ارسال پیامک به یک محدوده جغرافیایی خاص برای تبلیغات
منظور از ارسال پیامک تبلیغاتی منطقهای چیست؟
یکی از راههای اثربخش جذب مشتری تبلیغات پیامکی منطقهای یا همان ارسال پیامک lbs است. نحوهٔ کار به این شکل است که شما پیامک را از طریق پنل پیامکی برای کسانی ارسال میکنید که در یک منطقهٔ جغرافیایی خاص زندگی میکنند. برای مثال، رستوران شمشیری را با ۲ شعبه در بازار تهران و اندرزگو در نظر بگیرید.
این رستوران میتواند به ۲ روش عمل کند:
- ارسال متن تبلیغاتی یکسان برای تمام مشتریان
- ارسال متن تبلیغاتی بر اساس محل زندگی مشتریان
هدف از ارسال پیامک تبلیغاتی، انجام عملی مشخص (مراجعه به رستوران) است. با توجه به ترافیک سنگین هر ۲ منطقه، بهتر است پیامک تبلیغاتی هر شعبه به دست کسی برسد که در نزدیکی آن زندگی میکند. به خاطر داشته باشید که مسافت یکی از معیارهای مهم و تاثیرگذار در تصمیمگیری مشتریان است؛ بنابراین باید مشتریانی را هدف بگیرید که بتوانند از خدمات شما استفاده کنند.
کسبوکارهایی مانند مدارس، فروشگاههای لوازم خانگی، باشگاههای ورزشی، رستورانها، کافهها، هایپرمارکتها، مشاوران املاک، فروشگاههای گل و گیاه و تعمیرات لوازم خانگی میتوانند با کمک این سرویس، درآمد بیشتری کسب کنند. بیایید ببینیم ارسال اس ام اس تبلیغاتی منطقهای چه سودی دارد.
مزیتهای ارسال پیامک از روی نقشه
ارسال پیامک از روی نقشه سه مزیت مهم دارد:
جذب هممحلهایها با ارسال پیامک از روی نقشه
اولین مزیت این است که مشتریان محلی در مجاورت کسبوکار شما زندگی میکنند؛ پس بهراحتی ترغیب میشوند تا برای رفع نیازهایشان به شما مراجعه کنند. همین موضوع باعث گسترش روابط و مراودات شما با مشتریانتان میشود. شاید تعجب کنید، اما بیشتر افراد ترجیح میدهند از آرایشگاه، باشگاه، فروشگاه، رستوران و امکانات موجود در محل زندگی خودشان، خدمات دریافت کنند. یک آرایشگاه بهسادگی میتواند با تبلیغات محلی درست، مشتریان خودش را در آن منطقه افزایش دهد.
افزایش تعداد مشتریان دائمی
دومین مزیت که در تبلیغات محلی وجود دارد این است که با اطلاعرسانی درست در یک محدوده میتوانید تعداد مشتریان دائمی خودتان را افزایش دهید. مطمئناً خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمات توسط مشتری اتفاق بسیار خوشایندی است، اما نکتهای که شما را به یک کسبوکار موفق تبدیل میکند، تکرار خرید مشتریان است. مطمئن باشید هیچ چیز مانند مشتریان وفادار به کسبوکار شما کمک نمیکند.
کاهش هزینه تبلیغات
سومین مزیت، استفاده بهینه از هزینه تبلیغات است. دسترسیِ هدفمند به مشتریان با مشخص کردنِ مکان جغرافیایی در بازاریابی محلی، به کسبوکارها کمک میکند تا به جای راهانداختن یک کمپین بازاریابی عمومی، متناسب با کاربران آن ناحیه، بازاریابیِ شخصیتری انجام دهند. با این روش شما کاملاً هدفمند هزینه تبلیغاتتان را ساماندهی میکنید. اگر از تبلیغات هدفمند و مکانمحور چیزی نمیدانید حتماً مقاله را بخوانید.
همانطور که میدانید یکی از روشهای تبلیغات محلی، استفاده از پنل پیامک است. با استفاده از یک پنل اس ام اس شما میتوانید بهراحتی آب خوردن استانها، شهرها و حتی مناطق مختلف را برای ارسال پیامک تبلیغاتی هدف بگیرید. در این مقاله قصد داریم یکی از روشهای ارسال پیامک را که میتواند هدفگیری و دقت تبلیغات پیامکی شما را دو چندان کند به شما معرفی کنیم.
این روش جادویی چیزی نیست جز پیامپ!
ارسال پیامک از روی نقشه یا پیامپ چیست؟
اگر از پنل آموت استفاده کرده باشید، میدانید که چندین روش برای ارسال پیامک در آن وجود دارد. برای مثال شما میتوانید پیامکهایتان را به تفکیک استان، شهرستان، منطقه یا حتی کدپستی ارسال کنید. برای انجام این کار، پس از ورود به پنل باید نوع ارسال را مشخص کنید؛ بعد باید از بانک شمارههای موجود، یک یا چند بانک شماره را برای ارسال اس ام اس انتخاب کنید.
اما بهتر است بدانید که این تنها راه ارسال پیامک برای تبلیغات محلی نیست! روش دیگری هم در سامانه آموت وجود دارد به نام ارسال پیامک از روی نقشه یا پیامپ! که روند ارسال منطقهای را بسیار آسان کرده است! در روش ارسال پیامپ (ارسال پیامک از روی نقشه) تنها کافیست که شهر مورد نظرتان را از روی نقشه انتخاب کنید. سپس مناطق انتخابیتان در آن شهر را روی نقشه مشخص کنید. با انتخاب هر محدوده، میتوانید تعداد مشترکین همراه اول و ایرانسل را به تفکیک روی نقشه مشاهده کنید.
بانک شماره موبایلها به تفکیک کد پستی
در واقع، از آنجاییکه ممکن است پیدا کردن کدپستی محدوده موردنظر و ارسال از ماژولهای کدپستی ایرانسل و همراه اول برای کاربران کمی سخت به نظر بیاید، در روش پیامپ شما دسترسی به بانک کامل شمارههای همراه اول و ایرانسل کل کشور به تفکیک کدپستی دارید و میتوانید بهراحتی پیامکهای خودتان را به شمارههای ایرانسل و همراه اول آن محدوده ارسال کنید.
حالا پیامپ با روشهای دیگر چه فرقی دارد؟
زمانی که وارد سامانه آموت شوید، متوجه میشوید که روشهای مختلفی برای ارسال پیامک وجود دارد؛ مثل ارسال انبوه، ارسال هوشمند، ارسال متناظر، ارسال منطقهای هدفمند، ارسال زماندار، ارسال تدریجی و … . پیامپ هم یکی از این روشها به حساب میآید که چند وقتی است به سامانه آموت اضافه شده است.
شاید بتوان گفت مزیت اصلی پیامپ، نسبت به سایر روشهای ارسال پیامک راحتی استفاده از آن و دسترسی آسان به بانک شمارهها به تفکیک منطقه باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، اگر قصد دارید تا برای محدوده خاصی اس ام اس ارسال کنید، به کد پستی آن منطقه یا محدوده نیاز دارید. سرویس پیامپ به شما این امکان را میدهد تا با انتخاب شهر و محدوده مورد نظرتان، بدون داشتن کد پستی، پیامکهای خودتان را ارسال کنید.
ارسال اس ام اس با نقشه گوگل به کلانشهرها
البته روش ارسال پیامک از روی نقشه یک مشکل دارد و آن، محدود بودن تعداد شهرهای تحت پوشش است. برای مثال در حال حاضر، پیامپ تنها برای شهرهای بزرگ و مرکزی ایران در دسترس است و امکان ارسال از روی نقشه برای سایر شهرستانها ممکن نیست. امیدواریم که این قابلیت بهصورت کامل برای تمام شهرهای ایران اجرایی شود.
مراحل ارسال پیامک از پیامپ
1- برای شروع روی آیکون پیامپ واقع در منوی ارسال کلیک نمایید تا صفحه زیر به شما نمایش داده شود.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید یک فهرست کشویی شامل نام شهرها، در این قسمت قرار دارد. با کلیک کردن روی کشو، فهرست کامل شهرهای تحت پوشش پیامپ به شما نمایش داده میشود. با انتخاب هر یک از شهرها، نقشه کامل آن شهر برای شما باز خواهد شد.
انتخاب محله برای ارسال پیامک از روی نقشه
2- بعد از بارگذاری کامل نقشه، برای انتخاب محدوده مورد نظرتان کافیست تا روی آن محدوده، در نقشه کلیک کنید. همانطور که در تصویر میبینید با کلیک روی هر محدوده، چند رقم ابتدایی کد پستی آن منطقه به همراه تعداد شمارههای ایرانسل و همراه اول آن، به شما نمایش داده میشود. در ارسال پیامپ هم مانند ارسال منطقهای هوشمند این امکان را دارید که از شمارههای موجود در آن محدوده، تعداد دلخواهتان را انتخاب کرده و مشخص کنید که قصد دارید به مشترکین کدام اپراتور پیامک ارسال کنید؛ ایرانسل یا همراه اول؟ پس از وارد کردن این اطلاعات، گزینه ثبت در لیست را بزنید.
تنظیم متن و شماره فرستنده در پیامپ
3- پس از انتخاب گزینه ثبت در لیست، صفحهای مانند تصویر زیر مقابل شما باز میشود. از کشوی بالای این صفحه میتوانید خط و شمارهای را که قصد دارید پیامکتان را با آن ارسال کنید انتخاب کنید. در بخش متن پیامک، محتوای پیامک خودتان را وارد کنید. در بخش عنوان ارسال، عنوانی جهت ذخیره پیامک در سامانه وارد میکنید. در قسمت نحوه ارسال هم شما میتوانید روش ارسال خودتان را به شکل تصادفی یا ترتیبی تنظیم کنید.
تنظیم تعداد شماره موبایلهای درخواستی در ارسال پیامک از روی نقشه
4- بعد از انجام تنظیمات و کلیک روی دکمه تایید صفحهای برای شما باز میشود که میتوانید تعداد شمارههای درخواستی و ردیف انتخابی را در صورت لزوم ویرایش کنید. پس از انجام تمامی تنظیمات روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید.
پیشنمایش ارسال پیامک از روی نقشه
در نهایت اطلاعات کامل ارسال، مانند متن پیامک، تعداد شمارههای صحیح، ردیف ارسالی و هزینه ارسال به شما نمایش داده میشود. همانطور که در تصویر زیر میبینید، میتوانید از این قسمت، زمان ارسال پیامک ها را مشخص کنید. پس از تایید، ارسال شما در وضعیت منتظر تایید قرار میگیرد و رکورد مرتبط به ارسال در لیست ارسالهای انبوه نمایش داده میشود.
گزارش ارسال sms از روی نقشه
پس از آنکه پیامکها برای مخاطبان ارسال شد، وضعیت آنها از منتظر تایید، به ارسال شده تغییر میکند و تمام!
نتیجه گیری
شخصی بودن ذاتی پیامک آن را به یک کانال بازاریابی ایدهآل برای دسترسی و ارتباط با جامعه محلی شما تبدیل کرده است. از طریق پیامک، مشتریان محلی را به رویدادها، کارگاههای آموزشی، حراجهای بزرگ و فرصتهای طلاییتان دعوت کنید. از آنها بخواهید تا پیش شما بیایند و از نزدیک با کسبوکارتان آشنا شوند. مخصوصاً اگر شرکت یا موسسه جدیدی تاسیس کردهاید و یا مرکز خدماتی دارید، بهترین حالت تبلیغات برای شما فقط در منطقه و یا محدوده مشخص شدهای از محل کار است.
سرویس پیامپ سامانه آموت، قابلیت آسان و کاربردی است که با استفاده از آن میتوانید بهراحتی برای مشترکین موجود در یک شهر و منطقه، پیامک ارسال کنید. ارسال پیامک از روی نقشه، نیازی به بانک شماره و دردسرهای بارگذاری آن ندارد و کافیست تا مناطق مورد نظر خود و همچنین اپراتورهای تلفن همراه مشتریان را انتخاب کنید.