عمومیکسب و کار ایرانیان

از کجا بفهمیم ادکلن مردانه است یا زنانه

‌تفاوت عطر مردانه و زنانه، نحوه تشخیص و انتخاب در گذشته، میان عطرهای صنعتی، دسته‌بندی‌های زنانه و مردانه وجود نداشت اما شگردهای بازاریابی و همچنین نقش‌های اجتماعی در جامعه، افراد را به نحو بیشتر به سوی ویژگی‌های منحصر به فرد جنسیتی سوق داد به طوری که به مرور، عطرها و ادکلن‌ها با طبقه‌بندی‌های زنانه یا مردانه برای خانم‌ها و آقایان عرضه شد.

تفاوت عطر مردانه و زنانه

شگردهای بازاریابی و افزایش نقش‌های جنسیتی در جامعه بود که موجب ایجاد دیوار غیر قابل عبور بین عطر مردانه و زنانه شده است. این که از فاصله بیش از حد عطر زنانه و مردانه انتقاد می‌شود به معنای عدم وجود فرق و تفاوت بین آن‌ها نیست، بلکه مقصود انتقاد، برچسب زدن بر روی یک سری ویژگی‌ها و محدود کردن این ویژگی‌ها تنها به یک جنس خاص است به طوری که حتی هر نوع محصول معطر را به یک جنسیت ربط می‌دهند. برای مثال برخی عطر را به زنان و ادکلن را به مردان یا حتی ادکلن را به زنان و ادوکلن را به مردان محدود می‌کنند. وبلاگ نیازکو به طور کامل به معنی و تفاوت محصولات عطر دهنده مانند عطر، پرفویوم و ادکلن پرداخته اما به طور خلاصه، تفاوت این محصولات در میزان غلظت و ترکیبات آن‌ها است.

اما امروز، وقتی به بازار می‌رویم و قصد خرید یک عطر را داریم، ممکن است متوجه زنانه یا مردانه بودن عطر مورد نظر نشویم در حالی که پس از خرید دیگران رایحه‌ای با برچسب جنس مخالف را از ما استنشاق کنند و این موجب تعجب آن‌ها شود. با وجود امکان استفاده از هر نوع عطر، مطابق با نیاز و ساختار پوست خود اما بهتر است با تفاوت عطر مردانه و زنانه آشنا شوید تا بتوانید در زمان خرید، مشکلی در تشخیص عطر و ادکلن زنانه از مردانه نداشته باشید.

آیا برای شما هم پیش‌ آمده بعد از انتخاب و خرید عطری متوجه شدید که مناسب جنسیت شما نیست؟ در چنین شرایطی اگر پیش از خرید تفاوت عطر زنانه و مردانه می‌دانستید، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. در این مقاله از بودیسه قصد داریم مهم‌ترین تفاوت‌های عطر زنانه و مردانه را معرفی کنیم، باتوجه‌به این نکات عطر مناسب جنسیتتان را خریداری کنید؛ بنابراین اگر به دنبال راهی برای تشخیص عطر زنانه و مردانه هستید، مطالعه این مقاله برای شما ارزشمند خواهد بود. ادکلن زنانه میلانو با رایحه ای شیرین .

چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم عطر مردانه است یا زنانه؟

  1. نام و برچسب عطر اولین و اصلی‌ترین تفاوت عطر مردانه و زنانه، نام و لیبل محصول است. روی عطرهای مردانه از اصطلاح Eau de Parfum For Men و روی عطرهای زنانه با اصطلاح Eau de Parfume For Women استفاده شده است. این لیبل معمولا هنگام فرموله کردن عطرهای خاص، توسط تولیدکننده تعیین می‌شود و بهترین روش برای تشخیص عطر مردانه از زنانه است. اگر روی عطر کلمه فرانسوی فَم یا Femme استفاه شده باشد، آن عطر برای خانم‌ها طراحی شده اما اگر از کلمه اوم یا Homme استفاده شده بود، این عطر مردانه است. توجه داشته باشید که ممکن است عطری که انتخاب می‌کنید در گروه یونی یا مشترک برای زنان و مردان قرار بگیرد، که در این‌صورت روی بسته‌بندی آن چیزی نوشته نمی‌شود.
  2. نت‌ عطر یکی از راحت‌ترین روش‌های تشخیص عطر زنانه از مردانه، توجه به نت‌های آن است. همان‌طورکه پیش‌ازاین گفتیم، عطرهای زنانه معمولا نت‌های گل‌فام و میوه‌ای با رایحه شیرین و گرم دارند اما نت‌های چوبی و رایحه‌های تلخ در عطرهای مردانه قوت بیشتری دارد. گاهی نت‌هایی که در عطر زنانه و مردانه استفاده می‌شوند مشترک هستند، به‌همین‌دلیل گاهی تشخیص زنانه یا مردانه بودن عطر فقط با توجه به نت‌ها امکان‌پذیر نیست.
  3. نوع عطر عطرها بر اساس میزان غلظت‌شان، انواع مختلفی دارند که احتمالا اسم‌هایشان به گوش‌تان آشنا باشد: ادو تویلت، ادو پرفیوم، ادوکلن و… یک قانون نانوشته درباره نوع عطر وجود دارد که معمولا ادوکلن (Eau De Cologne)، برای مردان طراحی شده است. البته باید توجه داشته باشید که اصطلاح ادو پرفیوم فقط به غلظت محصول اشاره دارد و ممکن است مردانه یا زنانه باشد.
  4. بسته بندی عطر بسته‌بندی عطرها هم می‌تواند تشخیص عطر مردانه از زنانه را ساده کند. اگر اطلاعات روی لیبل برای‌تان مشخص نبود، کافی است نگاهی به طراحی و بسته‌بندی عطر بیندازید. عطرهای مردانه معمولا ساختاری ساده با خطوط صاف و رنگ‌های تیره دارند اما عطرهای زنانه اشکال منحنی با رنگ‌ها و جزییات متنوع‌تری دارند.

آیا می‌توان از عطرهای مناسب جنس مخالف استفاده کرد؟

امروزه دیگر در انتخاب عطر هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. حتما لازم نیست عطر شما از همه ویژگی‌های عطر مردانه یا زنانه پیروی کند. یکی از مواردی که هنگام استفاده از عطر اهمیت دارد، ساختار پوست فرد و نتیجه استفاده از عطر مردانه و زنانه است. بنابراین صرف‌نظر از برچسب محصول، می‌توانید یک عطر زنانه یا مردانه را تست کنید تا ببینید آیا با گذشت زمان همچنان عطر ویتابلا رایحه ی دلنشینی دارد یا خیر.

اشکالی ندارد اگر یک خانم از عطر مردانه استفاده کند یا برعکس. انتخاب عطر یک بحث کاملا سلیقه‌ای است و لازم نیست چهارچوب‌های دنیای تبلیغاتی عطر زنانه و مردانه را در آن جدی گرفت. بسیاری از آقایان تمایلی به خرید عطرهای مردانه تند و سنگین ندارند و بعضی از خانم‌ها هم عطرهای شیرین و میوه‌ای را نمی‌پسندند. فروشگاه بیز پلاس تمامی عطرها را موجود دارد .

در ادامه دو عطر زنانه و مردانه را معرفی می‌کنیم که اکثرا توسط هر دو گروه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صنعت عطر و ادکلن فارغ از جنسیت بسیار پرفروش هستند. عطر Tom Ford Black Orchid EDP در سال 2006 به عنوان یک عطر زنانه به بازار عرضه شد، این عطر در مدت‌زمان کوتاهی توانست به یکی از پرفروش‌ترین عطرهای برند تام فورد تبدیل شود. اما واقعیت بسیار جالب درباره عطر بلک ارکید تام فورد این بود که طرفدارن زیادی بین مردان پیدا کرده بود و خیلی از آقایان تصمیم گرفتند این عطر خوشبو را روی لباس‌های خود امتحان کنند.

جذابیت نت‌های ترافل، ارکیده، شکلات تلخ، نعناع هندی و وانیل، در کنار یکدیگر توانسته ماهیت این عطر را برای آقایان و خانم‌ها جذاب کند. به همین دلیل خیلی از آقایان هنوز هم از این عطر روزانه استفاده می‌کنند. آیا برای شما هم پیش‌ آمده بعد از انتخاب و خرید عطری متوجه شدید که مناسب جنسیت شما نیست؟ در چنین شرایطی اگر پیش از خرید تفاوت عطر زنانه و مردانه می‌دانستید، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. در این مقاله از بودیسه قصد داریم مهم‌ترین تفاوت‌های عطر زنانه و مردانه را معرفی کنیم، باتوجه‌به این نکات عطر مناسب جنسیتتان را خریداری کنید؛ بنابراین اگر به دنبال راهی برای تشخیص عطر زنانه و مردانه هستید، مطالعه این مقاله برای شما ارزشمند خواهد بود.

ظاهر و بسته‌بندی عطر خانم‌ها و آقایان تفاوت دارد

با ورود به فروشگاه‌های حضوری و آنلاین فروش عطر، اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند، ظاهر انواع پرفیوم‌هاست. منظور از ظاهر نوع بسته‌بندی، طرح روی شیشه، رنگ و سایر ملزومات عطر است. چنانچه با ظاهر کلی دسته‌بندی عطر‌های زنانه و مردانه آشنا شوید، در همان ابتدای کار بخش عمده‌ای از مسیر شناسایی عطر براساس جنسیت را طی خواهید کرد. به‌طور‌معمول، عطر‌های زنانه ظاهری برش خورده و ظریف دارند که با روبان، گل یا حتی تصاویری از خانم‌ها، دیزاین شده‌اند. در مقابل، عطر‌های مردانه ظروف ساده، به شکل مکعب یا دایره‌ای دارند؛ توجه به ظاهر اولین نکته‌ای است که در خرید عطر اصل باید به آن توجه کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا