استفاده از ماسک ضروری است

اخبار آفتاب:

طبق گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، شروین شکوهی افزود: در چنین مواردی ، ماسک معمولی و گلدوزی دستی کافی است و نیازی به استاندارد ندارد.

وی گفت: “اگر همه ماسک بپوشید ، دیگر نیازی نیست که نگران دست زدن به ماسک و کثیف شدن آن باشید.” “اگر همه ماسک بپوشند ، ویروسی در هوا وجود ندارد ، بنابراین ما از آن می ترسیم.” ماسک لمس یا آلوده نخواهد شد.

دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این مسابقه بسیار مفید خواهد بود ، زیرا اگر افراد ماسک بپوشند بعید نیست کسی در دسته و صورت خود نفس بکشد و این به نفع همه است.

وی درباره روش پلاسما درمانی و اثربخشی آن توضیح داد: این روش در درمان SARS ، مرس ، ابولا و آنفلوانزا به کار می رود و برای این کار آنتی بادی های انسانی بهبود یافته ، آنتی بادی های کافی را دریافت می کند و در بیمار دیگری تجویز می شود.

شکوهی با بیان اینکه این روش درمانی ضروری نیست گفت: در موارد شدید ، ویروس نیست بلکه مشکل مواد در بدن و تغییر در دیواره شریان ها است که باعث لخته شدن خون می شود ، بنابراین این روش در بیماری های شدید بی اثر است.

وی افزود: “اگر این بیماری شدید نباشد ، ویروس در جایی که با دادن آنتی بادی به بدن نرسد ، چند برابر می شود ، زیرا ویروس درصد کمی در خون این افراد دارد و آنتی بادی های موجود در ویروس را در خون از بین می برد.” به طور کلی ، درمان با پلاسما یک درمان مناسب برای بیماران عادی و شدید نیست.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال انتقال ویروس كوید 19 از طریق انتقال خون ، دانشكده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این ویروس در خون بسیار كم است و بیماری از طریق خون منتقل نمی شود.

خروج از نسخه موبایل