عمومیکسب و کار ایرانیان

تلویزیون سونی چه فرمت هایی را می خواند

از وقتی که امکان اتصال موبایل به تلویزیون و انتقال اطلاعات از انواع دیوایس ها به این دستگاه فراهم شده است، برای کاربران مهم است که تلویزیون شان از چه فرمت هایی پشتیبانی می کند. مطمئنا شما هم تمایل دارید بدانید که امکان اجرای چه نوع فایلی در تلویزیون تان فراهم است.

مهم ترین فرمت های صوتی تلویزیون سونی

با توجه به این که MP4 یک فرمت استاندارد شده برای ویدیوهاست، تقریبا تمام پخش ‌کننده‌ های ویدیویی از آن پشتیبانی کرده و قادر به اجرای آن هستند. فرمت MP4 هم یکی از فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون سونی است که به عنوان یک فرمت چندرسانه‌ای ذخیره‌ای دیجیتال مطرح شناخته می شود. اساسا فایل‌هایی با این شناسه، دسته‌ای از اطلاعات را شامل می‌شوند که به صورت فشرده شده در آمده‌اند .

انواع فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون سونی

تصور کنید یک فایل صوتی یا ویدئویی خیلی مهم دارید و می خواهید آن را در تلویزیون اجرا کنید. اما هرچه تلاش می کنید فایل مورد نظر در تلویزیون اجرا نمی شود. دلیل این مساله آن است که تلویزیون شما از فرمت آن فایل پشتیبانی نمی کند. باید برای رفع این مشکل، فرمت فایل را به یکی از فرمت های استاندارد تلویزیون تغییر دهید. اما برای این منظور اول باید فرمت های تلویزیون را بشناسید. در این بخش ما برخی از مهم ترین و کاربردی ترین فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون سونی را معرفی می کنیم.

برای راهنمای بیشتر می توانید به niayeshhospital.ir مراجعه کنید.

فرمت های صوتی

MP3

مخفف MPEG Layer3 و يک نوع فايل فشرده صوتيه که به علت قابليت پخش در دستگاه هاي پخش CD بسيار مورد استفاده است. فرمت MP3 سيستمی فشرده‌ براي موسيقي است كه با كاهش تعداد بايتهای موجود در يک آهنگ، بدون صدمه به كيفيت صداي آن ، حجم فايل صوتي را کاهش مي دهد. در واقع mp3 موفق ترين فرمت از خانواده Mpeg است.

AAC

AAC یا کدگذاری پیشرفته صدا مشابه MP3 است اما فایل‌های صوتی AAC فضای کمتری نسبت به MP3 اشغال می‌کنند. راندمان بیشتری با روش فشرده‌سازی lossy دارد که کیفیت موسیقی با وجود سایز فایل کمتر، بالاتر است. AAC از ISO و IEC پیروی می‌کند و همچنین بخشی از مشخصات MPEG-2 و MPEG-4 است.

MP3 به یک نام آشنا بدل شده اما در واقع بیشتر پلت‌فرم‌های مهم مانند آی تیونز، Youtube، اندروید، پلی استیشن و … از روش فشرده‌سازی صوتی AAC پیروی می‌کنند.

FLAC

FLAC و یا Free Lossless Audio Codec یک نرم‌افزار متن باز است. یکی از معروف‌ترین فرمت‌های Lossless است که امروزه در دسترس است. FLAC می‌تواند فایل‌ صوتی خام یا uncompressed را تا ۶۰-۵۰% فشرده کند. به این معنی که یک فایل صوتی uncompressed را با تقریبا نصف حجم قبلی خواهید داشت. بیشتر دستگاه‌ها و سیستم‌‌ها بجز دستگاه‌های Apple از فرمت صوتی FLAC حمایت می‌کنند.

همیشه تبدیل فرمتهای فیلم به یکدیگر با مشکل کاهش کیفیت مواجه بوده است.

نرم افزارهای زیادی با ارائه کیفیتها و فرمتهای مختلف و ادعای در سرعت و کیفیت تلاش داشته اند تا تبدیلی بدون کاهش کیفیت

و با سرعت مناسب را انجام دهند ولی به دلیل مشکل داشتن اصل جریان نتوانسته اند این کار را انجام دهند.

 نرم افزاری که امروز می خواهیم به شما معرفی کنیم در روشی کاملا متفاوت فیلمهای شما را به فرمت MP4 تبدیل کرده

و به صورت منطقی و واقعی هیچ کاهش کیفیتی در آنها نمی دهد.

البته این کار به دلیل وجود گزینه ای خاص در این نرم افزار که در سایر نرم افزارهای تبدیل نیست انجام می شود.

دلیل انتخاب این نرم افزار توسط سافت گذر هم این امکان خاص در این نرم افزار بوده است.

البته هدف فرمت خروجی این نرم افزار معمولا دستگاه هاو Device های مختلف از برندهای مختلف است

ولی چون MP4 یک فرمت عمومی و مناسب در این زمینه است این نرم افزار کار خود را روی آن متمرکز کرده است.

یک مثال خوب کاربرد این نرم افزار تبدیل انواع فرمتها جهت پخش در LCD ها و LED هایی که فرمتهای محدودی را پشتیبانی می کنند

و یا قدیمی هستند مانند دستگاه های سونی می باشد.

تبدیل فرمت فیلم برای تلویزیون سامسونگ |تغییر فرمت فیلم برای تلویزیون

این همه گفتیم ولی به نکته اصلی و گزینه کاربری این نرم افزار اشاره نکردیم.

گزینه موجود در این نرم افزار گزینه Copy برای حفظ کیفیت صوتی و تصویری یک فرمت و در واقع فقط تبدیل کانتینر (Container ) آن به فرمت MP4 است.

بله. این نرم افزار با این گزینه در واقع فرمت را تبدیل نمی کند بلکه فقط کانتینر آن را تغییر می دهد تا دستگاه مقصد بتواند آن فیلم را بشناسد و پخش کند.

بعد از انتخاب فیلم مورد نظرتان کافیت در سربرگهای Video و Audio گزینه Copy را انتخاب کنید و به گزینه های دیگر کاری نداشته باشید. سپس فیلم را تبدیل کنید.

مزیت استفاده از این گزینه و این روش زمان کوتاه تبدیل هم هست.

ما توانستیم یک فیلم استاندارد 4.3 گیگی با فرمت MKV را در عرض تنها 7 دقیقه به فرمت MP4 تبدیل کنیم بدون اینکه حتی مقدار اندکی هم افت کیفیت شاهد باشیم.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیرات تلویزیون یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

 

دکمه بازگشت به بالا