علمی و پزشکی

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

بنابراین ، این موضوع اولویت را به جراحی چاقی می دهد. به گفته وزارت بهداشت ، 29 میلیون نفر در ایران دارای اضافه وزن و چاقی هستند و اکثر آنها برای چاقی نیاز به جراحی دارند. در حال حاضر این آمار روز به روز در حال افزایش است ، بنابراین افراد موظفند با مراجعه به جراح چاقی دکتر سلیمی ، سلامت خود را حفظ کنند. برای درک اینکه جراحی ضد چاقی چیست ، ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید در صورت لزوم با دانش کافی از آن استفاده کنید.

مطالب شامل:

  1. جراحی چاقی چیست؟
  2. هدف از جراحی چاقی چیست؟
  3. چه نوع جراحی چاقی وجود دارد؟
  4. اطلاعات مربوط به جراحی چاقی چیست؟
  5. اخرین حرف

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

جراحی چاقی چیست؟

برخی افراد ممکن است جراحی چاقی را جراحی کاهش وزن بنامند. این عمل باعث تغییراتی در سیستم گوارش انسان می شود و این تغییرات منجر به کاهش وزن و کاهش وزن می شود. به طور کلی ، جراحی چاقی عملکرد محدود کردن میزان کالری مصرفی در طول روز در زندگی افراد و مصرف کم غذا در طول روز را دارد. در برخی موارد ، شاخص توده بدنی فرد تعیین می کند که آیا او می تواند از رژیم ها و تمرینات گوناگون استفاده کند و از طریق آنها وزن خود را کاهش ندهد. بنابراین ، آنها موظف به استفاده از جراحی چاقی هستند. زیرا اضافه وزن می تواند منجر به انواع بیماری ها شود که سلامت انسان را تهدید می کند. جراحی چاقی گزینه ایده آل برای کاهش وزن قابل توجه و برگشت ناپذیر افراد است. به همین دلیل ، آن را به عنوان یک مشکل مهم در جامعه ما می شناسند.

هدف از جراحی چاقی چیست؟

دلیل اصلی اینکه افراد تحت عمل جراحی چاقی قرار می گیرند ، بهبود کیفیت زندگی آنهاست. علاوه بر این ، استفاده از جراحی چاقی سلامت جسمی و روحی را برای افراد به ارمغان می آورد و روحیه افراد مرتبط با تناسب اندام را شگفت زده می کند. در این حالت ، اعتماد به نفس از دست رفته بازیابی می شود. علاوه بر این ، جراحی چاقی را می توان در روند چاقی خطرناک م effectiveثر دانست و سلامت انسان را تضمین می کند و افراد را در برابر بیماریهای زیر محافظت می کند.

  • بیماری قلبی
  • آپنه خواب شدید
  • دیابت نوع 2
  • سکته
  • رفلکس معده
  • فشار خون بالا

در صورتی که فرد نتواند با استفاده از راهکارهای طبیعی مانند ورزش و تحرک کافی نتواند با سبک تغذیه سالم به بدن ایده آل خود برسد ، می توان از جراحی برای چاقی استفاده کرد.

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

چه نوع جراحی چاقی وجود دارد؟

روشهای شناخته شده زیادی برای جراحی چاقی وجود دارد که مهمترین آنها استفاده از جراحی لاپاراسکوپی است. این نوع جراحی برخلاف جراحی باز می تواند بخیه را از عمل خارج کرده و دوره بهبودی بیماری جراحی را به میزان قابل توجهی کوتاه کند. بنابراین ، اکثر جراحان از این روش در جراحی کاهش وزن استفاده می کنند. شایع ترین جراحی های کاهش وزن شامل بای پس معده ، بای پس معده ، نوار معده قابل تنظیم و آینه اثنی عشر است. هر یک از این استراتژی های جراحی چاقی مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به توضیح بیشتر آنها می پردازیم.

آستین معده

یکی از بهترین عمل های جراحی با طرفداران زیاد ، عمل جراحی روی شکم مهدی سلیمی است. برای این کار باید بیشتر شکم فرد را خارج کنید و این محلول باعث می شود فرد در طول روز کمتر غذا بخورد و سریعتر احساس سیری کند. از آنجا که معده هورمون گرسنگی را ترشح می کند ، آستین معده قسمتی از معده را که قادر به تولید هورمون گرسنگی است ، خارج می کند. به دنبال اضافه وزن خستگی و خستگی مداوم به دنبال دارد. با گذشت زمان ، این عمل بیماریهای مرتبط با چاقی را نیز از بین می برد.

دور زدن معده

یکی از استانداردترین جراحی های کاهش وزن در جهان دور زدن معده است. برای انجام این کار ، قسمت کوچکی از معده باید به روده کوچک متصل شود ، به طوری که وقتی فرد غذا می خورد ، غذا مستقیماً به قسمت کوچکی از معده می رسد و فرد بلافاصله احساس سیری می کند. برای عمل به این چاقی ، فرد باید به درستی از دستورات پزشک پیروی کند تا از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی جلوگیری شود. چندین علت قوی برای کاهش وزن بعد از عمل بای پس معده وجود دارد که مهمترین آنها کاهش مصرف غذا است و دلیل دوم جذب ضعیف غذا به دلیل دستکاری روده است.

اطلاعات مربوط به جراحی چاقی چیست؟

در حال حاضر بدانید که جراحی ضد چاقی چیست. حال ، اگر شما کاندید مناسبی برای جراحی چاقی هستید ، باید این مسائل را در نظر بگیرید تا با دیدی واضح از جراحی چاقی تصمیم گیری کنید.

  • چاقی فقط یک مشکل قابل مشاهده نیست. این عامل اصلی بیماری متابولیک است و سعی می کند متابولیسم بدن را کاهش دهد. این فرد با کاهش میزان مصرف غذا احساس کاهش وزن نمی کند.
  • خنثی سازی تغییرات متابولیک به دلیل جراحی چاقی رخ می دهد. بنابراین ، افراد چاق بلافاصله بعد از عمل به طور کامل غذا می خورند.
  • خطر جراحی برای چاقی مانند عمل جراحی کیسه صفرا است و عوارض جانبی چاقی بر بدن بسیار بیشتر از عمل جراحی است.
  • جراحی چاقی یک تجربه احساسی است شما برای افزایش اعتماد به نفس به کمک پزشک نیاز دارید.

جراحی چاقی فشار خون بالا ، درد مفاصل و دیابت نوع 2 را بهبود می بخشد.

  • اگر چاقی تهدیدی برای سلامت انسان باشد ، بیمه می تواند هزینه جراحی چاقی را تامین کند.
  • از آنجا که از لاپاراسکوپی در جراحی چاقی استفاده می شود ، بخیه ها در بدن باقی نمی مانند و دوره بهبودی بسیار کوتاه است. پس از 2 هفته استراحت ، فرد می تواند کار روزانه خود را از سر بگیرد.
  • پس از 2 ماه ، معده به شیوه زندگی جدیدی عادت می کند و با گذشت زمان ، بدن انسان ایده آل می شود.
  • مشخص است که موفقیت جراحی چاقی در 5 سال گذشته 85 درصد بوده است ، و بدین ترتیب او توانست به افراد در دستیابی به آمادگی مطلوب کمک کند.

اخرین حرف

با ارائه این اطلاعات ، متوجه خواهید شد که جراحی ضد چاقی چیست و مزایای مهم آن چیست. با این اوصاف ، اگر شما کاندید مناسبی برای جراحی چاقی هستید ، باید به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید ، با مشورت با وی می توانید راه حل مناسبی برای جراحی چاقی برای خود پیدا کنید و خودتان می توانید به آن دست یابید. بدن مورد نظر علاوه بر جراحی چاقی ، مهم است بدانید که اگر از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم استفاده کنید ، روند کاهش وزن تسریع شده و می توانید وزن خود را کاهش دهید.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا