بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۳۱۵

توجه داشته باشید که با گذر زمان با توجه به افزایش استهلاک خودرو، همواره قطعات یدکی خودرو در معرض آسیب های ریز و درشت قرار می گیرند و به همین دلیل خرید این لوازم یدکی قطعا برای دارندگان هر مدل خودرویی، چیز عجیبی نیست! مسئله ای که در اینجا حائز اهمیت است، خرید بهترین کیفیت از لوازم یدکی به منظور افزایش طول عمر خودرو است. این نکته را مد نظر داشته باشید که لوازم ام وی ام 315 با درجه کیفیت پایین می تواند بر روی کارایی سایر قسمت های ماشین هم تاثیر گذار باشد و آن ها را دچار آسیب کند.

آشنایی با روغن موتور MVM 315

پیش از این در مجله اینترنتی یدک کار شما را با روغن موتور مناسب با انواع خودروهای خانواده‌ی ام وی ام شامل روغن موتور ام وی ام ایکس 22، روغن موتور ام وی ام ایکس 33، روغن موتور ام وی ام 110 S و روغن موتور ام وی ام 550 آشنا کردیم. در این مقاله قصد داریم شما را با روغن موتور مناسب ام وی ام 315 آشنا کنیم. اما از آنجایی که مشخصات روغن موتور کاملا به نوع موتور خودرو وابسته است، بهتر است یک نگاه کلی به مشخصات فنی ام وی ام 315 داشته باشیم:

مشخصات روغن موتور مناسب MVM 315

مشخصات فنی MVM 315

تیپ موتور SQR477F
نوع موتور 4 سیلندر خطی، خنک شونده با آب، 16 سوپاپ
نوع سیستم سوخت رسانی پاشش الکترونیکی، ترتیبی و چند نقطه‌ای سوخت
قطر دهانه سیلندر (mm) 77.4
کورس پیستون (mm) 79.52
حجم جابجایی موتور (ml) 1497
نسبت تراکم 10.5:1
قدرت اسمی موتور (kw) 80
دور موتور برای قدرت اسمی موتور (r/min) 6000
حداکثر گشتاور موتور (N.m) 140
دور موتور برای حداکثر گشتاور موتور (r/min) 4500
حداقل مصرف سوخت (kwh/g) 260
فشار تراکم سیلندر (bar) 70

برای آشنایی بیشتر با خودروی ام وی ام 315 یا چری فالوین 2، شما را به دیدن ویدئوی زیر دعوت می‌کنیم:

مشخصات روغن موتور مناسب MVM 315

۱. توتال

توتال یکی از برندهای معروف و محبوب روغن موتور است که محصولات باکیفیت و متنوعی تولید می‌کند. این برند با توجه به تکنولوژی و فرمولاسیون پیشرفته‌اش، بهبود کارایی موتورها و کاهش مصرف سوخت را هدف گرفته است و روغن‌های موتورهای متفاوتی را برای انواع نیازهای خودروها عرضه می‌کند. توتال در بسیاری از بازارها جهانی حضور دارد و به‌دلیل کیفیت بالای محصولات خود، محبوبیت زیادی در بین مصرف‌کنندگان دارد.

۲. لیکومولی

لیکومولی یکی دیگر از برندهای مشهور و معتبر در صنعت روغن موتور است که هویتی آلمانی دارد و در زمینه تولید محصولات نفتی و مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. روغن‌های موتور لیکومولی معمولاً به ویژگی‌هایی مانند افزایش عمر مفید موتور، کاهش اصطکاک و افزایش کارایی سیستم‌های موتوری مشهورند.

۳. کاسترول

برند کاسترول (Castrol) یکی از بزرگترین و معتبرترین برندهای روغن موتور در دنیاست. این برند انگلیسی از سال‌ها پیش در صنعت روغن‌های موتوری فعالیت دارد. روغن‌ موتورهای کاسترول با فرمولاسیون‌های مختلف به تنظیم دمای موتور، کاهش اصطکاک، افزایش عمر مفید و کارایی بهتر موتورها کمک می‌کنند. کاسترول با توجه به کیفیت محصولات خود، محبوبیت زیادی در بین مصرف‌کنندگان و کارشناسان خودرو دارد. این برند در بازارهای جهانی حضور دارد و انواع روغن‌های موتور را برای نیازها و شرایط آب و هوایی مختلف ارائه می‌دهد.

روغن موتور مناسب خودرو شما

پایه‌ی روغن موتور به عنوان عاملی موثر بر طول عمر روغن‌ها و مدت زمان کاری آنها در موتور شناخته می‌شود. در اینجا بهترین روغن موتور پراید، بهترین روغن موتور تیبا و کوییک، ساینا، بهترین روغن موتور پژو ۴۰۵، بهترین روغن موتور پژو پارس xu7 و پارس سال، بهترین روغن موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ و ۲۰۶ اتومات، بهترین روغن موتور سمند و سورن و LX ، روغن موتور دنا و دنا پلاس و خرید روغن موتور 207i و اتومات، روغن موتور سراتو، روغن مخصوص چری، دیگینیتی، فیدیلیتی، چانگان، ام جی، روغن موتور وانت مزدا و روغن مخصوص برلیانس و بهترین روغن هایما میپردازیم.

بهترین روغن موتور ماشین

برای انتخاب بهترین روغن ماشین لازم است ابتدا بدانیم که این روغن در فصل سرما یا گرما چه عملکردی درون موتور خودرو دارد. البته اینکه در فصل سرد باید از روغن هایی با ویسکوزیته یا گرانروی کمتر استفاده کرد و در جای گرمسیر برعکس اشتباه است!

باید بدانیم که بین غلظت روغن موتور و دمای هوا نسبت عکس برقرار است، یعنی هر چه دمای هوا گرمتر باشد روغن موتوری مناسب ماشین است که غلظت بالاتری دارد! یا به زبان علمی تر ویکوزیته (گرانروی) آن بیشتر است.
خرید روغن موتورهای غلیظ در گرما باعث میشود تا زمانیکه دمای موتور بالا میرود، مایع روغنی بیش از حد رقیق یا آبکی نشود.

بطور مثال روغن موتور مناسب برای خودرو نیسان ماکسیما (مونتاز شده توسط پارس خودرو) در هوای گرم 10w40 است ولی ایساکو توصیه کرده که کسانیکه در مناطق معتدلتر مانند تهران رانندگی میکنند از روغن 10w30 استفاده کنند.

اما بحث اصلی اینجاست که کارخانه معمولا از بصرفه ترین روغن بعد از تولید خودرو استفاده میکند! یعنی شما میتوانید با کمی تحقیق روغن بهتری نیز در موتور ماشین خود بریزید. مسئله استفاده روغن موتور در فصل سرما یا گرما برای استارت اولیه و خنک کاری موتور میباشد که توصیه میشود جهت بهبود عملکرد موتور خودرو از روغن هایی با گرانروی بهتر استفاده شود.

بهترین روغن موتور 10w40 برای پراید

یکی از خودرو های بسیار کم استهلاک و کم مصرف در کشور، پراید است. خودرو پراید مجهز به پیشرانه 1300 سی سی میل سوپاپ بالا است. به دلیل وجود میل سوپاپ در قسمت بالای موتور، این خودرو نیاز به روغن مرغوبی دارد تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. اگر قصد خرید بهترین روغن موتور را برای خودرو پراید خود دارید، سعی کنید روغن های بهران تکتاز، بهران طلایی، بهران بهمن، ایرانول، لوبریفنت کانادا،کاسترول و الموت 10 وی 40 را برای پراید خریداری کنید تا بتوانید شاهد بهبود عملکرد موتور خودرو پراید خود باشید و از نرم بودن آن لذت ببرید.

آیا بهترین روغن موتور 10w40 برای پژو مناسب است؟

پژو 405، پارس و 206 هر سه مجهز به موتور های فرانسوی با دمای بالا هستند. موتور های ایکس یو 7، نسبت به موتور دیگر خودرو ها دارای دمای بسیار بالایی هستند و اگر روغن نامرغوب درون آن ها باشد، ممکن است میل سوپاپ در کمترین زمان جام کند.
 بسیاری از تعمیرکاران پیشنهاد می کنند که برای بهبود عملکرد موتور این خودرو از روغن موتور دیزل بسیار غلیظ استفاده نمایید. اما این عقیده می تواند در فصل زمستان سلامت میل لنگ و یاتاقان موتور پژو شما را به خطر بیاندازد.
ممکن است روغن موتور بسیار سفت و غلیظ بتواند سبب کاهش صدای اضافه و دمای موتور شود. اما در فصول سرد به ویژه زمستان، در اول صبح هنگام استارت زدن، اویل پمپ توانایی ساکشن روغن از کف کارتر روغن را ندارد و در نتیجه ممکن است خودرو شما تا 20 ثانیه بدون روغن کار کند.اما اگر از بهترین روغن موتور 10w40 استفاده کنید، در فصل تابستان و زمستان به مشکل برخورد نمی کنید. علاوه بر آن، استفاده از این روغن می تواند سبب افزایش چندین برابری طول عمر موتور خودرو شما گردد. به همین دلیل پیشنهاد می شود در هنگام تعویض روغن موتور خودرو پژو، حتما روغن های 10 وی 40 مرغوب را درون موتور آن بریزید.

گاهی برخی از قطعات خودرو های چینی در کشور با کمبود مواجه می شوند و این موضوع معمولا برای دارندگان خودرو های ام وی ام جای نگرانی دارد و شاید گاهی بتوان از آن به عنوان یکی از دلایل کاهش رونق فروش بازار خودرو های چینی نام برد اما وجود یک مرکز فروشگاهی در زمینه فروش قطعات mvm می تواند این نگرانی شما را به طور کامل پوشش داد.

ممکن است روغن موتور بسیار سفت و غلیظ بتواند سبب کاهش صدای اضافه و دمای موتور شود. اما در فصول سرد به ویژه زمستان، در اول صبح هنگام استارت زدن، اویل پمپ توانایی ساکشن روغن از کف کارتر روغن را ندارد و در نتیجه ممکن است خودرو شما تا 20 ثانیه بدون روغن کار کند.

اما اگر از بهترین روغن موتور 10w40 استفاده کنید، در فصل تابستان و زمستان به مشکل برخورد نمی کنید. علاوه بر آن، استفاده از این روغن می تواند سبب افزایش چندین برابری طول عمر موتور خودرو شما گردد. به همین دلیل پیشنهاد می شود در هنگام تعویض روغن موتور خودرو پژو، حتما روغن های 10 وی 40 مرغوب را درون موتور آن بریزید.

خروج از نسخه موبایل