استانی

آژیر خطر غرق شدگی در روزهای گرم به صدا درآمد

روابط عمومی/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب از به صدا درآمدن آژیر خطر غرق شدگی در روزهای گرم از جمله در این شهرستان خبر داد.

ابراهیم رودسرابی در گفت و گو با روابط عمومی اظهار کرد: شهروندان هشدارهایی که در خصوص خطر غرق شدگی در استخرها صادر می‌شود را جدی بگیرند و به هیچ عنوان در این مکان‌ها به شنا کردن نپردازند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته چندین نفر در استخرهای کشاورزی و استخرهای ذخیره آب غرق شدند، اظهار کرد: استخرهای کشاورزی به هیچ عنوان مناسب شنا کردن نیستند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ضمن هشدار به شهروندان و خانواده‌ها گفت: به جد مراقب فرزندان خود باشند تا در تابستان امسال شاهد حوادث ناگوار سال‌های گذشته نباشیم.

وی همچنین از مالکین استخرهای کشاورزی خواست با توجه به اخطاریه‌هایی که برای آن‌ها صادر شده حتماً نسبت به رعایت نکات ایمنی استخرها توجه ویژه‌ای داشته باشند تا دچار عواقب ناشی از پیگرد قانونی قرار نگیرند.

رودسرابی همچنین تأکید کرد: صاحبان استخرها باید نسبت به نصب تابلو هشدار و فنس کشی و تعبیه طناب و پله و سایر نکات حفاظتی در استخرها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی کشاورزان بدون رعایت هیچگونه استانداردی اقدام به ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی می‌کنند که در چنین وضعی، مالکان استخرها در صورت غرق شدن افراد، مقصر محسوب می‌شوند.

رودسرابی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد استخرهای کشاورزی در شهرستان خوشاب بسیار زیاد است به زودی مانور ایمنی در راستای آگاهی بخشی لازم به بهره‌برداران و خانواده‌ها خواهیم داشت.

وی یکی از چالش‌های شروع فصل گرما را آسیب‌ها و یا فوت ناشی از غرق شدگی دانست و افزود: متأسفانه اکثریت آمار غرق شدگی متعلق به کودکان و خردسالان است که می‌طلبد خانواده‌ها بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: گرچه استخرهای کشاورزی برای ذخیره‌سازی آب و استفاده آن در تابستان احداث می‌شوند، اما برخی مواقع حادثه می‌آفرینند و افرادی که برای شنا و یا ماهیگیری به آنجا می‌روند جان خود را از دست می‌دهند.

وی در پایان خارج شدن افراد از استخرهای دو منظوره‌ که با ورقه‌های مخصوص پوشیده می‌شود را تقریباً غیرممکن دانست و افزود: مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی موظف هستند با نصب علائم هشدار دهنده و فنس کشی از ورود افراد به داخل استخر جلوگیری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا