جدیدترین روش کاشت مو طبیعی جهت جایگزین کردن موهای از دست رفته

کاشت موی طبیعی چیست؟

به نقل از بهترین کلینیک کاشت مو در تهران کلینیک تخصصی تهران بیوتی سنتر؛ پیوند یا کاشت مو طبیعی مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای انتقال ریشه‌های مو از ناحیه اهداکننده یا بانک مو (پشت سر، ریش، سینه و ران) به قسمت‌های خالی سر می‌باشد. البته در پیوند مو بر خلاف سایر انواع پیوند، فرد گیرنده و فرد دهنده یکی هستند. بنابراین در کاشت موی طبیعی نمی‌توان از موی سایر افراد برای پیوند مو استفاده کرد. اما اهمیت روش‌های کاشت موی سر چیست؟

اکثر مردان در سنین مختلف به آلوپسی آندروژنیک یا طاسی سر دچار می‌شوند. این مشکل علت ژنتیکی دارد و روش‌های کاشت موی طبیعی راهی موثر برای درمان آن است. توجه کنید که طاسی سر با استفاده از آمپول‌ها و قرص‌ها قابل درمان نیست و فقط سرعت آن کم می‌شود. اگر به دنبال احیای موهای از دست رفته هستید، تنها راه حل و درمان این عارضه کاشت موی سر است. علت موثر بودن کاشت مو این است که در کاشت موی طبیعی گرافت‌های جدیدی کاشته شده و جایگزین گرافت‌های قبلی می‌شوند.

این گرافت‌های جدید دائمی بوده و قابل رشد می‌باشند و به جای موهای ریخته شده قرار می‌گیرند. بنابراین با توجه به اینکه نتایج ناشی از انجام کاشت مو دائمی و غیرقابل برگشت هستند، باید با اطلاعات صحیح و کامل اقدام به این عمل نموده و تحت تاثیر شعارهای فریبنده و قیمت‌های نامعقول، سلامت جسمی و روحی خودتان را تحت الشعاع قرار ندهید. در ادامه ابتدا شما را با کلیات کاشت موی طبیعی آشنا کرده و بعد شما را در یافتن بهترین روش کاشت مو طبیعی راهنمایی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

اصطلاحات مهم در کاشت موی طبیعی

پیش از اینکه به سراغ معرفی روش‌های کاشت موی طبیعی برویم، بهتر است با اصطلاحات زیر آشنا شوید:

کاندیدای مناسب کاشت موی سر چه کسانی هستند؟

عمل کاشت مو بیش از 70 سال است که با تکنیک و روش‌های مختلف در حال انجام است و روز به روز متود‌های جدیدتری برای پایداری بیشتر و تاثیر بالاتر عرضه می‌شود. اما شاید بعضی از افراد نیازی به انجام این عمل نداشته باشند. به همین جهت برای اینکه متوجه شوید که در چه زمانی نیاز به انجام این عمل دارید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

هرچند که عمل کاشت موی سر بسیار ساده و بی خطر است، اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است. همچنین به دلیل حساسیت بسیار زیاد، این عمل زیبایی به صورت تیمی و گروهی انجام می‌گیرد. در ادامه در این مورد بیشتر خواهیم گفت.

بهترین روش کاشت مو طبیعی کدام است؟

مهمترین سوال برای متقاضیان کاشت موی سر این است که کدام روش کاشت مو بهتر است؟ این سوال پاسخ مشخصی ندارد؛ به این معنا که بهترین روش کاشت مو طبیعی برای هر فرد، با توجه به شرایط او انتخاب می‌شود. در حقیقت بهترین روش کاشت مو طبیعی برای هر بیمار روشی است که بیشترین سازگاری را با نیازها و شرایط بیمار داشته باشد. نیازها و شرایط بیمار موارد مختلفی را شامل می‌شود. یکسری از موارد در جلسات مشاوره و توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود و مابقی به خود بیمار بستگی دارد. بنابراین پیش از آن که به سراغ انتخاب بهترین روش کاشت مو طبیعی بروید، بهتر است پس از مشاوره با متخصص، به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

زمانی که به این پرسش‌ها پاسخ دادید، می‌توانید مناسب‌ترین روش کاشت موی سر را انتخاب کنید. روش‌های کاشت موی طبیعی انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها در پارامترهای فوق متفاوت هستند. در نظر داشته باشید که برخی از کلینک‌های کاشت مو در تهران یا سایر شهرها، روش‌هایی متفاوت با اسامی جدید را تبلیغ می‌کنند که البته پایه و اساس آنها چندان متفاوت نیست و صرفا از دستگاه‌های متفاوتی برای عملیات برداشت یا کاشت تارهای مو استفاده می‌کنند. بنابراین خیلی خود را درگیر این تبلیغات نکنید. برای آشنایی بیشتر با کلینیک‌ها و هزینه‌های کاشت مو در تهران ما را در مقاله لی‌لی‌مگ با موضوع دنبال کنید. اما در ادامه شما را با روش‌های کاشت موی سر آشنا می‌کنیم.

مقایسه انواع روش های کاشت موی طبیعی

به طور کلی روش‌های کاشت مو طبیعی به دو دسته برداشت نواری یا FUT و برداشت فولیکولی یا FIT تقسیم می‌شوند و سایر روش‌ها به نوعی بهبودیافته و نمونه پیشرفته‌تر این دو روش هستند. تکنیک برداشت مو از ناحیه اهداکننده، تفاوت اصلی در این دو روش است. در ادامه روش‌های مختلف کاشت موی سر را به شما معرفی کرده و مزایا و معایب هر کدام از آنها را بیان خواهیم کرد تا شما با دید مناسب، بهترین روش کاشت مو طبیعی را انتخاب کنید.

آیا کاشت مو به روش FUT بهترین روش کاشت مو طبیعی است؟

کاشت مو به روش FUT (Follicular Unit Transplantation) یكی از اولین روش‌های كاشت موی طبیعی در دنیا است که با عمل جراحی همراه است. در این روش ابتدا جراح وضعیت بانک مو و ناحیه پیوند را بررسی کرده و خط رویش مو و تعداد گرافت‌های مورد نیاز را مشخص می‌کند. در مرحله بعد داروی بی‌حسی به سر تزریق می‌شود تا درد در طول جراحی کاهش یابد. بعد جراح یک برش نواری با عرض یک تا دو سانتیمتر و با طول 20 تا 30 سانتیمتر از پوست سر استخراج کرده و سپس بافت منطقه‌ای که مو را از آنجا برداشته، بخیه می‌زند. در ادامه متخصص این نوار برش خورده را تکه تکه می‌کند تا فولیکول‌های مو را جدا کرده و در جای مورد نظر بکارد. پزشک برای کاشت موی سر حفره‌های ریزی را با مته روی سر و در قسمتی که ریزش مو اتفاق افتاده است، ایجاد می‌کند. در نهایت واحدهای فولیکولی به صورت تک به تک در این حفره‌ها کاشته می‌شوند. بعد از عمل کاشت موی سر نیز نیاز است تا بیمار برخی اصول بهداشتی و مراقبی را رعایت کند. اگر تمایل دارید که بدانید آیا روش FUT بهترین روش کاشت مو برای شماست یا نه، به مزایا و معایب این روش توجه کنید:

مزایای کاشت موی طبیعی به روشFUT

معایب کاشت موی سر به روش FUT

باقی گذاشتن جای زخم در پشت سر، بزرگترین عیب روش FUT است. به دلیل همین مشکل، امروزه بسیاری از پزشکان استفاده از این روش را کنار گذاشته و از تکنیک‌های برداشت فولیکولی استفاده می‌کنند .

آیا کاشت مو به روش FIT بهترین روش کاشت مو طبیعی است؟

کاشت مو به روش FIT (Follicular Isolation Technique) یک روش کاشت موی طبیعی با حداقل تهاجم و بدون نیاز به عمل جراحی است. در این روش استخراج از بانک مو به صورت واحدهای فولیکولی (شامل 1 الی 4 تار مو) صورت می‌گیرد. به این معنا که متخصص از یک پانچ مخصوص استفاده کرده و فولیکول‌های مو را با ظرافت و دقت بسیار بالا از ناحیه اهداکننده استخراج می‌کند. بنابراین در این روش دیگر خبری از برش و برداشت نواری نیست و از آنجایی که بخیه‌ای زده نمی‌شود، احتمال باقی ماندن جای بخیه و زخم وجود ندارد.

پس از استخراج فولیکول‌ها، پزشک به کمک یک ابزار مخصوص تارهای مو را در ناحیه طاسی سر می‌کارد. نحوه کاشت مو در این روش تقریبا مشابه روش FUT است. البته تکنیک دیگری هم برای کاشت فولیکول‌های مو وجود دارد که به نام کاشت مو به روش DHT شناخته می‌شود. به طور کلی کاشت موی سر به روش FIT روشی زمان‌بر است و در هر جلسه از آن فقط بین 1000 تا 1500 فولیکول مو کاشته می‌شود. لازم به ذکر است که کاشت مو به روش FUE یا Super FUE یکی از روش‌های توسعه یافته برای کاشت مو FIT است که در آن از ابزارهای پیشرفته‌تر برای برداشت و کاشت مو استفاده می‌شود. این روش امروزه در بیشتر کلینیک‌های کاشت مو جایگزین روش قدیمی شده و بسیاری از مشکلات و عوارض آن را برطرف کرده است. برای آشنایی با این روش به مقاله ما با موضوع مراجعه کنید. اگر تمایل دارید که بدانید آیا روش FIT بهترین روش کاشت موی سر برای شماست یا نه، به مزایا و معایب این روش توجه کنید:

مزایای کاشت موی طبیعی به روش  FITنسبت به FUT

معایب کاشت موی سر به روش FIT نسبت به FUT

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

خروج از نسخه موبایل