بهترین شوینده های خانگی برند ایرانی

نظافت و تمیزی جزء کارهای روز مره می‌باشد که اکثر افراد در روتین زندگی خود انجام می‌دهند. حال اینکه استفاده از شوینده‌هایی که تاثیرات منفی بر روی پوست نداشته باشند از اهمیت بالایی برخوارد است. درحالیکه لکه‌های سرسخت و مقاوم مانند لکه‌های چربی، کار شستشوی سطح را دشوار کرده‌اند، ما به شما استفاده از انواع شوینده‌های بیز را پیشنهاد می‌دهیم. عدم استفاده از ترکیبات کلردار نظیر بنزآلکونیوم کلراید، تری کلوزان، و… در تهیه این مواد موجب افزایش مدت زمان نگهداری و تازگی بیشتر این محصولات شده است.

فروشگاه اینترنتی aghayebiz.com عرضه کننده محصولات دکتر بیز، بهترین کیفیت و قیمت محصولات شوینده بیز را برای شما فراهم‌ می‌آورد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید و از تمامی نکات مرتبط با این محصولات بیز مطلع شوید. نظافت سرویس بهداشتی یعنی توالت و حمام اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. اگر تمیزی و بهداشت این بخش‌ها در نظر گرفته نشود، امکان رشد باکتری و میکروب‌های فراوان پیش می‌آید. پس لازم است که بهترین شوینده سرویس بهداشتی را بشناسیم.

بهترین شوینده سرویس بهداشتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر قرار باشد که بهترین شوینده سرویس بهداشتی و حمام را شناسایی کنیم، باید معیارها و استانداردهایی هم در نظر بگیریم. با بررسی نظرات مشتریان بازار ایرانی در وبسایتی مانند دیجی‌کالا و آقای بیز می‌توان معیارهای انتخاب و گزینه‌هایی را که محبوب‌ترین در فروش شده‌اند در اینجا فهرست کرد:

شوینده های محبوب در ایران

برندهای شوینده زیادی در ایران فعالیت می‌کنند. این برندها معمولا زیرمجموعه یک شرکت بزرگ هستند. به طوری که گاهی یک شرکت دارای چندین برند متفاوت است. در این افکارسنجی دیتاک بر اساس تحلیل دیتا محبوبیت پرمحتواترین برندهای شوینده در بین مخاطبان ایرانی را بررسی کرده است. با بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که پریل، گلرنگ، اکتیو و سافتلن اصلی‌ترین برندهای شوینده مطرح شده در بستر افکار عمومی اینستاگرام طی یک سال گذشته هستند. خلاصه‌ی این گزارش را می‌توانید در ویدیو کامنت زیر و همچنین ادامه مقاله ببینید و بخوانید.

در یک رویکرد مقایسه‌ای، برند پریل با ۳۸ درصد بیشترین سهم از افکار عمومی را به خود اختصاص داده است. به ترتیب گلرنگ با ۲۲.۴ درصد، اکتیو با ۲۱.۸ درصد و سافتلن با ۱۸درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. این در حالی است که بیشترین فالوور در اینستاگرام متعلق به پیج گلرنگ است. پریل بیشترین انگیجمنت را دارد و هر پست آن به طور میانگین ۳۵۴ کامنت دریافت می‌کند. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌شود، بیشترین میانگین لایک هم متعلق به صفحه اینستاگرام گلرنگ است.

برند عنوان در اینستاگرام تعداد فالوور متوسط لایک متوسط کامنت
پریل dishwash.magazine ۲۴۷۰۰ ۳۳۲ ۳۵۴
اکتیو Active ™ اکتیو ۲۹۰۰۰ ۳۸۵ ۱۲۱
گلرنگ Golrang | گلرنگ ۶۶۶۰۰ ۴۸۶ ۱۵
سافتلن softlanclub ۲۶۲۰۰ ۲۰۷ ۴

در ادامه نتایج حاصل از تحلیل محتوای هرکدام از برندهای شوینده به تفکیک ارائه می‌شود.

پریل

پریل یک برند مطرح  شوینده آلمانی است که توانسته در بین مشتریان ایرانی جایگاه خوبی را به دست آورد. پس از تغییر قانون سرمایه‌گذاری خارجی در ایران در سال ۱۳۷۵ شرکت هنکل با خرید ۶۰ درصد شرکت پاک وش در شهرک صنعتی کاوه اقدام به تولید محصولات تحت نام این برند در ایران کرد و سهامش در بازار بورس تهران عرضه شد. همانطور که نتایج تحلیل داده این گزارش نشان می‌دهد، این برند توانسته بیشترین میزان افکار عمومی را در بستر اینستاگرام به خود اختصاص دهد که در ادامه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

آن طور که پریل ادعا می‌کند این نشان تجاری، به‌راحتی و با کارایی بالا در برابر سخت‌ترین لکه‌های چربی مقاومت می‌کند. پریل، با تمرکز بالا بر نیازهای مشتری و نوآوری، محصولات خود را گسترش‌داده و مجموعه‌ای از محصولات جدید و راه‌حل ارائه‌داده‌ است؛ که شامل یک فرمول ابداعی جدید است که نه‌تنها برای از بین بردن لکه‌های چربی بلکه لکه‌های نشاسته‌ای نیز کاربرد دارد و نیازی به از پیش خیساندن ظروف نیست(ویکیپدیا). اما آیا نتایج تحلیل افکار عمومی این ادعای پریل را تایید می‌کند؟

تحلیل احساسات کاربران به برند پریل

حدود ۸۴ درصد از مشتریان نسبت به محصولات پریل ابراز رضایت داشته و تقریبا ۱۶درصد نیز ابراز نارضایتی کرده‌اند. کیفیت بالای پریل دلیل ابراز رضایت مشتریان است. آن‌ها ادعای پریل را برای از بین بردن لکه چربی‌ تایید می‌کنند و در مقایسه با سایر برندها، پریل را ترجیح می‌دهند. بیشتر این ابراز رضایت‌ها نسبت به مایع ظرفشویی و پودر ماشین ظرفشویی بوده است. اما مخالفان پریل چه می‌گویند؟ آن‌ها مدعی هستند که پریل کیفیت سابق را ندارد و محصولات جدید پریل همچون قرص ظرفشویی و جلادهنده ظروف موجب ایجاد خط و خش روی سطح ظروف می‌شود. ۴۲ درصد از نارضایتی‌ها به این امر باز می‌گردد.

 پریل در درگیر کردن مخاطب(انگیجمنت) به خوبی عمل کرده است. این برند با برگزاری مسابقات اینستاگرامی توانسته به طور غیرمستقیم نظرات مردم را نسبت به محصولات خود برآورد کند. همچنین دو شعار ” پریل نهایت پاکیزگی و با پریل همه چی شفافه” از جمله شعارهای مطرح شده در تبلیغات اینستاگرامی پریل بوده است.

مایع ظرفشویی پریل یکی از محصولات پرطرفدار پریل است. تنوع محصولات پریل یکی از دلایل فراوانی نظر در این باره بوده است. چراکه با بررسی کامنت‌های منتشر شده در خصوص این محصول مشخص شد که حدود ۳۵ درصد از مشتریان این محصولات احساس رضایت سابق را ندارند. این افراد ادعا می‌کنند که پریل کیفیت سابق خود را از دست داده است.

برای مثال، بر اساس گفته برخی از این کاربران مایع ظرفشویی پریل که زمانی محبوبیت بالایی داشته، اکنون با کیفیت پایین‌تر و غلظت کمتری تولید می‌شود. محصولاتی از این برند نیز که به صورت دستی استفاده می‌شود بر اساس ادعای برخی کاربران منجر به ایجاد حساسیت در پوست دست می‌شود.

محصولات ماشینی که قدمت کمتری دارند نیز از انتقادات دور نمانده‌اند. کاربرانی که از این محصولات رضایت ندارند، معتقدند که این شوینده‌ها منجر به کدر شدن و ایجاد خط و خش در ظروف شده است. البته پریل همچنان مشتریان وفاداری نیز دارد که معتقدند پریل در از بین بردن لکه‌های چربی حرف اول را در بین برندها می‌زند.

 گلرنگ

شرکت تولیدی ـ شیمیایی پاکشو در سال ۱۳۵۱ توسط محمدکریم فضلی بنیان نهاده شد. محصولات اولیه شرکت پاکشو با عنوان برند گلرنگ و تحت عنوان محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی گلرنگ ثبت شدند. در حال حاضر نیز محصولات شوینده بسیاری زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ تولید و توزیع می‌شوند. از جمله این برندها می‌توان به اوه، سافتلن و… اشاره کرد.

تحلیل احساسات کاربران به برند گلرنگ

۹۶ درصد از مشتریان نسبت به گلرنگ ابراز رضایت داشته و فقط ۴ درصد ابراز نارضایتی داشته‌اند. تحلیل دقیق نظرات مخاطبان دراینستاگرام نشان می‌دهد که این نظرات بیشتر از آن که نسبت به محصولات گلرنگ باید، نسبت به نام این برند است. بنظر می‌رسد که ارزش برند گلرنگ برای مشتریان همان تداعی مشترکی است که پس از شنیدن این نام در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد. عموم مشتریان پس از دیدن پست‌های گلرنگ یک حس نوستالژیک را تجربه کرده‌اند. نام گلرنگ در حال حاضر تداعی‌گر تبلیغ قدیمی گلرنگ (گل گل گل، گل از همه رنگ…) است.

مخاطبان بیش از آنکه به تحلیل و ارائه نظر در خصوص محصولات این برند بپردازند، به بیان حس نوستالژیک خود پرداخته‌اند. همچنین قابل ذکر است که درگذشت موسس این برند (محمدکریم فضلی) موجی از کامنت‌ها را به همراه داشته است. به‌طوری که بیش از ۶۰ درصد محتوای کامنت‌ها مرتبط با پیام‌های تسلیت است. به صورت کلی محتوای مثبت کامنت‌ها در بیان خاطرات نوستالژیک و تعریف و تمجید از موسس این برند بوده است.

نکته قابل ذکر در این بخش محتوای مربوط به محمدکریم فضلی است. بنظر می‌رسد بخشی از آمار مثبت افکار معطوف این جریان است. در بخش نظرات منفی نیز کاربران روی همین مسئله فوکوس داشته‌اند. در واقع گویی که پس از فوت این شخص کاربران از مجموعه‌ها و برندهای زیر نظر گلرنگ مطلع شده‌اند و همین مسئله واکنش‌های منفی نیز به همراه داشته است.

پوشک بارلی یکی از محبوب‌ترین محصولات گلرنگ است. ۵۹ درصد کاربران قیمت مناسب و حدود ۴۱ درصد نیز کیفیت مناسب به نسبت قیمت را دلیل رضایت خود اعلام کرده‌اند. در ادامه دلیل واکنش مثبت کاربران به شامپو بچه گلرنگ، همان حس نوستالژیک برخواسته از تبلیغ قدیمی گلرنگ است. شامپوی مولتی ویتامین گلرنگ، شامپوی بدن و سفیدکننده(جرمگیر) نیز از دیگر محصولات محبوب گلرنگ هستند.

 اکتیو

شرکت پدیده شیمی قرن با نماد اکتیو، از زیرمجموعه‌های شرکت گلرنگ، در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. این برند با هدف تولید محصولات در حوزه بهداشت فردی، خانه و البسه، فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر یکی از برندهای مطرح در این زمینه است.

تحلیل احساسات کاربران به برند اکتیو

۹۱ درصد کامنت‌ها رویکردی مثبت و ۹ درصد نیز رویکردی منفی نسبت به برند شوینده اکتیو داشته‌اند.

مایع لباسشویی کودک، گاز پاک ‌کن و چند منظوره و شامپو بدن محبوب‌ترین محصولات اکتیو در بین کاربران بوده است که نظرات مثبتی را به خود اختصاص داده‌اند. کاربران رایحه خوش مایع لباسشویی را دلیل رضایت خود اعلام کرده‌اند. همچنین محصولات پاک کننده ذکر شده نیز به دلیل کیفیت بالا و کارایی در بین کاربران با نظرات مثبتی همراه بوده است. رایحه معطر و قدرت پاک‌کنندگی بالا دلایل اصلی کاربران برای استفاده از محصولات این برند است. در این بین برخی از کاربران نسیت به محصولات شوینده بدن ابراز نارضایتی داشته‌اند. همچنین عده‌ای نیز از نبود محصولات در بازار ابراز نارضایتی داشته‌اند.

مایع لباسشویی اکتیو محبوب‌ترین محصول اکتیو در بازه زمانی گزارش بوده است. کاربران رایحه خوب این محصول را دلیل رضایت خود اعلام کرده‌اند. گاز پاک کن اکتیو محصول دیگری است که به دلیل قدرت پاک‌کنندگی بالای آن مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. شامپو بدن اکتیو، همه کاره و مایع دستشویی نیز محصولات دیگری هستند که کاربران در نظرات خود نسبت به آن‌ها اعلام رضایت داشته‌اند. گفتنی است، به صورت کلی کیفیت و کارایی مهم‌ترین دلیل رضایت کاربران بوده است.

سافتلن

شرکت پاکشو در سال ۱۳۸۰ بخش عمده‌ای از محصولات بهداشت البسه خود مانند مایعات نرم‌کننده حوله و لباس خود را با برند سافتلن وارد بازار کرده است. این برند طی این مدت کوتاه موفق شده است در بازار مایعات نرم کننده حوله و لباس و همچنین پودر لباسشویی جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند.

تحلیل احساسات کاربران به برند سافتلن

۸۶ درصد از نظرات کاربران نسبت به برند سافتلن مثبت و ۱۴ درصد منفی بوده است. تحلیل محتوای کامنت‌ها نشان داد که مایع لباسشویی سافتلن در حال حاضر محبوب‌ترین محصول در بین مشتریان است. پودر لباسشویی و نرم‌کننده حوله و لباس نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. کیفیت بالای این محصولات  دلیل اصلی ابراز رضایت کاربران است.

لازم به ذکر است که این برند نیز زیرمجموعه برند گلرنگ مشغول به فعالیت است، از این رو درگذشت محمدکریم فضلی نیز بخش بالایی از نظرات را به خود اختصاص داده است. بخش زیادی از نظرات منفی نیز حول همین موضوع در جریان است و کاربران نسبت به فعالیت یک برند با چند نام مختلف ابراز نارضایتی کرده‌اند و واکنش‌های منفی نسبت به آن نشان داده‌اند. همچنین برخی از کاربران نسبت به نبود برخی از محصولات اکتیو در بازار شکایت داشته‌اند. مایع لباسشویی محبوب‌ترین محصول سافتلن است. نرم کننده حوله و لباس و پودر لباسشویی نیز دیگر محصولات محبوب این برند هستند. کاربران کیفیت بالا، قدرت لکه‌بری و رایحه مطبوع و دلنشین را از دلایل رضایت خود اعلام کرده‌اند.

خروج از نسخه موبایل