بهترین رستوران ایلام کجاست؟

معرفی رستوران های برتر ایلام + عکس

خوردن غذا های مختلف یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که هر انسان در طول زندگی انجام می دهد. به همین علت همیشه یکی از شلوغ ترین جاهایی که می توان در سر سطح هر جایی مانند ایلام پیدا کرد ، یک رستوران خوب و با کیفیت است. یافتن بهترین رستوران‌های ایلام از اهمیت زیادی دارد چرا که اگر می خواهید ساعاتی خوش را در کنار یک دوست یا خانواده خود سپری کنید ، رستوران منتخب شما باید از محیط خوبی برخوردار باشد و علاوه بر آن از کیفیت غذایی بالایی نیز برخوردار باشد.

یک رستوران خوب در ایلام تنها این ویژگی ها را ندارد بلکه لیست متنوعی از انواع غذاهای سنتی و بین المللی را نیز در اختیار شما قرار می دهد که بر اساس ذائقه خود دست به انتخاب بهتری بزنید. فراموش نکنید که کیفیت و طعم غذا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و استفاده از غذاهای بی کیفیت می تواند برای سلامت جسم شما مضر باشد. پس با دقت بیشتری به یافتن بهترین رستوران در ایلام بپردازید. ما در این صفحه به شما در یافتن انواع رستوران های خوب ایلام با ارائه انواع غذاها ایرانی ، فست فودی ، فرنگی و… با بالاترین کیفیت کمک خواهیم کرد.

اگر از ساکنین غرب ایران مخصوصا استان های کرد نشین هستید بدون شک با استان ایلام و شهر ایلام که مرکز این استان است نیز آشنایی دارید. این شهر ایران از قدمت تاریخی قابل قبولی نیز برخوردار می باشد و خواستگاه بسیاری از تمدن ها و حکومت های اولیه دنیا بوده است. این شهر قدیمی ایران اکنون سکونت گاه بسیاری از مردم ایران شده است و البته امکانات زیادی را نیز در اختیار آن ها قرار می دهد.

یک رستوران خوب یکی از این امکانات و خدمات می باشد که شما به عنوان یکی از ساکنین این شهر تاریخی در پیدا کردن آن دچار مشکل نمی شوید. با این وجود شاید محدودیت زمان و بزرگ بودن شهر باعث شود که پیدا کردن یک رستوران خوب در ایلام چندان برای شما آسان نباشد. اما نگران نباشید چرا که این صفحه می تواند در پیدا کردن بهترین رستوران ایلام به شما کمک کند. ما برای کسانی که در شهر مرکزی ایلام به دنبال یک رستوران خوب می گردند لیستی از بهترین رستوران های ایلام را قرار داده ایم که به سادگی می توانید از آن بهره مند شوید. با ما همراه باشید.

رستوران اسپایسی

برای کسانی که به دنبال غذای خوب و باکیفت با قیمت مناسب می گردند رستوران اسپایسی را پیشنهاد می کنیم. در منوی غذایی این رستوران می توانید انواع چلو ماهیچه، کباب، سلطانی، برگ را در کنار غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو را بیابید. برای کسانی که غذاهای خانگی را به کباب و جوجه ترجیح می دهند نیز این رستوران انواع خورشت ها را فراهم نموده است.

رستوران پدیده

رستوران پدیده یکی از رستوران های خوب شهر ایلام است که در مرکز شهر واقع شده است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی از کباب ها گرفته تا خورشت را بیابید.

رستوران قبایل

به پیشنهاد اکثر کسانیکه مسافر ایلام بوده اند، رستوران قبایل بهترین رستوران این شهر می باشد. این رستوران غذاهای سنتی ایرانی را سرو می کند و کباب برگ آن شهرت زیادی دارد.شما هم اگر مسافر ایلام هستید پیشنهاد می کنیم وعده ای از غذای خود را در این رستوران صرف کرده و نظرتان را برای دیگر مسافران بگویید.

رستوران گیلانه ایلام

این رستوران به تازگی در ایلام افتتاح شده. پیدا کردنش هم خیلی راحته. ایلام، محله چالیمار، میدان دفاع مقدس ، روبروی کتابخانه مرکزی ایلام دکوراسیون زیبایی داره. فضای دلنشین و دوستانه رستوران همراه با خوش آمد گویی پرسنل مودب و کار بلدش جو خوبی رو ایجاد کرده. فضای خیلی بزرگی نداره و مناسب مهمونی و مراسمات با تعداد زیاد مهمون نیست.

منوی پر و پیمونی داره، بیشتر غذاها شمالی هستن ولی غذاهای معمولی هم توی منو پیدا میشه. بوفه سالاد هم داره به جرات میتوان گفت باقلا قاتق این رستوران از همه باقلا قاتق هایی که توی شمال خورده اید هم خوشمزه تر بود. بعد اتمام غذا هم با چای اصیل شمالی به صورت رایگان پذیرایی می شوید. توصیه میکنیم اگه یه روز گذرتون به ایلام خورد حتما این رستوران رو امتحان کنید.

بهترین غذاهای محلی ایلام چیست؟

استان ایلام یکی از استان‌ های غربی ایران است که دارای فرهنگ غنی و غذاهای خاصی است که ممکن است در مناطق دیگر کشور یا حتی جهان مشابه آن‌ ها وجود نداشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین غذاهای محلی ایلام؛ از انواع آش تا کباب و کوفته آشنا کنیم. ایلام یکی از شهرهای غربی ایران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، دارای آب و هوایی منحصر به فرد و مناطقی با تنوع زیاد طبیعی و فرهنگی است. بنابراین، غذاهای ایلام نیز دارای ویژگی هایی خاص و منحصر به فرد هستند که در اینجا به برخی از بهترین غذاهای سنتی ایلام می پردازیم.

دزمورد: دزمورد یکی از معروف‌ ترین غذاهای سنتی استان ایلام است که تقریباً در تمامی نقاط ایلام قابل دسترسی است. این غذا با استفاده از گوشت گوسفند، لوبیا، نخود، سیب‌زمینی، پیاز و گاهی هم از تره و سبزیجات دیگر، تهیه می‌ شود. دستور پخت دزمورد برای هر منطقه ممکن است متفاوت باشد اما در کل این غذا با تهیه مخلوطی از لوبیا، نخود، گوشت گوسفند و سیب‌ زمینی، در قاب یک قابلمه تهیه می‌ شود و سپس با تره و دیگر سبزیجات در کنار نان سنگک یا نان لواش سرو می‌شود.

آش رشته: آش رشته نیز یکی از غذاهای محلی ایلام و همچنین از محبوب ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود که با استفاده از رشته، نخود، کرفس، پیاز، سیر و گوشت گوسفند تهیه می‌ شود. این غذا را معمولاً در تابستان و بهار سرو می‌ کنند و می‌ تواند مانند یک غذای پر انرژی برای روزهای گرم شهر مفید باشد. علاوه بر این، آش رشته نیز برای ترشیجات مانند ترشی کلم و ترشی خیار استفاده می‌ شود.

پیازکوهی: پیازکوهی یکی دیگر از معروف‌ ترین غذاهای محلی استان ایلام است که تنها در این شهر یافت می‌ شود. برای تهیه این غذا از پیاز‌هایی استفاده می‌ شود که در کوهستان‌ های ایلام به دست می‌ آیند. پیازکوهی با استفاده از گوشت گوسفند، نخود، سیر، فلفل دلمه‌ ای و سبزیجات تهیه می‌ شود و با نان سنگک و یا لواش سرو می‌ شود.

خوراک خرما: خرما از محصولاتی است که در ایلام و به خصوص در مناطق جنوبی و جنوب غربی این شهرستان بسیار می‌ روید. خوراک خرما یکی از انواع غذاهای محلی ایلام است که با استفاده از تمامی بخش‌ های خرمای تازه، شیرین، نرم و مغذی تهیه می‌ شود. در تهیه این غذا از گوشت گوسفند، پیاز، چندین نوع سبزیجات و ادویه‌ های مختلف استفاده می‌ شود. این غذا را معمولاً در فصل بهار و تابستان در سفره‌ های ایلامیان می‌ توان یافت.

آش پزه: آش پزه نیز یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایلام است که با استفاده از نخود، لوبیا، نعنا، پیاز، سیر، گوشت گوسفند و ادویه‌ های مختلف تهیه می‌ شود. این غذا را معمولاً در فصل زمستان سرو می‌ کنند و می‌ تواند مانند یک غذای سنتی و سالم برای سرمای زمستانی باشد.

یکی دیگر از انواع غذاهای محلی ایلام، آبگوشت است که در تهیه آن از گوشت گاو، نخود، پیاز، روغن، ادویه و نمک استفاده می‌ شود. آبگوشت ایلام در بین غذاهای محلی کشور به دلیل طعم و مزه خاص خود بعنوان یکی از بهترین غذاهای ایرانی شناخته شده است.

سوپ گوشت نیز یکی دیگر از غذاهای سنتی استان ایلام است که با ترکیب گوشت، نخود، سیب زمینی، پیاز و ادویه تهیه می‌ شود. این سوپ با طعم خوشمزه خود در بین سایر سوپ‌ های محلی کشور بسیار مشهور است.

کباب ایلام نیز به دلیل مواد مصرفی خود و طعم فوق‌ العاده‌ای که دارد، بسیار معروف و جزء غذاهای معروف ایرانی است. در تهیه کباب ایلام از گوشت گاو، پیاز، نمک، فلفل سیاه و ادویه استفاده می‌ شود. این کباب در کنار نان و سبزیجات تازه سرو می‌ شود.

خروج از نسخه موبایل