداری نکرده باشد، هزینه های درمانی و بیمارستانی بر اساس تعرفه دولتی پرداخت خواهد شد .

پوشش اضافی 10

همانطوریکه طبق ماده 66 قانون تامین اجتماعی ، درصورتیکه ثابت شود وقوع حادثه ناشی از عدم رعایت مقررات حفاظت فنی و ایمنی است.بروز بیماری ناشی از عدم رعایت مقررات بهداشتی از طرف کارفرما بوده ، سازمان هزینه ها ی  مربوط به :

تبصره یک : مقصر میتواند با پرداخت 10 سال مستمری موضوع این ماده به سازمان از این بابت بری الضمه شود .حال اگر کارفرمائی که کارگرانش دارای بیمه تامین اجتماعی هستند این پوشش را در بیمه مسئولیت کارفرما خریداری کند ؛در صورتیکه بر اثر حادثه رخ داده برای کارگر، هزینه هایی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شود شامل :

پوشش اضافی 11

باخرید این پوشش خود کارفرما تحت پوشش بیمه نامه مسئولیت قرار خواهد گرفت .

پوشش اضافی 12

مسئولیت بیمه­گذار برای جبران صدمات جسمی وارد شده به اشخاص ثالث در اثر اجرای پروژه ، در تعهد بیمه‌­گر می­باشد .در تعهدات اصلی بیمه نامه کلیه افرادی که صرفا رابطه استخدامی با کارفرما دارند تحت پوشش قرار می گیرند. نکته :  در عمل افراد بسیاری بعنوان میهمان، عابر پیاده و …ممکن است در محل مورد بیمه، تردد کرده و دچار حادثه گردند .این افراد تنها زمانی تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرند که این پوشش خریداری شده باشد .

پوشش اضافی 13

در زمان صدور حکم، دیه باید توسط مقصرین حادثه بصورت یوم الاداء پرداخت گردد .از طرفی در محاکم قضایی از زمان بروز حادثه تا زمان صدور حکم مدت زیادی سپری می شود و نا خواسته صدور حکم قطعی به سال های بعد منتهی می شود .با توجه به افزایش سالانه مبلغ دیه ، نیاز هست تا این پوشش خریداری شود تا در زمان پرداخت خسارت مبلغ دیه بر اساس دیه روز پرداخت گردد .

پوشش اضافی 14

در تعهدات اصلی بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان :

تحت پوشش قرار دارد .پرداخت و دستمزد روزانه حادثه دیده در ایام بستری که قادر به هیچگونه فعالیتی نیست در تعهدات اصلی بیمه نامه قرار نداردبنابراین این پوشش را کارفرما با پرداخت حق بیمه اضافی می تواند دریافت کند.بدین شکل که از روز معینی تا حداکثر نود روز حقوق روزانه مشخصی را شرکت بیمه بعنوان دستمزد روزانه به وی پرداخت می نماید .

پوشش اضافی 15

جهت گسترش دامنه بیمه ای در کارگاه توصیه به خرید این پوشش می شود ، چرا که ممکن است کارگران فعالیت غیرمرتبط ساختمانی انجام دهند و از قبل آن صدمه ببینند .

پوشش اضافی 16

برای بیمه نامه ساختمانی قابل استفاده نمی باشد .

پوشش اضافی 18

چنانچه هر یک از مهندسین ناظر ، مجری و یا مشاور در حین بازدید ازپروژه آسیبی ببینند ، مقصر حادثه کارفرما تلقی گردد .توصیه می شود که این پوشش را خریداری نمایند .

 بخش هفتم – مدت زمان بیمه نامه

در پایان بیمه گذار تعیین می کند که بیمه نامه اش از چه تاریخی آغاز گردد و تا چه تاریخی ادامه یابد .معمولا بیمه نامه ها بصورت سالیانه صادر گردیده که بیمه نامه های کوتاه مدت نیز قابل صدور هستند .نکته اینکه بیمه نامه از هر تاریخی شروع شود از ساعت 24 (صفر بامداد) همان روز آغاز خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل