برای آموزش سیم پیچی موتور به کدام آموزشگاه مراجعه کنیم؟

سیم پیچی موتور به طور گسترده در لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی کاربرد دارد. به همین جهت آموزش اصولی سیم پیچی موتور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حرفه سیم پیچی انواع موتورهای تک فاز و سه فاز از شغل های کاملا تخصصی به شمار می رود و از اهمیت بالا و در عین حال درآمد خوبی برخوردار است. لذا درصد قابل توجهی از کارآموزانی که علاقه مند به یادگیری رشته های فنی می باشند به این حرفه روی می آورند. آموزش اولین مرحله تبدیل شدن به یک متخصص سیم پیچی است و بدون آموزش عملی و اصولی، حرکت در این مسیر دشوار خواهد بود. اما حالا سوال اینجاست که برای آموزش سیم پیچی به کدام آموزشگاه مراجعه کنیم؟

در ادامه، مسیر انتخاب بهترین آموزشگاه سیم پیچی موتور را به شما نشان می دهیم. با ما همراه باشید.

معیارهای یک انتخاب مناسب 

برای انتخاب بهترین آموزشگاه برای گذراندن دوره آموزش سیم پیچی موتور باید ابتدا معیارهای انتخاب را بشناسیم. بر چه اساسی می توانیم بگوییم یک موسسه برای یادگیری این حرفه مناسب است یا نه. معیارهای انتخاب یک مرکز آموزش سیم پیچی موتور معتبر در ادامه آمده است.

آموزش عملی

آموزش های فنی حرفه ای از جمله آموزش هایی هستند که به طور مستقیم با کار دستی و مهارت های عملی مرتبط هستند. لذا آموزش نظری به تنهایی نمی تواند یک کارآموز را برای بازار کار واقعی آماده کند. این آموزش ها باید حتما با انجام عملی مهارت ها همراه شوند. اگر نوع آموزش های یک موسسه به صورت صرفا تئوری باشد کمکی به کارآموز برای ورود به بازار کار بعد از دوره نخواهد کرد.

کارگاه مجهز

کارآموزان باید در یک کارگاه مجهز که دارای انواع ابزار و تجهیزات لازم برای سیم پیچی الکتروموتورها می باشد دوره آموزش سیم پیچی موتور را بگذرانند. هنرجویان باید قادر باشند داخل کارگاه به طور جداگانه به این ابزار و تجهیزات دسترسی داشته باشند و خودشان مهارت ها را در کلاس تمرین کنند. این ابزار و تجهیزات باید دقیقا همان هایی باشند که کارآموزان پس از دوره در بازار کار با آن مواجه می شوند.

اساتید مجرب

آموزش ها باید حتما توسط اساتیدی صورت بگیرد که خود در بازار کار سیم پیچی الکتروموتورها مشغول به کار هستند. برخی اساتید که در هنرستان های فنی صرفا به صورت تئوری و از روی کتاب به آموزش سیم پیچی موتور می پردازند نخواهند توانست شما را در ورود به بازار کار و یادگیری مهارت های عملی این رشته به طور موثر کمک کنند.

مدرک معتبر

آموزشگاهی که در آن برای یادگیری مهارت آموزش سیم پیچی موتور ثبت نام می کنید باید حتما از سازمان فنی و حرفه ای کل کشور مجوز داشته باشد. اگر مدرک آموزشگاه معتبر و زیر نظر سازمان فنی و حرفه این باشد، شما قادر خواهید بود به وسیله آن جواز کسب دریافت کنید و آن را به تمام شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی ارائه دهید.

ضمانت یادگیری

برخی آموزشگاه ها به دلیل اطمینان از کیفیت آموزشی خود به کارآموزان در هنگام ثبت نام ضمانت یادگیری ارائه می دهند. بدین معنی که اگر کارآموزان بعد از دوره روی مطالب مسلط نشده باشند می توانند مجدد به صورت رایگان در دوره بعدی شرکت کنند. یکی از نشانه های یک آموزشگاه با کیفیت ارائه ضمانت یادگیری است.

پشتیبانی پس از دوره

یک آموزشگاه معتبر و قابل اعتماد، کارآموزان را در تمام طول مسیر از روز ثبت نام تا فعالیت در بازار کار حمایت و پشتیبانی می کند. یعنی کارآموزان خواهند توانست حتی پس از دوره نیز از راهنمایی ها و مشاوره اساتید بهره مند شوند.

معرفی بهترین آموزشگاه سیم پیچی موتور

با در نظر گرفتن تمام معیارهای بالا می توان تعداد انگشت شماری آموزشگاه را برای یادگیری مهارت سیم پیچی موتور قابل اعتماد دانست. اما شاید بهترین این آموزشگاه ها در تهران آموزشگاه برق و الکترونیک می باشد.

این آموزشگاه یکی از آموزشگاه های قدیمی تهران است و سابقه طولانی در آموزش کارآموزان فنی و حرفه ای در رشته های مختلف دارد. این آموزشگاه علاوه بر دارا بودن معیارهایی که در بالا به آن اشاره کریم از تمام شهرستان ها نیز کارآموز می پذیرد و هماهنگی های لازم جهت اسکان در خوابگاه را نیز انجام می دهد.

اطلاعات بیشتر :

https://abcmag.ir/winding-tutorials-and-tips-on-electromotor-winding-steps/

خروج از نسخه موبایل