آقای کار فرما! باید ایمنی داشته باشم تا خوب کار کنم

آسمان صاف امروز هشتم اردیبهشت ماه مسادف با 28 آوریل 2022 میلادی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای است.

روز رستگاری بدن و روز رستگاری روز رستگاری بدن و روز رستگاری بدن

آقای کارفرما!  باید ایمنی داشته باشم تا خوب کار کنم

سلامت و ایمنی محیط کار و ارائه خدمات مختلف به افراد و اقشار مختلف جامعه امری مهم و قابل توجه بوده و هست؛ چرا که هر بازدهی کار و تلاش یکایک افراد در انواع مختلف ظهور و بروز مطلوب و با کیفیتی که می‌خواهد آن خدمات را از سلامت داشته باشد. کامل جسمی و روانی باشید و با امنیت خاطر دل به کار بسته و مسیر تولید و رامش خارمش.

بیش از دو سال است که پاندمی محیط های کاری در جوامع مختلف و صنوف گوناگون را دستخوش تغییرات زیادی کرده است؛ به طوری که مشاغل مشاغل را به طور کامل از چرخه فعالیت های خارج از کشور و هزاران کارگر و کارمند را از کار انداخته و است.

AZ جملة tgẖy̰y̰rạt ạjbạry̰ دکتر دکتر dwrạn ḵrwnạ، tḵy̰h gstrdh برزیلی DWR کاری مولیس Kary، KSB W KAR ạy̰ntrnty̰ W … KH آین عمرو دکتر ḵnạr mzạy̰ạy̰ kẖwd، ạfzạy̰sẖ ậsy̰bhạy̰ rwạny̰ – ạjtmạ’y̰ RA NYZ دکتر برزیلی dạsẖth AST.

این موضوع در دنیای مدرن بسیار مهم است.

جعفر جندقی ر،یس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بیان داشت: سازمان بین المللی کار از سال 28, 2003 در آوریل هر سال با هدف شروع حوادث و بیماری های شغلی مراسمی را در این روز که در ایران مصادف با 8 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در واقع یک

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت افزود: برگزاری این مراسم یک بخش مهم از استراتژی های بین المللی کار برای ارتقای ایمنی و بهداشت در همه محل های کاری است که باعث ارتقای سطح آگاهی مردم و همچنین افزایش امنیت و امنیت در محیط کار می شود. سازمان جامعه بین الملل همان تشریفات و سیاست های ایالات متحده آمریکا است.

ایجاد فرهنگ ایمنی جهانی و بهداشت محیط کار

جندقی تصریح کرد: سازمان بین‌المللی کار در سال‌های گذشته با استقرار الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای در محیط‌های کاری، اقدام به ایجاد فرهنگ ایمنی و بهداشت کار در محیط‌های کاری کرد.

Wy̰ gft: dr sạl 2021 برای تقویت سیستم های ایمنی ملی و بهداشتی با هدف افزایش سیستم های ایمنی و بهداشت حرفه ای در برابر بحران هایی که پیش از این در حال حاضر و آینده آماده شده و با شعار “برای ایجاد فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه ای بیایید”. با همدیگر کار کنیم “است.

این شعار بر ایجاد و ایجاد فرهنگ پیشگیرانه ایمنی و بهداشت حرفهای از طریق حل و گفتمان اجتماعی بین دولت، سازمانها و تشکلهای کارفرمایی و کارگری (سه جانبه گرایی) تاکید کرده است و نقش بسیار مهمی دارد. و کلیدی مشارکت همه جانبه ذینفعان در مقوله تامین، حفظ و ارتقای سلامت شاغلین را دریافت می کند.

جستجو 3 وزارتخانه و سازمان برای سلامت محیط کار

جندکر شد: بهتر است ما با توسعه و هر چه بیشتر کارگر بین جامعه، کارفرمایان و سازمانهای دولتی از جمله وزارت، وزارت تعاون، کار و امنیت اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و سایر ذینفعان در این زمینه اثرگذار باشند. وینه سازی یک فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه ای در جامعه حرکت می کنیم.

وی بیان کرد: در واقع فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفهای فرهنگی است که در آن حق داشتن یک محیط کار ایمن و سالم در همه سطوح ممتاز شمرده می شود و جایی است که دولت ها، کارفرمایان و کارگران به طور فعال مشارکت می کنند و به صورت سیستمی مسئولیت ها و وظایف در ویژه تمین یک محیط کار ایمن و سالم تعریف شده و بوبور کلی اسلایی بالاترین درجه

کار شایسته چیست؟

مرکز و محیط زیست کار وزارت بهداشت ادامه داد: در تعریف کار شایسته، شاغلین از دستمزد کافی، شرایط کاری ایمن و سالم، امنیت شغلی، آینده کاری معقول و حمایت های حقوقی کافی هستند.

جندقی یادآور شد: در حقیقت از طریق گفتوگوی اجتماعی، دولتها و شرکای اجتماعی به طور فعال در تمام مراحل ایمنی فرآیندهای تصمیم گیری سیستم و حرفهای شرکت می کنند.

وی افزود: این مهم از توسعه و بازنگری خط مشی سیستم ایمنی و بهداشت حرفهای و بررسی های نظارتی برای بررسی وضعیت وضعیت پایدار و چالش های جدید سیستم ایمنی و بهداشت حرف های گرفته شده تا به کارگیری واقعی اصول و حرف های بهداشتی در کار است.

و محیط کار وزارت بهداشت مشخص کرد: گفتمان های اجتماعی نه تنها به بهبود مستمر سیاست ها و استراتژی های سیستم ایمنی و بهداشتی کمک می کند، اما با ایجاد راه حل برای اجرای سریع سیستم ایمنی و بهداشت یک مرکز درمانی، می شود.

ایجاد خانه های بهداشت در کارخانه ها و کارگاه ها

جندقی بیان داشت: در کشور ما در ارائه خدمات بهداشتی اولیه با استفاده از روش ایجاد خانه های بهداشتی کارگری در کارگاه ها با همکاری مشترک و هم افزایی سه دستگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و بهداشت، و ارتقاء سطح سلامت کارگران است و به خوبی در این زمینه نائل شده است.

وی افزود: از سوی دیگر با همکاری داوطلبان کارفرمایان سلامت محور راه رسیدن به هدف عالیه بهداشتی که همان ارتقاء سلامت شاغلین برای ما هموارتر می شود.

ساستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه ای ؛ عامل محل کار سالم داشتن

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت درمانان کرد: به علاوه همان طور که تجربه موفق موفق و کنترل کوید -19 در محل های کاری کشور و تلاش های شبانه روزی بازرسان حرف های بهداشتی در این زمینه به ما نشان داد، داشتن یک سیستم قوی ایمنی و بهداشتی است. حرفهای و مشارکت هدفمند سازمانها، تشکلهای کارفرمایی و کارگری و همه ذینفعان مرتبط و فعال در حوزه سلامت و بهداشت حرفهای در بنگاههای اقتصادی و در سطح ملی، نقشی حیاتی در محل کار سالم، حفظ و سلامت شاغلین ایفا می کنند.

شهادت بازرسان بهداشت

جندقی بیان کرد: از ابتدایی همه گیری ها با وجود یک نفری تعداد زیادی از باز بهداشت حرفهای و شهادت برخی از آنها در صیانت از سلامت نیروی کار کشور، حتی یک لحظه نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در انجام کارهای انجام نشد.

وی کرد: با تلاش و نظارت بر شبانه روزی بازرسان بهداشت حرفهای و پیگیریهای مستمر مسائل بهداشتی در صنایع غیرقابل اضافه شدن به جزئی موارد، همه گیری خوشهای در صنایع و در این شرایط اقتصادی ویژه و با شرایط سخت تحریم های ظالمانه، صنایع کشور. بدون تعطیلی به کار خود ادامه دادند.

وزارت بهداشت سرامت محیط کار

مرکز رئیس سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: برای صیانت از کارمندان در محل کار، برنامه های متعددی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا و پیگیری می شود; از جمله اهداف بهداشتی حرفهای، حرفهای بهداشتی در مراکز درمانی و بیمارستانی، مدیریت حوادث شیمیایی در بازگشایی بین المللی سایکم، بهداشت کشاورزان و قالیبافان، بهداشت معادن، بهداشت ساختمانی، حرفهای بهداشتی در جایگاههای عرضه سوخت بنزین است.

جندقی کرد: بهداشت پرتوکاران، ارائه خدمات بهداشتی حرفهای به زندانیان، ارائه خدمات بهداشتی حرفهای به کارگاههای کوچک و خویش فرما و کار غیر رسمی، حذفی جیوه از صنایع در کنوانسیون میناماتا، ممنوعیت استفاده از آزبست در خارج از کنوانسیون روتردام، اجرای برنامه. خوداظهاری کارفرمایان، کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، تشخیص و تعیین کار سخت و زیان آور، کنترل عوامل زیان آور شغلی (شیمیایی، فیزیکی و ارگونومی) و معاینات شغلی اجرا می شود.

توجه کنیم! برای در هر صنف و شغلی از کیفیت مطلوب آن باشیم باید عامل اصلی یعنی نیروی انسانی از مطلوب جسمی و روحی سالم زندگی می کند و محیط امن و توام با آرامشی برای فرد و افراد شاغل در آن مجموعه مهیا تا بهترین کیفیت کاری باشد. ارائه شده و خدمات مطلوب عاید دریافت کنندگان خدمات می شود.

منبع: پرشین نیوز

خروج از نسخه موبایل