تفاوت تشک طبی با تشک معمولی چیست؟

تشک طبی بهتر است یا تشک طبی فنری ؟

نظر شما چیست؟

شما بین این تشک ها کدام را انتخاب میکنید؟

ملاک انتخاب شما چیست؟

آیا تفاوت میان آن ها را می دانید؟

اگر معیارها و عادات خواب خود را به درستی بشناسید انتخاب تشک مناسب برای شما کار چندان سختی نیست البته این امر برای همه افراد هم کار آسانی به نظر نمی رسد .برای خرید تشک بادی اینتکس لطفا کلیک کنید.

تشک طبی:

تشک هایی هستند که معمولا در آن ها فنر به کار نرفته و حالت ارتجاعی کمتری دارند . تشک های طبی بیشتر جهت مصرف کسانی است که از درد در ناحیه کمر و ستون فقرات رنج می برند در اینصورت پزشک برای این افراد تشک طبی تجویز می کند، همین طور این تشک ها برای افرادی مناسب هستند که نرم بودن بیش از حد تشک برای آن ها آزار دهنده است چون تشک های طبی غالبا  تشک هایی سفت هستند چون برخی افراد عادت دارند که روی تشک های بدون فنر بخوابند پس برای آن ها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

تشک سفت برای افرادی با سن بالا و کسانی که عادت خواب اینگونه دارند مناسب است به یاد داشته باشید که هرچه وزن فردی بالا تر باشد تشک باید سفت تر باشد، یک نکته مهم در این باره این است که شما باید در حین خرید تشک سفت از یک برند مطرح و شناخته شده که کالای با کیفیت تولید می کند خرید کنید که پس از مدتی تشک شما گود نشود. تشک های طبی  در واقع برای جلوگیری از ارتعاشات ساخته می شوند که باعث حذف تکان خوردن های بی مورد تشک فنری ساخته می شوند.

تشک های طبی فنری:

تشک های طبی فنری خود به دو دسته کلی فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می شوند.

  1. تشک فنر متصل (بونل): تشک های فنر متصل خود به دو دسته تشک های طبی و طبی فنری تقسیم می گردند که بعضی از مدل های تشک فنر متصل لایه های مموری فوم دارند، فنر هایی که به هم اتصال دارند محکم اند.

معایب: این تشک ها به دلیل داشتم فنرهای متصل به یکدیگر لرزش های ناشی از تکان خوردن یا جا به جا شدن شریک خواب شما را به سمت شما منتقل می کنند که خوب این احساس برای هر دو فرد نا خوشایند است مخصوصا اگر که خواب سبکی داشته باشید .

2 . تشک فنر منفصل (pocket spring): تشک های فنر منفصل تشک های طبی فنری هستند که بعضی از تشک های فنر پاکتی تکنولوژی جدیدی هستند که کار تقسیم وزن را در سطح تشک انجام می دهند و از لرزش زیاد در نواحی مختلف تشک جلوگیری می کنند.

فنر هایی که در داخل پاکت تشک هستند به هم اتصال ندارند به همین دلیل چون به صورت جداگانه تعبیه شده اند لرزش ها را منتقل نمی کنند که مزیت بسیار عالی محسوب می شود و باعت تفاوت زیادی میان تشک های طبی با طبی فنری می شود ضمنا این نحوه عملکرد باعث می شود که به خواب کسی لطمه وارد نشود سر و صدای زیادی ندارند برای زوج های جوان و به طور کلی افرادی که شریک خواب دارند انتخاب بسیار ایده آلی به نظر می رسد، البته کمی بدنه شلی دارند که عیب چندان بزرگی به نطر نمی رسد چرا که اکثر افراد برای خواب تشک کمی نرم تر می پسندند.

از جمله تفاوت تشک طبی و فنری می توان به این موضوع اشاره کرد که تشک‌ های طبی تنها مناسب برای افراد خاصی است که مشکلاتی در ستون فقرات خود دارند. استفاده از این تشک‌ های سفت برای افرادی که مشکلی در ستون فقرات خود ندارند مناسب نیست. همچنین استفاده از تشک‌ های فنری به دلیل انعطاف پذیری بیش از اندازه آن نیز برای بسیاری از افراد خوشایند نمی‌باشد در نتیجه لازم است از تشک‌ هایی استفاده شود که ترکیبی از خصوصیات هر دوی این تشک‌ ها باشد. سازندگان تشک در برند های مختلف با توجه به نیاز افراد اقدام به ساخت تشک طبی فنری نمودند که برگزفته از خصوصیات مثبت هر دو تشک می‌باشد

تشک طبی: آرامش، راحتی، سلامتی

برای نسل های متمادی، تشک با استفاده از پوشش کیسه مانند پارچه ای و الیاف و مواد گوناگونی که درون آن تهیه می شد. اما با تغییر شیوه زندگی، مدل ‌های مدرن و متفاوتی از این محصولات به بازار آمد. این محصولات متنوع با نام تشک خوشخواب، محصولات مدیکال یا تشک های طبی را هم شامل می شوند. این محصولات ضمن داشتن همه مزایای محصولات مدرن خوشخواب، از فاکتورهای طبی برای پیشگیری از بروز بیماری های مفاصل و مهره ها هم برخوردارند.

این محصولات چگونه مانع از بروز کمردرد و مشکلات مفاصل می شوند؟

امکانات سلامتی که برای این محصوات در نظر گرفته شده در بخش های مختلف تعریف می شود. اما در همه حال مهمترین ویژگی این تولیدات، حفاظت آنها از بدن در مقابل درد و تغییر حالت حین خواب است. از جمله در همه تشک های طبی، سطح صاف و یکدستی برای کاربران تدارک دیده شده که فرو نمی‌رود و مانع از بروز کمردرد و دفرمه شدن ستون مهره می ‌شود.

این لایه اغلب از اسفنج فشرده با دانسیته درجه بندی شده تدارک دیده می شود که مانع از فرو رفتن در اثر وزن بدن شده و به حفظ ساختار بدن و ستون مهره کمک می کند. ضمن اینکه مانع از درد مفاصل و خواب رفتگی اعضای بدن در اثر استراحت طولانی هم می‌ شود. بسته به وزن افراد و عادت آنها در خواب، درجه سفتی مناسب برای هر فرد با دیگری فرق دارد. در این بخش از مشخصات تشکی که می خرید، کارشناس فروش می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهتر باشد.

چه مزایای دیگری در تشک طبی سراغ دارید؟

ازمزایای مهم این محصولات، وجود رویه ضد حساسیت و بهداشتی است که برای همه از جمله افراد حساس، سالمندان و خردسالان نیز مناسب است. این رویه با الیاف مرغوب و تخصصی از جنس طبیعی تهیه می شود که با طبیعت بدن سازگاری دارد و پوست را آزرده نمی کند. ضمن اینکه جنس رویه آن از پارچه تهیه شده با الیاف بدون پرز انتخاب می شود تا در اثر نزدیکی به دستگاه تنفسی ایجاد حساسیت نکند.

از دیگر ویژگی های طبی، کاربرد اسفنج در کنار فنر در مدل های دارای فنر است. در این حالت برای رفع لرزش و ثابت نگه داشتن فنرها، از لایه های اسفنج و فوم استفاده می شود. از فوم لاتکس و هوشمند تا انواع اسفنج پلی یورتان با درجات سفتی متنوع در این گروه جا دارند. با کاربرد این لایه ها، حالت ارتجاعی و فنریت تشک مهار شده و مشکل اصلی در بروز دردهای کمر از بین می رود.

تشک فول طبی، پدیده مدرن سلامتی!

لابد شما هم تا به حال نام تشک فول طبی را شنیده یا خود از کاربران آن بوده اید. اگر این سوال برایتان پیش آمده که تفاوت تشک های طبی با انواع فول طبی چیست، این بخش از مطلب می تواند شما را به پاسخ مورد نظر برساند. انواع فول طبی تشک به محصولاتی گفته می شود که بدون کاربرد هرگونه فنری در اسکلت ساخته شده و مبنای ساخت آنها را اسفنج تشکیل می دهد. عدم وجود فنر در این تولیدات مانع از بروز هرگونه لرزش و انتقال موج حرکت در آنها می شود.

به این ترتیب برای افراد دارای مشکلات و دردهای کمر و مفاصل، استفاده از محصولات فول طبی با آرامش بی نظیر و توصیف نشدنی همراه است. هم چنین کاربرد این تولیدات برای انواع دو نفره با آرامش خاصی همراه است. حرکت یکی از دو نفر یا برخاستن از بستر بر روی چنین تشک هایی بدون مشکل است و باعث بروز بی خوابی یا مشکلات جانبی در نفر دوم نمی شود.

منبع: air mattress

خروج از نسخه موبایل