استانی

غرق شدن دو نوجوان جغتایی در استخر کشاورزی/ شنا در استخرهای کشاورزی ممنوع

روابط عمومی/خراسان رضوی مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از غرق شدن دو نوجوان اهل شهرستان جغتایی در استخر کشاورزی خبر داد.

مسلم فائق نیا در گفت و گو با روابط عمومی اظهار کرد: پس از ورود غیرحرفه ای دو نوجوان از روستای فریمانه از توابع شهرستان جغتای به استخر کشاورزی متاسفانه بدلیل عدم آگاهی به فنون شنا و عدم توانایی برای خروج از استخر کشاورزی، هردو غرق شدند.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس پس از رسیدن بر بالین غرق شدگان فورا عملیات احیای قلبی و ریوی را انجام دادند اما متاسفانه به دلیل عدم وجود علائم بالینی عملیات احیا موفقیت آمیز نبود.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: قانون تصریح کرده است که استخرها باید دارای حریم مشخص، حفاظ فنس کشی شده و تابلوهای شنا ممنوع باشند و به همه شهروندان سفارش می‌کنیم که در مکان‌های غیر استاندارد و ممنوع مانند استخرهای کشاورزی، سدها، آبگیرها، کانال‌های آب‌رسانی و رودخانه‌ها به هیچ عنوان شنا نکنند.

وی افزود: استخرهای ذخیره آب از نوع عایق محافظ کف(ژئوممبران) است و به‌صورتی ساخته می‌شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی، پله‌ای برای خارج شدن نداشته و فوق‌العاده لغزنده هستند و شناگران و همراهان آنها نیز نمی‌توانند فرد غرق شده را به بیرون استخر کشانده و نجات دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا