تصاویر | ژست های اردوغان و همسر کنار کراس اورر ملی ترکیه !

رجب طیب اردوغان از اولین خودروی ملی ترکیه رونمایی کرد و کراس اوور برقی TOGG پشت فرمان نشست. در ادامه با مشخصات این محصول آشنا می شویم. صنعت خودروسازی ترکیه شباهت های تاریخی زیادی با صنعت خودروسازی ایران دارد، اما دولت ترکیه سیاست های متفاوتی را برای این صنعت در پیش گرفته و به موفقیت های زیادی دست یافته است. به تازگی اولین خودروی ملی ترکیه در کل تاریخ این کشور تولید و آماده رونمایی شد.

با اولین خودروی ملی ترکیه آشنا شوید

البته منتقدان صنعت خودرو در ترکیه معتقدند که رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور این کشور قصد دارد خودروی برقی و TOGG ملی را برای اهداف سیاسی تولید و به فروش برساند. در واقع او قصد دارد یک بار دیگر با انجام کارهای شگفت انگیز در صنعت خودرو، دوره ریاست جمهوری خود را تمدید کند، در سال های اخیر دستاوردهای اقتصادی و سیاسی زیادی برای ترکیه به دست آمده و روند استقلال این کشور رو به افزایش بوده است. اکنون زمان عرضه اولین خودروی ملی توسط صنعت خودرو فرا رسیده است. کراس اوور برقی TOGG توسط شرکت خودروسازی مشترک ترکیه ساخته شد و در حال حاضر در مرحله تولید انبوه قرار دارد.

خودروی ملی TOGG یک کراس اوور یا یک شاسی بلند الکتریکی است که در زیر کاپوت آن یک دیفرانسیل جلو تمام الکتریکی دارد. مدل های پایه این محصول دارای موتور الکتریکی در محور عقب بوده و توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت را دارند. مدل‌های گران‌تر دارای دو محرک هستند که به محور جلو اضافه می‌شوند و به مشتریان این امکان را می‌دهند تا از قابلیت چهار چرخ متحرک استفاده کنند. نسخه دو موتوره می تواند تا 400 اسب بخار قدرت تولید کند.

مدل پایه برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 7.6 ثانیه زمان نیاز دارد و مدل بالاتر با دو درایو تنها به 4.8 ثانیه زمان نیاز دارد. سازنده این خودرو دو نوع باتری را به مشتریان ارائه می دهد که مدل کوچکتر با یک بار شارژ می تواند مسافتی در حدود 300 کیلومتر را طی کند و باتری بزرگتر با یک بار شارژ تا 483 کیلومتر را طی می کند. شارژ سریع 80 درصد باتری را در عرض نیم ساعت شارژ می کند.

4141

خروج از نسخه موبایل