جزییات تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج / هزینه درمان این بیماران به صفر می‌رسد

رئیس کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به جزییات اجرای طرح دارویی در پایتخت و در عین حال در خصوص قیمت تمام شده داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در پی اجرای این طرح. طرح، گفت: به زودی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با بودجه ای حدود 5000 میلیارد تصویب می شود که هزینه این بیماران تقریباً صفر است.

دکتر علیرضا نمازی در گفتگو با روابط عمومی، وی درباره اجرای طرح دارویی گفت: در 23 تیرماه 1401 داروی ترجیحی ارزی حذف شد و ما طلب همان 7 روز داروخانه را که تا پایان ماه در پنجمین ماه بود پرداخت کردیم. مارس. از 4 هزار میلیارد بودجه اختصاص یافته برای طرح دارو در مرحله اول، بیمه سلامت حدود 1300 میلیارد تومان دریافت کرد. سهم شهر تهران از این بودجه بر اساس عملکرد داخلی است و نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد. چون تهران به عنوان پایتخت با شهرهای دیگر فرق دارد. از طرفی مبلغی که هر ماه پرداخت خواهیم کرد بسته به فصل و شیوع بیماری ها متفاوت خواهد بود.

پرداخت بیمه سلامت با اجرای طرح دارویی

وی درباره میزان پرداختی به داروخانه های استان تهران در اسفندماه که نرخ ترجیحی دارو به طور کامل حذف شد، اظهار کرد: در داروخانه های خصوصی سهم ارز و سهم سازمان با توجه به تعداد مدارک ارسالی حدود 22 عدد است. میلیارد تومان و در بخش دانشگاه حدود 1200 میلیارد تومان یک میلیون تومان بوده است. تمام تلاش ما ارسال مدرک برای روزهای اول پایان ماه است.

وی درباره مزایای اجرای طرح دارویی و حذف قیمت ترجیحی داروها توضیح داد: قبل از اجرای طرح گاهی بی نظمی در داروخانه ها صورت می گرفت و به عنوان مثال داروهای رایگان از بیمار دریافت می شد.

مزایای اجرای دارودرمانی چیست؟

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: بر اساس بودجه 73 هزار میلیارد تومان برای طرح دارویی در نظر گرفته شده است که فاز اول این طرح اجرا شد و در این فاز برخی داروها تحت پوشش قرار گرفت. کاهش اتلاف منابع، افزایش صنایع دارویی، جلوگیری از تخلفات ارزی و قاچاق دارو، افزایش کیفیت داروهای ایرانی، افزایش صادرات دارو، کاهش کمبود دارو و… با اجرای طرح، پول مصرف مواد مخدر توسط دولت به درستی می رود و از سوء مصرف برخی افراد جلوگیری می شود.

سیاست بیمه نامه را تغییر دهید

او اضافه کرد: با اجرای طرح دارویی مبنای پرداخت بیمه ای داروهایی است که بیش از 50 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند که به نفع مردم است. زیرا قبل از اجرای طرح، فرانشیز بیمه دارویی ارزان ترین نوع دارو محسوب می شد، اما اکنون با این بیمه نامه، سهم بیمه در پرداخت ها افزایش یافته است. از طرف دیگر اطلاعاتی که از طریق آمارهای دارویی جمع آوری می شود به ما کمک می کند که هیچ گاه کمبود دارو نداشته باشیم و دولت بداند کدام دارو در چه زمانی و به چه مقدار مورد نیاز است.

குக்கு குக்குக்கை

و درباره کاهش قیمت 119 داروی فرابورس در قالب دارویی گفت: قرار است هزینه مردم کاهش یابد و این داروها نیز تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. هنگامی که در نسخه الکترونیکی تجویز می شود با پوشش بیمه ای پرداخت شود اینها رایج ترین داروهای مورد استفاده در قلم 119 هستند.

13 هزار و 400 بیمار خاص در تهران

Namazi часть хорошее бимушай пача дарвари брай частей части, кранды крд: دولت به طور کامل از این بیماران حمایت می کند. در تهران 13 هزار و 400 بیمار خاص داریم که تالاسمی، هموفیلی، پیوند، دیالیز و ام اس هستند. 51 درصد بیماران تهرانی و بیماران ام اس هستند. این بیماران داروهای خاصی را دریافت می کنند که بیمار بدون مشورت با پزشک می تواند آنها را تکرار کند. در واقع امکان تکرار تمامی نسخه های پزشکان به مدت سه نوبت و به مدت شش ماه وجود دارد و اکثریت پزشکان در این زمینه با سازمان بیمه سلامت ایران قرارداد دارند.

هزینه درمان برای بیماران خاص؛ به زودی

وی با اشاره به اینکه 48 قلم داروی بیماران خاص همچنان مشمول قیمت سهام است، ادامه داد: در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج حدود 5000 میلیارد بودجه برای آن در نظر گرفته شده است. تقریباً هزینه بیماران به صفر می رسد، بنابراین این طرح نیز به زودی اجرایی می شود. در سال 1400 کل هزینه بیمه درمانی بیماران خاص حدود 210 میلیارد تومان بوده است.

به آن اشاره کرد 1367 قلم دارو در فهرست داروها قرار گرفت، گفت: از این تعداد 372 نفر فاقد بیمه و 995 نفر نیز بیمه شده اند. ۴۸ کلم دروی کے کے کے کے کے

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل