توزیع ۶۰۰هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها؛ از فردا

مدیرکل داروها و مواد که توسط سازمان غذا و دارو کنترل می شود گفت 600 هزار قلم انسولین از فردا تا شنبه در داروخانه ها توزیع می شود.

دکتر حیدر محمدی در مصاحبه با روابط عمومی گفت: “حدود 600000 قلم انسولین از گمرک ترخیص شده است و ما آنها را از روز شنبه در داروخانه ها توزیع خواهیم کرد.”

وی گفت: “شركت تهیه كننده این انسولین ها مجبور به تولید انسولین داخلی در كشور خود بود اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نكرد و ما مجبور شدیم آن را وارد كنیم.”

وی گفت: بنابراین اکنون واردات انسولین داخلی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم طوری وارد کنیم که تولیدکنندگان داخلی نتوانند بازار را تولید و تأمین کنند.

محمدی با بیان اینکه تا زمانی که مردم به انسولین احتیاج دارند ، ما به هر طریقی از جمله تولیدات وارداتی و داخلی آن را تأمین خواهیم کرد ، ادامه داد: با رسیدن به تولید می تواند نیازهای بازار را برآورده کند.

وی گفت: بر این اساس ، از امروز شنبه ، 600000 قلم انسولین در داروخانه ها توزیع می شود.

محمدی گفت: این انسولین های قلم در داروخانه های منتخب با قیمت پایین تری نسبت به قبل موجود است. علاوه بر این ، افراد می توانند به دنبال نوعی مکمل انسولین یا از طریق سیستم Titek باشند و یک داروخانه نزدیک پیدا کنند که آن را تحویل دهد.

وی تأکید کرد: بیماران می توانند انسولین قلم لازم را با ارائه کارت ملی از دارو دریافت کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل