عمومیکسب و کار ایرانیان

ارتفاع استاندارد تخت خواب با تشک

هر فردی فرم بدنی خاص خود را دارد و همانطور که استراحت و نشستن در هنگام خواب بر فرم بدن تأثیر می گذارد، بدن نیز برای آسیب رساندن به سلامتی شما باید فرم خود را حفظ کند. تشک تخت باید اندازه استاندارد داشته باشد و با اندازه تخت همخوانی داشته باشد. هنگام دراز کشیدن در رختخواب بهترین راه حل این است که ابتدا روی لبه تخت بنشینید و سپس به سمتی دراز بکشید که برای شما راحت تر است. اما به ارتفاع مناسب تخت و تشک خود توجه کنید.

چرا ارتفاع تخت مهم است؟

ارتفاع برای تشک های مختلف مانند دکتر، فنر کویل، فنرهای مختلف و غیره متفاوت است. برخی از افراد به ارتفاع تخت و تشک توجه نمی کنند اما باید بدانید که یکی از مهم ترین موارد در خرید تخت و تشک قد آنهاست. ارتفاع تخت باید با قد شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید به راحتی روی تخت بنشینید و بایستید. ارتفاع ترس به ارتفاع تخت اضافه می شود و با یک تست ساده می توانید متوجه شوید که ارتفاع آن طبیعی است یا خیر. برای تعیین ارتفاع تخت روی لبه تخت بنشینید. اگر پاهای شما صاف است و کف پاها کاملاً با زمین تماس دارند و پاها و بدن شما در زاویه 90 درجه قرار دارند، ارتفاع تشک شما مناسب است. اما اگر زانوهای شما خم شده یا بالاتر از ارتفاع تخت است و بدن شما پایین است، ارتفاع تشک شما نامناسب است و در وضعیت طبیعی قرار ندارد.

تشک برای تخت بلند

هنگام قرار دادن تشک روی سرویس خواب باید از اندازه تخت بلندتر باشد و ارتفاع آن کمتر نباشد. همچنین مواد داخلی تشک بر ارتفاع آن تأثیر می گذارد. ارتفاع استاندارد تشک تخت برای هر مدلی متفاوت است اما در تشک های کودک و بزرگسال، ارتفاع استاندارد بین 12 تا 30 سانتی متر تعریف شده است.بعضی از بزرگسالان بنا به نیاز خود می توانند تشک های سفارشی با ارتفاع 40 سانتی متر را پیدا کنند. و انتخاب نوع تخت سانتی متر.

طول مناسب ملحفه

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که ارتفاع تشک چقدر باید باشد؟ برای پاسخ به این سوال به مقاله زیر توجه کنید تا بتوانید تشک مناسبی را برای تخت خود انتخاب کنید. تخت ها با توجه به نیاز افراد و فضای اتاق خواب ها در اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شوند و اولین نکته در خرید تشک با ابعاد استاندارد، قرار دادن صحیح آن بر روی تخت می باشد. برای داشتن خوابی راحت در کنار حفظ ایمنی و سلامت جسمانی باید بهترین ارتفاع تشک تخت را در نظر بگیرید.

یکی از فاکتورهایی که در هنگام خرید باید در نظر گرفت نرمی و سفتی تشک است که بر ارتفاع تشک در هنگام استفاده تاثیر می گذارد، بنابراین مراقب باشید که تشک های نرم در هنگام استفاده فشرده شده و ارتفاع آن را کاهش می دهند. ارتفاع تشک شما نباید کمتر از سطح تخت باشد.

• یک عدد ملحفه

تشک های یک نفره بسته به نوع آنها ارتفاع متفاوتی دارند. ارتفاع برخی از تخت ها بسته به منبع آب داخل آن متفاوت است، اما به طور کلی ارتفاع آنها بین 18 تا 40 سانتی متر است. اگر تخت شما جعبه دارد، دقت کنید که ارتفاع تخت از حد استاندارد بیشتر نباشد تا بتوانید به راحتی از رختخواب خارج شوید و ایمنی بدن شما حفظ شود و ایمن باشد.

• ارتفاع تشک دو نفره

از آنجایی که دو تشک بزرگ هستند، باید کاملا معمولی باشند. افرادی که از این تشک استفاده می کنند می توانند اندازه های مختلفی داشته باشند که سطح تخت را فشرده کرده و در هنگام دراز کشیدن روی تخت ارتفاع آن را تغییر دهد. اما ارتفاع تشک دو نفره معمولاً بین 20 تا 40 سانتی متر است و ارتفاع آن بسته به نرمی تخت، فنرها، کیفیت طبی و سایر عوامل متفاوت است. اگر از تخت خواب دار استفاده می کنید، مطمئن شوید که چارچوب تخت کوچک شما به اندازه ای بلند باشد که در هنگام بسته بودن تشک را در خود جای دهد تا تشک ارزش خود را از دست ندهد.

• ارتفاع تخت تشک برای جوانان

تشک کودک و نوجوان باید دارای قد و کیفیت استاندارد باشد تا به رشد و سلامت بدن آسیب نرساند و به راحتی از رختخواب خارج شوند. ارتفاع تشک تخت نوجوان تقریبا. 20 سانتی متر و اگر کمتر از این باشد نشان دهنده سختی اسفنج های تشک است که نمی تواند باعث راحتی شود. همچنین دقت کنید که ارتفاع تشک نوجوان بیشتر از این نباشد تا در هنگام خواب و در صورت افتادن از رختخواب، ارتفاع بین کف و لبه تخت برایشان کمتر مشکل ساز شود.

• ارتفاع تشک تخت کودک

در هنگام خرید تخت نوزاد به دلیل حساسیتی که دارد باید یک تخت کاملا استاندارد خریداری کنید. پس به تمام نکات ایمنی توجه کنید. شما باید تختی بخرید که قد آن کمتر از 20 سانتی متر باشد، زیرا تخت بلند احتمال افتادن کودک و ناامن شدن تخت را افزایش می دهد. از آنجایی که کودکان اضافه وزن ندارند، از ملافه های سفت و ضخیم برای آنها استفاده نکنید و تختی به ارتفاع 15 تا 19 سانتی متر برای آنها آماده کنید.

• تخت های طبی فنری مرتفع

تشک های فنری طبی نرمی متفاوتی دارند و از آنجایی که کاربرد پزشکی و درمانی دارند، بهتر است نرمی آن ها بین 3 تا 5 درجه باشد. اما در نظر داشته باشید که ارتفاع تشک با فنر طبی باید 25 سانتی متر باشد تا زمانی که روی آن می خوابید ارتفاع کمی کاهش یابد و تشک شکل بدن را به خود بگیرد و به ارتفاع مناسب برسد.

• ارتفاع تشک فنری

تشک های فنری به دلیل وجود فنرهای داخل اسفنج ارتفاع متفاوتی دارند و نرمی آن بسته به مدل موجود در بازار متفاوت است، بنابراین با نشستن یا ایستادن روی تشک ارتفاع آن تغییر می کند. ارتفاع استاندارد تشک فنری معمولی 20 سانتی متر است و با قرار گرفتن روی تخت به ارتفاع دلخواه شما تنظیم می شود.

دکمه بازگشت به بالا