هزینه مهاجرت کادر درمان به کانادا

شرایط مهاجرت کادر درمان به کانادا به چه شکلی است؟ ویزای کادر درمان کانادا چیست؟

کشور کانادا به لطف استانداردهای بالای زندگی و فرصت‌های شغلی متنوع خود سال‌هاست که به مقصد موردعلاقه‌ی بسیاری از پزشکان و پرستاران تبدیل شده است. این کشور از کادر درمانی که قبلا در کشور خود آموزش‌های لازم را دیده‌اند، به شدت استقبال می‌کند.

مخصوصا در شرایط فعلی که بیشتر پزشکان کانادایی با توجه به دستمزد بالاتر و شرایط بهتر ایالات متحده راهی آمریکا شده‌اند و این کشور با کمبود پزشک و پرستار مواجه است.  ما در ادامه همه چیز در مورد شرایط مهاجرت کادر درمان به کانادا را بررسی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد ویزای کانادا برای کادر درمان ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.

مهاجرت کادر درمان به کانادا

کانادا در دنیا به سیستم درمانی خود مشهور است و کادر درمان در این کشور بهترین حقوق را دریافت می‌کنند. مشاغل حوزه درمان و بهداشت در کانادا بسیار پرطرفدار بوده و اکثرا جزو شغل های پردرآمد در کانادا رتبه‌بندی می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد تقاضا برای مشاغل حوزه درمان و بهداشت در کانادا در طول سال‌های اخیر سه برابر شده است و این تنها بخش از بازار کار کانادا است که تقریباً هر روز فرصت‌های شغلی جدید به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا به آن اضافه می‌شود.

البته حتی قبل از اینکه ویروس کرونا فراگیر شود، کشور کانادا با کمبود کادر درمان مواجه بود اما با شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته نیاز به پزشکان، پرستاران و دیگر متخصصان حوزه درمان و بهداشت در این کشور شدیدتر شده است. به همین دلیل در طول چند سال اخیر مسیرهای مهاجرتی متفاوتی برای این قشر در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر کانادا به کادر درمان بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد و این می‌تواند خبر خوبی برای پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان حوزه درمان و بهداشت باشد. اگر تصمیم دارید که به کانادا مهاجرت کنید، اکنون بهترین زمان ممکن است. شما با مهاجرت به کانادا در کشوری زندگی خواهید کرد، یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت بهداشتی را دارد، بسیار امن است و شرایط برای ادامه تحصیل شما نیز مهیا می‌باشد.

اگر شما نیز به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانش آموزی کانادا هستید، باید بدانید که مهاجرت به این کشور شرایط خاصی را می‌طلبد که در ادامه در این مورد صحبت کرده‌ایم. اما با این حال پیشنهاد می‌کنم پس از مطالعه مطلب، حتما گپی با کارشناسان مجرب پارس رادین داشته باشید و اطلاعات تکمیلی‌تر را از آن‌ها دریافت نمایید. توجه کنید که مشاوره اولیه در پارس رادین رایگان است و هیچ هزینه‌ای از شما اخذ نخواهد شد.

شرایط مهاجرت کادر درمان به کانادا

شرایط مهاجرت برای کادر درمان یکسان نیست و نمی‌توان یک مسیر مهاجرتی مشخص را برای آن‌ها تعیین کرد. چرا که پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران، داروسازان و دیگر تخصص‌ها شرایط و پیش‌نیازهای خاصی را می‌طلبند و همین مسیر مهاجرتی آن‌ها از هم مجزا می‌کند.

کادر درمان عموما به صورت مستقیم برای کار به عنوان پزشک، دندانپزشک، داروساز، پرستار یا دیگر فیلدهای درمان اقدام نمی‌کنند و نمی‌توانند بلافاصله وارد خاک کانادا شوند. شما به عنوان کادر درمان در ابتدا نیاز به معادلسازی مدارک پزشکی خود دارید که پروسه‌ی دردسرسازی است.

مثلا پزشکان برای اینکه بتوانند به کشور کانادا مهاجرت کنند باید آزمون‌های تایید صلاحیت علمی و عملی موسوم به MCCE یا همان Medical Council of Canada Evaluating Exams را پشت سر بگذارند. این آزمون سه مرحله‌ی مختلف دارد که مرحله‌ی تئوری آن در کشورهای همسایه برگزار می‌شود اما دو مرحله‌ بعدی به صورت عملی است که برای شرکت در آن باید در خاک کانادا باشید.

اگر بخواهید به عنوان پزشک به صورت پشت سر هم در این آزمون‌ها شرکت کنید، این پروسه حدودا 8 ماه طول می‌کشید. اما خوب برای پزشکانی که در ایران هستند، مشکلی که وجود دارد این است که سورس آزمون‌ها به سختی در دسترس است. از طرف دیگر هر آزمون حدود 965 دلار هزینه‌ی دارد.

سایر فیلدهای کادر درمان نیز آزمون صلاحیت خاص خود را دارند. این قضیه در مورد دیگر کادر درمان نیز صدق می‎کند و مثلا دندانپزشکان باید آزمون صلاحیت دندانپزشکی (DAT) را پشت سر بگذارند. پرستاران نیز به همین شکل باید آزمون صلاحیت ویژه خود را در کشورهای همسایه پشت سر بگذارند و سپس از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام کنند.

با توجه به پروسه‌ی سخت مهاجرت کادر درمان به کانادا اکثرا پیشنهاد می‌شود که کادر درمان یک پذیرش مستر یا پی اچ دی از دانشگاه‌های کانادا بگیرند و سپس در خاک کانادا در آزمون‌های موردنیاز شرکت کنند. این بهترین گزینه برای مهاجرت کادر درمان می‌باشد.به این ترتیب در خاک کانادا راحت‌تر می‌توانید بع منابع معتبر دسترسی داشته باشید و حتی در دوره‌های آموزشی شرکت کنید.

توجه کنید: از آنجایی که شرایط برای هر فیلد کاری کادر درمان متفاوت است، پیشنهاد می‌کنیم که حتما با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی پارس رادین صحبت کنید و اطلاعات مرتبط با فیلد کاری خود کسب نمایید.

سه مرحله‌ی مهم در مهاجرت کادر درمان به کانادا

2) آیا مدرک پزشکی شما موردتایید کشور کانادا است؟

3) برای دریافت مجوز از شورای پزشکی کانادا درخواست دهید.

مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی خود را ثابت کنید.

کادر درمان از طریق کدام برنامه مهاجرتی کانادا می‌توانند اقدام کنند؟

کادر درمان در کانادا به عنوان کارگرانی با مهارت بالا در نظر گرفته می شوند. به طور کلی کشور کانادا برنامه‌های مهاجرتی زیر را برای کادر درمان در نظر گرفته است که در مورد هر کدام به طور مفصل در هر تب توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم در صورت هر گونه ابهام یا سوال در این مورد با کارشناسان مجرب پارس رادین تماس بگیرید تا با توجه به شرایط‌تان بتوانند شما را راهنمایی کنند.

شما به عنوان کادر درمان برای مهاجرت به کانادا چه پیش نیازهایی را باید داشته باشید؟

اما چه پیش نیازهایی برای مهاجرت کادر درمان به کانادا لازم است:

    مدرک پزشکی مورد تایید

    تایید شورای پزشکی کانادا

    اثبات مهارت زبان انگلیسی و فرانسه

    تجربه کاری

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم مدرک تحصیلی شما باید توسط توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته شده باشد. مثلا پزشکان با مراجعه به وبسایت World Directory of Medical Schools می‌توانند مدرک پزشکی خود را اعتبارسنجی کنند. اگر بتوانید نام دانشگاه خود را در آن پیدا کنید، پس اولین پیش نیاز را آماده کرده‌اید. در غیر اینصورت می‌توانید با کارشناسان مجرب پارس رادین تماس بگیرید تا با توجه به شرایط شما بتوانند شما را راهنمایی کنند.

ویزای کادر درمان کانادا

ویزا این فرصت را به شما می‌دهد که به صورت قانونی در کشور کانادا مشغول بکار شوید و راه را برای کسب اقامت دائم در این کشور هموارتر نمایید. اما با این حال نوع ویزای کاری ممکن است شرایط خاصی را برای نوع کار، کارفرما، محل کار و مدت کار شما ایجاد کند. بهترین ویزا برای کادر درمان ویزای کارگر ماهر است که می‌توانید برای آن اقدام کنید. اگر شما به عنوان پزشک، پرستار یا دیگر مشاغل حوزه بهداشت پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی داشته باشید، ای می‌تواند به روند مهاجرت و اخذ ویزای شما کمک زیادی بکند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، شرط اولیه ویزا برای مهاجرت کادر درمان به کانادا مدرک تحصیلی از یک دانشکده پزشکی تایید شده به همراه یک یا چند سال سابقه کار است. علاوه بر این اخذ ویزای کادر درمان نیاز به قبولی در آزمون صلاحیت شورای پزشکی کانادا دارد. داوطلبانی که به این ویزا نیاز دارند باید مهارت خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت نیز کنند.

بازار کار و درآمد کادر درمان در کانادا

مشاغل حوزه درمان و بهداشت در کانادا بسیار پرطرفدار بوده و اکثرا جزو شغل های پردرآمد در کانادا رتبه‌بندی می‌شوند. در این بین پزشکان جراح به دلیل ماهیت مهم شغل‌شان در بالای لیست پردرآمدترین متخصصان در کانادا قرار دارند. البته این موضوع دور از انتظار نیست چرا که حرفه‌ی جراحی همیشه با دغدغه‌هایی همچون ریسک بالا، نیاز به دانش گسترده و مسیر یادگیری طولانی همراه است.

تمامی رشته‌های مختلف جراحی شامل جراحی عمومی، پروکتولوژی، گوش و حلق و بینی، جراحی دندان، جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان، جراحی چشم، جراحی ارتوپدی، جراحی کودکان، جراحی قفسه سینه و جراحی عروق، جراحی پلاستیک و فک و صورت همگی در این دسته بندی قرار دارند.

میانگین حقوق و دستمزد سالانه در کانادا 120,000 دلار کانادا است که این حقوق از 30,200دلار کانادا (کمترین حقوق) تا 534,000 دلار کانادا (بالاترین حقوق) متغیر است. این در حالی است که میانگین حقوق و دستمزد ماهانه پزشکان در کانادا 281,000 دلار کانادا اعلام شده است که با بالاتر رفتن تجربه، این درآمد می‌تواند به ماهانه بیش از 474,000 دلار کانادا نیز برسد. البته درآمد متخصصان قلب و متخصصان اورولوژی و برخی از تخصص‌های دیگر به بیش از 465,000 دلار کانادا در ماه می‌رسد.

حقوق جراحان در کانادا از 116000 دلار کانادا در سال (حداقل حقوق) تا 534000 دلار کانادا متغیر است. میانگین حقوق جراحان 343000 دلار کانادا در سال اعلام شده است. البته جراحان قلب، مغز و اعصاب و ارتوپدی معمولا درآمد بالاتری دارند و در برخی موارد متوسط درآمد سالانه برای آن‌ها تا 550 هزار دلار کانادا نیز اعلام شده است. در ادامه حقوق مشاغل مختلف حوزه درمان و بهداشت را می‌توانید ببینید که می‌تواند بر روی تصمیم شما در مورد مهاجرت کادر درمان به کانادا تاثیرگذار باشد.

فیلد کاری                درآمد سالانه

دندانپزشک              159051 دلار کانادا

پرستار     68054 دلار کانادا

روانشناس                358000 دلار کانادا

متخصص پوست    365000 دلار کانادا

داروساز 108504 دلار کانادا

متخصص تغذیه      242000 دلار کانادا

پزشک بخش اورژانس            270,000 دلار کانادا

فیزیولوژیست          190000 دلار کانادا

پزشک عمومی       227000 دلار کانادا

متخصص مغز و اعصاب      356000 دلار کانادا

متخصص زنان و زایمان        331,000 دلار کانادا

چشم پزشک            262000 دلار کانادا

متخصص اطفال     284000 دلار کانادا

پزشک – بیهوشی   400,000 دلار کانادا

روانپزشک              306000 دلار کانادا

رادیولوژیست          333000 دلار کانادا

هزینه مهاجرت پرستاران به کانادا

در سال های اخیر به دلیل شرایط موجود تعداد مهاجران به کشور های خارجی بسیار افزایش یافته است.این مهاجران طیف وسیعی از افراد را شامل می شوند. مهاجران شامل افراد بدون تحصیلات دانشگاهی تا بالاترین درجات تحصیلات دانشگاهی را شامل می شوند. مهاجرت به کشور های خارجی از روش های مختلفی انجام می شود.

مهاجرت

پدیده ی مهاجرت از دیرباز در همه ی کشور ها وجود داشته است. اما در برخی از کشور ها به دلیل شرایط نامساعد زندگی و سایر مسائل مربوط میزان مهاجرت افراد بسیار بیشتر است. مهاجرت یکی از حساس ترین و مهم ترین تصمیم های زندگی هر فرد می باشد. شرایط و روش های مهاجرت برای هر فرد بسته به شرایط او می تواند متفاوت باشد. از جمله روش های مهاجرت می توان به پناهندگی، دریافت ویزای تحصیلی، ویزای کاری و … اشاره کرد.

قبل ا گرفتن تصمیم قطعی برای مهاجرت باید تمامی جوانب را بسنجیم و سپس اقدام به مهاجرت کنیم. زیرا مهاحرت یک پروسه ی بسیار پیچیده و حساس می باشد که انجام یک اشتباه کوچو در آن می تواند موجب پشیمانی شما شود. اگر برای مهاجرت تصمیم قطعی گرفته اید، باید در باره ی قوانین مهاجرتی کشور مورد نظر خود تحقیق کنید.

کشور کانادا

کانادا کشوری می باشد که در شمال قاره ی آمریکا قرار دارد. کشور کانادا 10 استان دارد و از نظر مساحت دومین کشور پهناور جهان می باشد. پایتخت کشور کانادا اتاوا می باشد اما پر جمعیت ترین شهر کانادا تورنتو است. مهم ترین استان کانادا از نظر اقتصادی و سیاسی انتاریو نام دارد که شهر های تورنتو و اتاوا در این استان واقع شده است.

کانادا دارای طولانی ترین مرز زمینی جهان با کشور ایالات متحده آمریکا می باشد. کانادا بعد از روسیه بزرگ ترین کشور جهان می باشد.

وضعیت سیاسی کانادا به چه شیوه می باشد؟

حکومت کانادا دارای سیستم دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشهای مشروطه می باشد. کشور کانادا از طریق دولت های مستقل از هم اداره می شود که این دولت های مستقل زیر نظر دولت فدرال می باشند. در آمار های سال 2012 جمعیت کشور کانادا 34 میلیون نفر گزارش شده است.

در کشور کانادا شخص اول ملکه الیزابت دوم می باشد که هر دستور با امضای ملکه به صورت قانون شناخته می شود. پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا در استان انتاریو می باشد. نماینده ی ملکه الیزابت فردی می باشد که به او فرماندار کل می گویند و رئیس کشور به شمار می رود. ساختار حکومتی کانادا به شکل زیر می باشد.

1-    ملکه الیزابت در رأس حکومت

2-    دولت های ایالتی

3-    مجلس سنا و مجلس عوام

4-    دولت فدرال

5-    فرماندار کل که نماینده ی ملکه می باشد

کشور کانادا با ایالات متحده ی آمریکا روابط اقتصادی بسیار بزرگ و گسترده ای دارد در حدی که بزرگترین رابطه ی اقتصادی و حجم معاملات دو کشور در سطح جهان بین این دو کشور قرار دارد.

آب و هوای کشور کانادا بیشتر سرد و قطبی می باشد و قسمت زیادی از مساحت این کشور خالی از سکنه می باشد. از جاذبه های طبیعی و توریستی کانادا می توان به آبشار نیاگارا (بزرگترین آبشار جهان) اشاره کرد.

کیفیت زندگی در کانادا چگونه است؟

کانادا کشوری است که بیش از 80 درصد شهروندان آن از زندگی خود رضایت کامل دارند. امید به زندگی که تقریبا به معنای میانگین طول عمر افراد می باشد در کشور کانادا 82 می باشد. این کشور دارای کمترین میزان گزارش جرم و جنایت می باشد و شهروندان این کشور به دولت خود اعتماد کافی دارند.

