جلوی ورود ویروس را نمی توان گرفت

فرودگاه

وزیر بهداشت گفت: واکسن برکت در شرایط عالی و مطابق با استانداردهای جهانی است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از خط تولید واکسن کوایران و دیدار با مدیران این مجموعه گفت: امروز از کوایران برکت یکی از مراکز تولید واکسن کرونا در دنیا بازدید کردیم. این مجموعه از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می کند و از همه مهمتر، نزدیک به یک سال و به صورت شبانه روزی دانشمندان جوان، پرانرژی و جهادگر ایرانی واکسنی برای بیماری عروق کرونا ساخته اند. به مردم ایران.

وی افزود: در حال حاضر حدود 97 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود و 3 درصد وارداتی و البته گران قیمت است. خبرنگاران می توانند از پتانسیل های صنعت داروسازی برکت گزارش دهند، زیرا زیرساخت ها خوب است و امیدواریم به زودی رشد چشمگیری در صنعت داروسازی داشته باشیم، چرا که همیشه تحریم ها علیه ایران وجود دارد و باید در صنعت دارو خودکفا باشیم.

وی گفت: مجموعه برکت با رهبری جهادی و انقلابی خود توانسته است امکانات بسیار خوبی را در شهرک دارویی برکت فراهم کند و امیدواریم علاوه بر تامین نیاز داخلی، داروی ایرانی را نیز صادر کنیم.

عین اللهی گفت: امروز بسیاری از کشورها درخواست واکسن ایرانی دارند اما اولویت ما تقاضای داخلی است و خوشبختانه تاکنون ۱۱۵ میلیون دوز ویروس کرونا در ایران وارد شده است. مقالات فاز اول و دوم واکسن کوایران برکت آماده است، فاز سوم به زودی آماده می شود و با واکسن های داخلی به ویژه برکت می توانیم نیاز کشور را تامین کنیم. یکی از نکات برجسته واکسن برکت این است که ممکن است پیچیده ترین واکسن در جهان باشد.

وی گفت: متاسفانه واکسیناسیون متعادلی در دنیا وجود ندارد و این یکی از دلایل پیدایش سویه های جدید تاج است. کشورهای ثروتمند فقط به فکر خود هستند و زمانی که ماسک های کمی در جهان وجود داشت، برخی از کشورها دسته ای از ماسک ها را در فرودگاه ها دزدیدند و در مورد واکسن ها، انگلیس، فرانسه و دیگران. کشورها، فقط مردم خودشان. هیچ تضمینی برای سلامتی در دنیا وجود ندارد. به عنوان مثال، نرخ واکسیناسیون در آفریقا در حال حاضر حدود 6.5 درصد است و اکثر کشورهای آفریقایی واکسینه نمی کنند یا نمی کنند. واکسیناسیون نامتعادل از پایان همه گیری جلوگیری می کند.

وی افزود: همه‌گیری زمانی پایان می‌یابد که تمام دنیا واکسینه شوند. پوشش واکسیناسیون در آفریقای جنوبی کم بود، جایی که سویه omicron شناسایی شد و omicron به کشورهای دیگر گسترش یافت. قدرت تکثیر و انتشار اومیکرون از تمام جهش های قبلی بیشتر است و افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. در کشورهایی که دوز سوم تجویز شد، تعدادی از افراد مبتلا شدند. در مبادی ورودی کشور اقدامات زیادی انجام داده ایم اما نمی توان از ابتلا به این ویروس جلوگیری کرد. بهترین راه مقابله با جهش‌های ویروس کرونا استفاده از ماسک است و اکثر بیماران بستری در بیمارستان به طور مرتب از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر بیماران و بیماری های شدید عروق کرونا قلب موثر است و در کشور ما حدود 87 درصد از جمعیت هدف دوز اول و حدود 76 درصد دوز دوم تزریق کرده اند. از ساکنین درخواست می شود برای جلوگیری از سرایت این بیماری به دیگران واکسینه شوند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: دوز سوم واکسن عروق کرونا برای پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب و پیشگیری از عوارض بیماری عروق کرونا قلب به اثبات رسیده است که از حدود 70 تا 80 درصد از عفونت های Omicron پیشگیری می کند. افرادی که دوز دوم واکسن را در عرض سه ماه دریافت کرده اند باید نوبت سوم را دریافت کنند. به دلیل بالا بودن میزان واکسیناسیون، تعدادی از مراکز واکسیناسیون در هفته های اخیر فعال نبوده و به تمامی مراکز دستور داده ایم در بدو ورود بازگشایی شوند.

به گزارش وب دا، وزیر بهداشت بر پیشگیری از جلسات تاکید کرد و گفت: اگر فردی امیکرون داشته باشد و در محل ملاقات به خصوص در فضای بسته باشد، همه حاضران حضور خواهند داشت و این خواسته ماست. مردم جلسات را کاهش می دهند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل