سوالات تخصصی مصاحبه مامور تشخیص مالیات

سوالات تخصصی مالیاتی در مصاحبه حضوری ( آپدیت 1401 ) + پاسخ های تشریحی

در این مقاله، سوالات تخصصی مالیاتی و مقررات مربوطه در مصاحبه حضوری به همراه پاسخ های تشریحی بر اساس آخرین قوانین و مقررات، آیین نامه، مصوبات، بخشنامه ها در سال 1401 برای شما گردآوری شده است. این سوالات ممکن است در مصاحبه مامور تشخیص مالیات و مصاحبه شرکتهای خصوصی و برخی دستگاه های اجرائی پرسیده شوند.

سوالات تخصصی مالیاتی و مقررات مربوطه در مصاحبه ممکن است در راستای همان مباحث آزمون استخدامی یا متفاوت از آن باشند و اغلب از “اصول، کلیات و مفاهیم مالیات” – “مالیات بر ارزش افزوده” – “مالیات بر درآمد حقوق” – “مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی” – “مالیات بر درآمد مشاغل” – “پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان” – “گزارش معاملات فصلی” – “نرم افزار و سامانه های مالیاتی” – “قوانین و مقررات مربوطه” و به صورت اختصاصی از “سازمان امور مالیاتی” مطرح می شود که به تفکیک و به تعداد 187 سوال برای شما آماده شده است. سوالات عمومی حسابداری و سوالات تخصصی حسابداری سایر سازمان ها در مصاحبه حضوری نیز در سایر فایل های موفقیت در مصاحبه برای شما گردآوری شده است و از طریق منوی اصلی سایت سرزمین استخدام  قابل مشاهده هستند.

سوالات تخصصی مالیاتی و مقررات آن چیست؟

همانگونه که اطلاع دارید، سوالات مصاحبه حضوری امور مالیاتی و شرکتهای خصوصی در سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

❶ سوالات عمومی، روانشناسی و شغلی ❶

سوالاتی  از سوابق شخصی و تحصیلی، ویژگیهای روانشناسی و شغلی، تست ها و سوالات روانشناسی و… که ممکن است در تمام مصاحبه های شغلی مورد سوال واقع شوند.

❷ سوالات عمومی و تخصصی حسابداری ❷

سوالاتی از اصول، مفاهیم و کلیات حسابداری،  نکات کلی استانداردهای حسابداری، مباحث تخصصی حسابداری از قبیل حسابداری  دولتی، بودجه ریزی و مفاهیم آن، استانداردهای حسابداری بخش عمومی، حقوق و  مزایا، مالیات و بیمه در بخش دولتی و قوانین و مقررات مربوطه، مباحث روز  حسابداری و اقتصادی، و کاربرد عمومی آفیس ورد و اکسل و… که بسته به  سازمان مصاحبه کننده مورد سوال واقع می شوند.

❸ سوالات تخصصی مالیاتی ❸

سوالاتی از مباحث تخصصی اصول، کلیات و مفاهیم مالیاتی به همراه انواع مالیات و مقررات مربوط به آن و نیز نرم افزارها و سامانه های مالیاتی که در مصاحبه سازمان امور مالیاتی و شرکت های خصوصی مورد سوال واقع می شوند. در این فایل سوالات تخصصی مالیاتی و مقررات مربوطه را که ممکن است در مصاحبه های سازمان امور مالیاتی و شرکتهای خصوصی مطرح شود به شرح زیر برای شما آماده  نموده ایم:

بخش ها سوالات

بخش اول:
اصول، کلیات و مفاهیم مالیات
شامل 25 سوال با اهمیت از اصول و مفاهیم مالیاتی که ممکن است در مصاحبه های سازمان امور مالیاتی و شرکتهای خصوصی مطرح شود

بخش دوم:
مالیات بر درآمد حقوق
شامل 17 سوال مهم از مالیات بر درآمد حقوق که اطلاع از آنها باعث آمادگی هرچه بیشتر برای مصاحبه خواهد شد

بخش سوم:
مالیات بر ارزش افزوده
شامل 21 سوال کاربردی از مالیات بر ارزش افزوده که اطلاع از آنها برای حضور در مصاحبه ضروری است

بخش چهارم:
مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی
شامل 12 سوال از مبحث مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی که آمادگی شما برای مصاحبه را بیش از پیش می کند

بخش پنجم:
مالیات بر درآمد مشاغل
شامل 14 سوال اساسی از مالیات بر درآمد مشاغل که پاسخگویی به آن نشان از اطلاعات بالای شما در این زمینه دارد

بخش ششم:
گزارش معاملات فصلی
شامل 14 سوال از گزارش معاملات فصلی که باعث می شود گستره اطلاعات خود را به رخ مصاحبه کننده بکشید
بخش هفتم:

پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

شامل 11 سوال درخصوص پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان که جهت حضور موفق در مصاحبه پیش رو ضروریست
بخش هشتم:

تحریر دفاتر قانونی

شامل 16 سوال مهم از مبحث تحریر دفاتر که مطالعه آنها باعث آمادگی هرچه بیشتر برای مصاحبه خواهد شد

بخش نهم:
نرم افزار و سامانه های مالیاتی
شامل 42 سوال از نرم افزار و سامانه های مالیاتی که نشان از آشنایی شما با نرم افزارهای مربوطه دارد

بخش دهم:

سازمان امور مالیاتی

شامل 13 سوال جامع و تحلیلی در خصوص سازمان امور مالیاتی که اطلاع از آن جهت حضور در مصاحبه این سازمان ضروری است

مجموع 186 سوال

بررسی بازار کار و وضعیت استخدام کارشناس امور مالیاتی

بسیاری از شرکت ها، صاحبان کسب و کارها و افراد حقیقی، نیاز به کارشناسان امور مالیاتی دارند تا به طور دقیق مالیات خود را محاسبه کنند و از مشمولات قانونی پیروی کنند. همچنین، دولت و سازمان امور مالیاتی نیز به کارشناسان امور مالیاتی نیاز دارند تا در اجرای قوانین و مقررات مالیاتی کشور از آنها استفاده کنند.

وضعیت استخدام کارشناسان امور مالیاتی در ایران به دلیل تقاضای بالا، بسیار مطلوب است. برای فعالیت در این حوزه، می توانید در شرکت های حسابداری و مالیاتی، دفاتر حسابداری و مالی، واحدهای مالی دولتی و خصوصی و یا به عنوان مشاور مالیاتی مستقل فعالیت کنید. افراد فارغ التحصیل شده‌ در رشته‌های مذکور (اقتصاد، حسابداری، مالی و…) می‌توانند در سازمان‌های دولتی زیر استخدام شوند:

لازم به ذکر است که با توجه به پیچیدگی قوانین و مقررات مالیاتی، برای فعالیت در این حوزه نیاز به دانش و مهارت های بالا و به روز دارید. همچنین، برای موفقیت در این حرفه، باید توانایی برقراری روابط موثر با مشتریان خود را داشته باشید و به صورت مداوم به روزرسانی دانش و مهارت خود بپردازید.

درآمد و حقوق کارشناس امور مالیاتی در ایران

درآمد و حقوق کارشناسان امور مالیاتی در ایران، به طور کلی به عوامل مختلفی مانند سابقه کار، تحصیلات، مهارت ها و توانایی های فردی و همچنین موقعیت شغلی و از همه مهم‌تر سازمان مربوطه (دولتی و یا خصوص) بستگی دارد. برای مثال حقوق مامور تشخیص مالیات یا حقوق کارمند دارایی در سازمان های دولتی طبق قوانین خدمات کشوری محاسبه می‌شود.

حقوق این کارکنان در فیش حقوقی کارکنان امور مالیاتی به دو صورت حقوق پایه و پاداش تقسیم می‌شود. حقوق پایه به عنوان حقوق اساسی که برای هر کارمند محاسبه می‌شود، اعمال می‌شود. این حقوق شامل دستمزد، بیمه، مالیات و مزایای دیگر می‌شود. همچنین، پاداش برای انجام کارهای اضافی و خدمات ویژه به کارمندان پرداخت می‌شود و میزان آن هر ساله توسط دولت تعیین می‌شود

در بخش خصوصی نیز اکثر مجموعه‌ها با توجه به قوانین اداره کار برای کارمندان خود مزایا و حقوق در نظر می‌گیرند. اما بازهم مواردی از جمله مهارت، سابقه و مدرک تحصیلی در افزایش حقوق افراد بی‌تاثیر نخواهد بود. به طور کلی، میزان حقوق کارشناسان امور مالیاتی در ایران به دلیل تقاضای بالا برای این حرفه، معمولا در مقابل دیگر حرفه ها و شغل ها بالاتر است. همچنین، اگر دارای تحصیلات و مهارت های بالاتری باشید و در شرکت های بزرگتر فعالیت کنید، می توانید حقوق بیشتری دریافت کنید.

تجربیات آزمون استخدامی سازمان امور مالیاتی

هستی:

با سلام دیروز رفتم مصاحبه خیلی خوب وآسون بود اصلا هیچ استرسی نداشته باشید فقط توصیه های من به خانما تو لباس پوشیدن وسواس به خرج بدین و تا میتونین بلند وگشاد بپوشین حتی اگه چادر سرتونه چون من با اینکه چادر پوشیده بودم به مانتوم توجه کرد و گفت همیشه مانتو بلند میپوشی ناخنتون کوتاه باشه چون حس کردم توجه کرد و حتما بدون هیچ گونه آرایشی باشین ازم پرسید آرایش میکنی گفتم برا بیرون از خونه هیچگونه آرایشی ندارم ولی خونه برا همسرم آرایش میکنم گفت الان آثار آرایش چشم ریمل رو چشمته میای بیرون باید پاک کنی (اینو بگم من حدود ده روزی که برا مصاحبه میخونم حوصله نداشتم اصلا آرایش نکردم) گفتم من نه ریمل نه خط چشم استفاده ندارم حتی خونه معلوم بود میخواد بهم یه دستی بزنه

خلاصه درباره نماز و نماز جمعه حفظ حجاب راهپیمایی با اطمینان حرف بزنین مچتون رو نگیره

سوالات هم

معرفی خودت وخانواده وهمسر شغل و تحصیلات همه سابقه کیفری دارن

نماز جمعه (چه جور میخونن کجا برگزار شد چند بار میری ….

راهپیمایی(کدوما رو میری مسیراشو……

ویژگی های رهبر و تو کدوم اصل قانون اساسی اومده و وظایف رهبر و وظایف در قبال رهبر

اوقات فراغت چکار میکنی و چه کتابایی میخونی(من گفتم دا خوندم تو رو خدا هی نگین دا ضایع میشیم دیگه من دا رو گفتم شما یه چیز دیگه بگین)

احکامم زیاد پرسید همه اسون بود راستی مسایل روز هم پرسید

من خانم مسنه بودم فک کنم سخت گیرتر بود

کاربر :

سلام به همه دوستان و بچه های اهواز.مصاحبه من دیروز بود. سوالات خیلی راحت بود از مباحث نماز و غسل و روزه و آخرین سخنرانی رهبری و درباره زندگی شخصی بود. اصلا جای نگرانی نیست موفق باشید

حسابرس مالیاتی:

سلام.سوالات مصاحبه روز دوشنبه

وضو.انواع غسل.نحوه غسل ترتیبی.ذکررکوع و تسبیحات اربعه و رکوع تعداد تشهد درنمازسه رکعتیتشهدو سلام بخون.راهپیمایینمازجمعه و مراسم مذهبی که شرکت میکنم اخرینشو پرسیدن.شبهای قدر چه دعاهایی می خونیداگه رکوع فراموش بشه(قبل ازسجده برمیگردیم میایستیم و رکوع میریم وبعد سحده نمازباطله چون رکوع رکنه.ارایش میکنی(کرم معمولی و ضدافتاب استفاده میکنم که از نظر مقام معظم رهبری که مرجع تقلیدم هستند ارایش محسوب نمیشه).ازسخنرانی رهبر سوال نپرسیدن.خیلی راحت بود نیم ساعت بیشترنبود.نمازهای واجبی که خوندی.تابه حال شده نمازشکسته بخونی(گفتم الان چون مسافرم)و شرایط مسافر.حکم نماز وروزه در موارد شرعی خانم ها.اوقات فراغت چه کارمیکنی.ازراهپیمایی فقط پرسیدن چه راهپیمایی هایی شرکت میکنی دیگه شعار و سخنران و…نپرسیدن.اخبار اخیر

صبا:

سلام بچه ها من همین الان از مصاحبه اومدم سوالا همشون همونا بود که بقیه گفتن :

معرفی خونواده

ایثارگر و جانباز دارید تو خونواده

اخرین راهپیمایی و نماز جمعه و جماعت

سوره هایی که تو نماز می شه خوند

حدود شرعی حجاب برای خانما

رعایتش می کنی

چه نماز هایی تا حالا خوندی

نماز ایات چطوریه

همیشه چادر سر می کنی

تشهد و سلام و بخون

اخبار دنبال می کنی اخرین خبری که نظرتو جلب کرد چی بود

ارایش می کنی

بعدم گیر داد به عکسم که توش ارایش داری گفتم روتوشه گفت نه , حالا خدا کنه برام درد سر نشه دعا کنید برام.وگرنه اون عکاسیو به اتیش می کشم

خروج از نسخه موبایل