استفاده از فرآیندهای خاص برای رفع بوی بد کفش‌های اسپرت

چرا پاهای من بو می دهند؟

اسپری بوگیر کفش نانوسان: پاهای ما بیشتر ساعات روز را درون کفش هستند و بوی پاهای ما به این دلیل است که پاها درون کفش‌ عرق می ‌کنند. وقتی عرق به سطح پوست می‌ رسد، عرق پا با باکتری هایی برخورد می ‌کند که آن را تجزیه می کنند و در نهایت عرق در حال تجزیه یک بوی زننده آزاد می ‌کند. برای این شرایط معمولا اصطلاح برومودوز (Bromodosis) یا همان بدبو شدن پاها استفاده می شود.

به عنوان یک واقعیت فیزیولوژیکی جالب باید بگویم که: تعداد غدد تعریق در پای انسان بیش از هرجای دیگر بدن اوست.

اسپری چربی زدا نانوسان از کجا بخرم: اگر ساعات زیادی از روز را در بیرون از خانه و در محل کار می گذرانید احتمالا شما هم با این شرایط گرفتار هستید. جالب است بدانید که استرس می تواند باعث ایجاد عرق و بوی بد پا و همچنین یک اختلال پزشکی به نام هایپرهیدروز شود. پای ورزشکار و سایر عفونت های قارچی نیز می توانند منجر به بوی بد پا شوند. علاوه بر این، تغییرات هورمونی که در نوجوانان و زنان باردار رایج است نیز می تواند باعث تعریق غیرطبیعی شود که در نهایت منجر به افزایش بوی بد پاها می شود.

پاهای بدبو مساوی است با کفش های بدبو

بوگیر سطل زباله نانو: بیایید ابتدا در مورد چگونگی جلوگیری از بوی بد پا و سپس در مورد چگونگی ایجاد بوی بد کفش و سایر روش های مفید برای مبارزه با این بوی زننده صحبت کنیم. در قسمت زیر برخی از راهکارها برای از رفع معضل بوی بد کفش می پردازیم:

برای جلوگیری از کفش های بدبو، پاها را بشویید و لایه برداری کنید

از آنجا که بوی بد کفش ها محصولی از بوی پاها است، به نظر می ‌رسد که اینجا محل خوبی برای شروع باشد و قطعا بهداشت خوب و مناسب پا می ‌تواند تا حدودی از این مشکل جلوگیری کند.

پاهای خود را هر روز بشویید. حتی اگر هر روز حمام نمی کنید، زمانی از روز خود را صرف شستن پاهای خود با آب و صابون کنید. آن‌ها را به طور کامل تمیز کنید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید. دقت کنید که بین انگشتان که محل مورد علاقه باکتری ها برای رشد کردن است را هم به خوبی تمیز کنید.

لایه برداری کنید. از بین بردن پوست مرده پا می تواند بوی پا را کاهش دهد. شما می توانید با استفاده از پد لایه بردار، سنگ پا یا دستمال مرطوب مخصوص لایه برداری، پوست کف پاهایتان را لایه برداری کنید.

پاها را خشک نگه دارید. باکتری‌هایی که به عرق واکنش می ‌دهند در مناطق مرطوب رشد می ‌کنند و اگر جوراب ها یا کفش‌ های شما خیس باشند، یک جشن باشکوه برای باکتری‌های مسئول بوی بد پا ترتیب داده اید. از جوراب هایی استفاده کنید که جنس شان بوی بد پا را رفع می کند. پوشیدن کفش بدون جوراب ممکن است بسیار جالب باشد، اما هیچ وقت ایده خوبی نیست.

  1. برای رفع بوی بد کفش، تعریق پاها را متوقف کنید

اگر غالباً دچار عرق کردن پا می شوید و می خواهید روی متوقف کردن مقداری از آن عرق تمرکز کنید، یک لوسیون ضد تعریق گزینه مناسبی است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. همانطور که در قسمت بالا گفتم، پاهای شما بیش از سایر قسمت های بدن حاوی غدد تعریق است و باکتری ها نیز عاشق پاهای عرق کرده و بدبو هستند.

اگر بتوانید مقداری از تعریق پا را کاهش دهید، می توانید تا حدود زیادی بوی بد ناشی از آن را نیز کاهش دهید.

  1. از اسپری خوشبو کننده کفش استفاده کنید

اسپری خوشبو کننده کفش راهی عالی برای از بین بردن بوی بد کفش است. بطری اسپری کوچک به راحتی در کوله پشتی یا کیف ورزشی شما قرار می گیرد و با بوی تازه فوراً بوی بد پا و کفش شما را از بین می برد. اسپری خوشبو کننده، محافظت طبیعی ضد قارچ را ایجاد می کند و برای استفاده روی انواع صندل ها و کفش ها مناسب و کارامد است.

  1. کفشی بپوشید که راه تنفس داشته باشد

یکی از ساده ترین راه حل ها برای از بین بردن بوی بد کفش این است: پوشیدن کفش مناسب!

بهترین کفش ها برای خلاصی از شر بوی بد و زننده داخل کفش، کفش هایی هستند که از چرم یا پارچه قابل تنفس ساخته می شوند. این مواد باعث می شوند رطوبت پا به دنیای بیرون نفوذ کرده و بوی زننده داخل کفش را تا حدود زیادی کاهش می دهد. از پوشیدن کفش هایی با جنس وینیل یا سایر مواد ساخته شده توسط انسان خودداری کنید.

  1. کفش های متفاوت بپوشید و برای تخلیه بوی کفش به آن فرصت بدهید

با نپوشیدن یک جفت کفش یکسان در روزهای متوالی، بوی کفش شما بسیار کاهش می یابد. این بدان معنی است که شما به بیش از یک جفت کفش نیاز خواهید داشت. با فرض اینکه حداقل دو جفت کفش دارید، روز در میان از آن ها استفاده کنید و در روزهای تعطیل، بندهای آن ها را شل کنید و آنها را در یک محل تهویه قرار دهید تا بوی زننده آن بتواند خارج شود.

  1. برای مقابله با بوی پا از کفی کفش استفاده کنید

روش دیگر برای به حداقل رساندن بوی ، استفاده از کفی های مخصوص است. این نوع کفی ها در انواع مختلفی در فروشگاه ها موجود است. این کفی ها معمولا به واسطه محتوای زغال فعال یا جوش شیرین (یا هر دو)، بوهای نامطبوع کفش را خنثی می کنند. آنها نه تنها یک محافظت طولانی مدت از بو (چند هفته یا چند ماه) را ایجاد می کنند، بلکه می توانند رطوبت پا را نیز جذب کنند.

اکثر مارک ها دارای اندازه استانداردی هستند که به راحتی برش داده می شوند تا متناسب با هر اندازه کفش باشند. این کفی های خنثی کننده بو برای استفاده در کفش های بد بوی ورزشی نیز بسیار مفید هستند.

  1. درون کفش های بد بو جوش شیرین بپاشید

جوش شیرین یکی دیگر از درمان های خوب خانگی برای رفع بوی بد کفش است. مقداری جوش شیرین را در کف کفش هایی که بو می دهند، بپاشید و اجازه دهید قدرت جوش شیرین یک شبه کار خودش را انجام دهد و صبح با کفشی بدون بوی زننده به محل کار بروید.

هشدار: در استفاده بیش از حد جوش شیرین در کفش چرمی دقت کنید، زیرا می تواند رطوبت چرم را استخراج کرده و باعث خشک شدن و ترک خوردن آن شود.

  1. با ورق های خشک کن، بوی تازه ای به کفش هایتان ببخشید

اگر می خواهیم در مورد نحوه معطر کردن کفش صحبت کنیم، باید به استفاده از ورق های خشک کن اشاره کنیم. این یک ایده غیرمعمول دیگر برای از بین بردن بوی بد درون کفش است. یک ورق خشک کن استاندارد برداشته، آن را از وسط پاره کرده و هر کدام را در کف هر کفش قرار دهید و بگذارید یک شب درون کفش ها بمانند. کفش های ورزشی واقعاً بدبو ممکن است به زمان بیشتری برای تخلیه بو نیاز داشته باشند. فقط یادتان باشد قبل از پوشیدن کفش ها، ورق های خشک کن را بیرون بیاورید.

نکته اضافی: اگر کفش های ورزشی خود را درون کیف ورزشی قرار می دهید، یک ورق خشک کن هم به کف کیف بیندازید. این به عنوان خوشبو کننده کفش و کیف سالن عمل خواهد کرد.

  1. کفش ها را با خاک بستر گربه یا تراشه های چوب خوشبو کنید

اگر می خواهید بوی زننده کفش هایتان را رفع کنید، می توانید خاک بستر گربه یا تراشه چوب را نیز امتحان کنید. برای امتحان این روش، به جز خاک بستر گربه و تراشه چوب، به چند جوراب تمیز یا حوله کاغذی نیز نیاز خواهید داشت.

