اقتصادی

آرامش بازار با اقدامات قرارگاه ساماندهی مرغ کشور

وزیر جهاد در مورد کشاورزی گفت: “با اقدامات اردوی سازماندهی مرغ كشور صلح در بازار برقرار شده است.”

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی ، کاظم هوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست سازمان مرغداری کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علی رغم تولید کافی مرغ در کشور ، وضعیت و پتانسیل تولید طی دو ماه گذشته مطلوب نبوده است. “تصمیم گرفته شد ستادی یا اردوگاهی برای ساماندهی جوجه ها ایجاد شود و مسئولیت جهاد به عهده وزارت كشاورزی بود.

وی افزود: این پایگاه كه اساساً یك واحد بزرگ هماهنگی برای ارتباط و هماهنگی كلیه دستگاه های مدیریت بازار است ، عصر روز 4 آوریل شروع به كار كرد و در روزهای پنجشنبه و جمعه به كار خود ادامه داد و تصمیمات زیادی در این زمینه گرفته شد. وی گفت: “یكی از این تصمیمات برنامه ریزی برای استانهایی بود كه با قیمت مرغ دست و پنجه نرم می كنند.”

وزیر جهاد کشاورزی: ​​استان ها در تهران ، البرز و سیستان و بلوچستان با مشکلات قیمتی روبرو بودند اما مسئله دیگر نظارت بر سیستم توزیع و کنترل توزیع و عرضه مرغ به استان های مختلف بود.

وی افزود: “با توجه به اینکه اطمینان داریم طبق برنامه خود قادر به تولید مرغ کافی خواهیم بود ، روز شنبه حدود 1111 تن مرغ و امروز بیش از 1450 تن مرغ آوردیم. ورود مرغ ادامه دارد و ما برای استان البرز آماده هستیم.

هوازی ادامه داد: با این روند ، بازار دیگر بی ثبات است و وقتی من به مراکز عمده فروشی و خرده فروشی و مراکز خرید مراجعه کردم ، شرایط توزیع مطلوب بود و رضایت مصرف کننده وجود داشت ، که می توانست در دو و نیم باشد. ماه ها قبل. “زیرا تولید به اندازه کافی وجود داشت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت این اردو برای جلوگیری از حوادث بعدی برنامه ریزی شده است.

برش و بسته بندی مرغ ممنوع است

وی خاطرنشان کرد: تمام مشکلات مربوط به تهیه و توزیع مرغ در اردوگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، تمام حفره های آزادسازی مرغ از دههای پایین جامعه شناسایی شد ، از طرف دیگر تعداد آنها غرفه های میوه و سبزی بود زمینه های.

هوازی افزود: “ما از طریق تولیدكنندگان ، وزارت كشور ، وزارت صمت ، وزارت اطلاعات و دادگستری برای آرامش بازار به ما كمك كرده ایم ، بنابراین تا ثبات كامل بازار نظارت را ادامه خواهیم داد.” «

وی با اشاره به تمهیدات موقت اردوگاه مرغ گفت: مسئله دیگر بازگشت مرغ هایی بود که با قیمت بسیار بالا به صورت زنجیره ای و در واحدهای تولیدی بزرگ عرضه می شدند ، بنابراین ما نسبت به بسته بندی بیشتر مرغ هشدار دادیم. «

وزیر جهاد ادامه داد: حدود 365 تن مرغ در یک شیفت به مرغداری آورده شد و این واحد در سه شیفت کار می کرد و اگرچه توافق نکردیم بیکار بمانیم اما مرغداری و تحویل آنها برای این افراد خوب نبود با قیمتهای بالا ، بنابراین ، چنین روشهایی ممنوع است.

وی افزود: اگرچه رئیس جمهور و دولت در مورد افزایش قیمت مرغ به توافق نرسیده اند ، اما از آنلاین ماه سال گذشته هیچ افزایشی در قیمت مرغ نداشته ایم و هزینه های تولید مانند حمل و نقل ، ریزمغذی ها و هزینه های تولید به 4200 تومان در روز رسیده است. “همچنین 40 تا 50٪ هزینه تولید مرغ را پوشش داد و دولت موافقت کرد قیمت مرغ را به 24900 تن در هر کیلوگرم برساند.

وزیر جهاد در ادامه کار کشاورزی خود گفت: “ما جلسات زیادی با تولیدکنندگان و کارشناسان اقتصادی داشته ایم و علی رغم آرزوهای باطنی و فقط توافق کردیم که قیمت ها را برای ثبات تولید افزایش دهیم ، سپس قیمت مرغ زنده به 17100 تومن رسید. گوشت مرغ باید با قیمت 23300 تن به عمده فروشان تحویل داده شود و عمده فروشان باید آن را با قیمت 24900 تن به خرده فروشان عرضه کنند. “

هوازی گفت: سازمان مرغداری كشور با مطالعه تمام م componentsلفه های مربوطه و تركیب این م componentsلفه ها در بخش مرغداری ، توافق نامه را به دلیل كمبود و در نتیجه افزایش بیش از حد قیمت مرغ می پذیرد. بازار تکرار نمی شود.

وی افزود: برنامه ریزی شده است تولید گوشت مرغ ، گله اجداد ، میش ، مرغ یک روزه و دام مورد نیاز برای تولید گوشت مرغ کافی ظرف یک سال برنامه ریزی شود.

وزیر جهاد وزیر کشاورزی: ​​مواد اولیه کافی برای دام تأمین شده و در 5 ماه گذشته همه اجزای تولیدکنندگان طیور 100٪ مواد خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به نظارت کامل وزارت صلح و مجازات گفت: امیدواریم بازار به خوبی تثبیت شود. طی دو روز گذشته مرغ های زیادی وارد تهران شده اند ، این در حالی است که دیروز 70 تن و امروز 200 تن بود. مرغ اضافی در بازار. “بود.

هوازی گفت: “بسیاری از متخلفان توسط نیروی انتظامی و دادستان ها از جمله تولیدکنندگان ، کشتارگاه ها و کامیون های حامل مرغ های گمشده در میانه راه مورد تحقیق قرار می گیرند ، اما کار انجام شده است.” “اکنون چنین حفره هایی وجود ندارد.

وزیر جهاد اقدام دیگری را که باید در اردوگاهی که توسط وزیر کشاورزی برگزار شده به عنوان تولید پیمانی در نظر گرفت و خاطرنشان کرد: تولیدکننده مرغ باید تولید و به وزارت جهاد تحویل داده شود تا با این محصول عرضه شود. به موقع توسط مدیران خصوصی و دولتی ارسال خواهد شد.

هوازی با اشاره به اینکه ثبت سفارش هر سر در دست وزارت جهاد کشاورزی است ، گفت: “با اقدامات خوب در راستای تولید مرغ ، واردکنندگان خاصی واردات خوراک مرغ را متوقف کرده اند ، از این پس تمام تولیدکنندگان قادر به واردات مرغ هستند . تغذیه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا