خیرین زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ماموستا شیرزادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع مردم مؤمن شهرستان مریوان با اشاره به اینکه در آستانه عید قربان قرار داریم و تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان و قبولی طاعات و راز و نیازهای حاجیان در مکه اظهار کرد: اعیاد مختلف مانند عید سعید فطر و عید قربان در میان مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه روز نهم ذی الحجه روز پرفضیلت و معنوی عرفه است تصریح کرد: روزه گرفتن در روز عرفه در پیشگاه الهی از اجر و ثواب والایی برخوردار است.

به گفته وی، قربانی کردن یک عبادت و از شعائر دین مبین اسلام است، ذبح حیوان از کارهای نیکی است که بوسیله آن انسان به رحمت خداوند نزدیک می‌شود و موجب تقرب الهی می‌شود.

امام جمعه مریوان یادآورشد: ذبح حیوان یکی از اعمال عید قربان است و خداوند در آیات قرآن ذبح را از مصادیق تقوا معرفی کرده است.

ماموستا شیرزادی بر ذبح حیوان در روز عید قربان و سه روز پس از عید تاکید کرد و گفت: ذبح حیوان از سنت ابراهیم خلیل و محمد (ص) است و ضرورت دارد مسلمانان این سنت را بجا آورند.

وی ادامه داد: هنگام ذبح حیوان باید بسم الله گفته شود و آیات قرآن تلاوت شود حیوان باید با نیت در راه خدا و امت محمد (ص) ذبح شود، به‌طوریکه حیوانی که با نام بسم‌الله ذبح نشود مسلمان نمی‌تواند آن را بخورد همچنین حیوانی که در راه خدا نذر شده باید در راه خدا به مردم داده شود.

امام جمعه مریوان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اذعان کرد: فعالیت باغداری و کشاورزی از سوی کشاورزان یک جهاد است که در راستای تأمین مواد غذایی مردم تلاش می‌کنند.

ماموستا شیرزادی از تلاش‌های جهاد کشاورزی مریوان در راستای توجه به توسعه باغات و محصولات کشاورزی با همت کشاورزان تقدیر کرد و خدمات دولت سیزدهم را در عرصه کشاورزی قابت تقدیر خواند.

وی ضمن تقدیر از خیرین و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: باید مردم و خیرین نیک اندیش دست به دست هم دهند تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

خروج از نسخه موبایل