کشور کانادا یکی از امن ترین و مرفه ترین کشور های جهان می باشد. بیشتر مردم این کشور باور دارند که در زندگی آن ها لحظات مثبت بیشتر از لحظات منفی می باشد. زندگی در کشور کانادا مزیت های زیادی را به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به بیمه ی خدمات درمانی رایگان، آزادی ها و حقوق انسانی بالا، امنیت بالا، ثبات اقتصادی و … اشاره کرد.

کشور کانادا چند استان دارد؟

کشور کانادا شامل 10 استان و 3 قلمرو می باشد. باید بگوییم که تفاوت استان و قلمرو در نوع حکمرانی و قوانین آن ها می باشد. اختیار اداره ی 3 قلمروی کاندا به پارمان واگذار شده و توسط دولت فدرال کنترل می شود. توجه داشته باشید که همه ی این استان ها و قلمرو ها از یک قانون اساسی پیروی می کنند.

این 3 قلمرو شامل :

1-    قلمروی یوکان

2-     قمروی شمال غربی

3-     قلمروی نوناووت

10 استان کشور کانادا را در ادامه برای شما نام برده ایم.

وضعیت اقتصادی کانادا چگونه است؟

در کشور کانادا قیمت محصولات و خدمات توسط یک سیستم قیمت گذاری تعیین می شود که به آن Market Economic System  گفته می شود. کشور کانادا برای مشارکت اقتصادی با سایر کشور ها در مجمع ها و تشکل های زیادی عضویت دارد که از جمله آنها می توان به APEC  (مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه)، TPP  (مجمع مشکارت بین اقیانوس آرام) و  NAFTA  (توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی) اشاره کرد.

کشور کانادا جزو ثروتمند ترین کشور های جهان محسوب می شود. کشور کانادا دارای منابع نفت و گاز خوبی نیز می باشد. کشور کانادا دارای معادن مواد معدنی زیادی از جمله نیکل، مس و اورانیوم می باشد. کاندا یکی از بزرگترین کشور های تولید کننده در جهان می باشد از جمله این تولیدات می توان به صنایع شیمیایی، چوب، مواد غذایی، تولیدات فلزی و … اشاره کرد.

بر طبق آمار ثبت شده توسط کشور کانادا به طور میانگین از هر 3 نفر کانادایی 2 نفر آن ها صاحب خانه می باشند و نرخ بیکاری در این کشور هر ساله روند نزولی را طی می کند.

میزان درآمد ماهانه برای هر فرد در کانادا بسته به شغل او و ایالت محل اقامت متفاوت می باشد. اما میزان درآمد ماهانه برای هر فرد هر ساله رو به افزایش می باشد.

در کشور کانادا از چه قوانینی پیروی می شود؟

1-    در کشور کانادا برای مراجعه به ارگان ها و ادارات باید لباس رسمی را بپوشید.

2-    در کانادا کارمندان پس از هر 5 ساعت کار مفید اجازه ی داشتن نیم ساعت استراحت را دارند.

3-    در این کشور تنها گذاشتن کودکان زیر 10 سال در خانه جرم محسوب می شود و در صورت گزارش مجازات سختی به دنبال خواهد داشت.

4-    در کشور کانادا گذاشتن احترام به یکدیگر و حفظ احترام یکدیگر بسیار مهم و ضروری می باشد.

5-    در این کشور تساوی حقوق تمامی افراد و نژاد ها و قومیت ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

6-    در کانادا اجازه ی توهین به زیردستان توسط مافوق به هیچ وجه داده نمی شود.

فرهنگ مردم کانادا چگونه است؟

شهروندان کشور کانادا دارای قومیت ها و نژاد های متفاوتی می باشند و به همین دلیل دارای فرهنگ های متفاوتی نیز می باشند. این تنوع فرهنگی به گونه ای دیده می شود ک حتی نوع پوشش نیز در شهر های مختلف متفاوت می باشند. در ادامه بعضی از فرهنگ های این کشور را نام می بریم.

خروج از نسخه موبایل