این یک راهکار آسان است یک جفت جوراب قدیمی اما تمیز را با استفاده از تراشه های چوب سرو یا خاک بستر گربه پر کنید. هر کدام از جوراب ها را در یک کفش قرار دهید و بگذارید یک شب بماند. تراشه چوب یا خاک بستر گربه بوی پا را که در کفش پنهان شده است به خوبی جذب می کند. پوست مرکبات نیز می تواند در از بین بردن بوی بد کفش شما بسیار قابل قبولی واقع شود.

  1. کفش ها را با الکل مالشی تمیز کنید

از الکل مالشی می توان برای از بین بردن بو و پاک سازی کفش استفاده کرد. برای این کار دو روش وجود دارد. به عنوان اولین روش، می توانید از مخلوط آب و الکل مالشی استفاده کنید. آنها را با هم در یک بطری اسپری مخلوط کنید.

محلول را هم به داخل و هم خارج هر کفش اسپری کنید و سپس کفش های الکل زده را در محلی با تهویه مناسب قرار دهید تا بتوانند خشک شوند.

این الکل برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بوی بد کفش بسیار خوب عمل می کند، همچنین به خشک شدن مناطقی که رطوبت در آن جمع می شود نیز کمک خواهد کرد.

روش دوم، روش استفاده از پنبه و الکل مالشی است. چندین توپ پنبه را به الکل مالشی آغشته کنید. گلوله های پنبه ای آشته به الکل را درون هر کفش قرار دهید و تمام فضای خالی کفش را پر کنید و اجازه دهید درون کفش ها یک شب بمانند. صبح اثری از بوی بد درون کفش نخواهد بود.

  1. به کفش ها بخار بدهید تا باکتری ها و بوی آن ها از بین برود

بخار می تواند به ریشه کن کردن باکتری و بوی بد کفش شما کمک کند. اگر خشک کنی با ویژگی بخار دادن دارید، حتما این روش را امتحان کنید. البته دقت کنید این روش را روی کفش هایی امتحان کنید که می توانند رطوبت را تحمل کنند.

روش دیگر استفاده از بخار به دستگاه تمیز کننده بخار نیاز دارد. این دستگاه برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن وسایل اطراف خانه استفاده می شوند. برای از بین بردن بوی کفش، کافیست نازل دستگاه بخار را به مدت 30 ثانیه درون هر کفش فرو ببرید و بگذارید قبل از پوشیدن دوباره، کاملا خشک شوند.

  1. کفش ها را در بوگیر کفش بخیسانید

شما فقط از این روش باید در کفش هایی استفاده کنید که می توانند بدون آسیب دیدن کاملاً در آب غوطه ور شوند. یک سطل با اندازه متوسط بردارید. آن را با آب گرم پر کنید. 3 تا 4 قرص بوگیر کفش درون آن بریزید و اجازه دهید تا حل شوند. کفش های ورزشی خود را بیندازید و اجازه دهید 2 تا 3 ساعت درون محلول خیس بخورد. نه تنها بوی بد کفش از بین می رود، بلکه حداقل برای مدتی عاری از میکروب خواهند بود.

کفش ها را درون فریزر قرار دهید

بوی مشمئز کننده پا در اثر کمین کردن باکتری ها در حفره های تاریک کفش شما ایجاد می شود. قرار دادن یک شبه کفش ها در فریزر باعث از بین رفتن این باکتری ها می شود. این میکروب ها نمی توانند محیط سرد را تحمل کنند و از بین می روند.

البته لازم است در ابتدا، با دنبال کردن مراحل ساده زیر، از هر چیز دیگری که در فریزر است محافظت کنید:

  1. روغن های ضروری را درون کفش های خود اسپری کنید

اگر از طرفداران روغن های ضروری و “قدرت فوق العاده” طبیعی آنها هستید، مطمئناً این روش برای از بین بردن بوی بد کفش ها، مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. البته لازم است که مطمئن شوید که از روغن های اساسی با کیفیت بالا استفاده می کنید.

هر بار که بوی نامناسب کفش را تشخیص دادید، دوباره اسپری کنید. این معجون ضروری نه تنها کفش های شما را خوشبو می کند بلکه قدرت از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو را نیز دارد. قطعا این اسپری، بهترین اسپری معطر کننده است که تاکنون امتحان کرده اید

خروج از نسخه موبایل