انواع دستگاه گشت زنی حراست نقطه زنی نگهبانی

گشت زنی حراست سیستمی است که برای کمک به شرکت‌ها و سازمان‌ها در سازماندهی، ثبت و اجرای گشت‌های نگهبانی در محوطه شرکت، اداره و هر مکان دیگری استفاده می‌شود تا بدین وسیله اطمینان حاصل کنید که نگهبانان وظایف خود را در بازه‌های زمانی از پیش تعریف‌شده انجام می‌دهند. این سیستم از تنبلی و کم‌کاری نیروهای نگهبان در سرکشی به نقاط تعیین شده جلوگیری می‌کند و با استفاده از آن از صحت عملکرد پرسنل خود اطمینان خواهید داشت.

سیستم گشت زنی حراست شامل انواع دستگاه گشت زنی یا گشت و نگهبانی، یک نرم افزار گزارش گیری و تعدادی تگ Rfid است. به دستگاه گشت و نگهبانی، دستگاه نقطه زن نگهبانی یا سنسور نگهبانی نیز گفته می‌شود.

دستگاه های گشت نگهبانی ابزاری برای بررسی و ثبت زمان دقیق اجرای سرکشی توسط نگهبان با اسکن تگ های نگهبانی بازرسی خاص تعیین‌شده در منطقه‌ای که او در حال گشت‌زنی است، فراهم می‌کند. ایست های بازرسی (نقاط سرکشی) در نقاط خاصی مانند انبارهای، سالنهای تولید، ساختمانها یا در مکان های دیگر نصب می‌شوند و شناسه آنها با نام آن مکان در سیستم ثبت می‌شود.

انواع دستگاه گشت زنی حراست

سیستم گشت زنی حراست در انواع مختلف اجرایی می‌شود. مهمترین انواع گشت زنی حراست عبارتند از :

دستگاه نقطه زن نگهبانی با تگ RFID

یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه گشت و نگهبانی استفاده از تگ یا کارت‌های RFID برای ثبت دقیق زمان و مکان نقاط سرکشی است. در این روش در تمامی نقاط سرکشی یک تگ نگهبانی نصب می‌شود و به بابت هر نگهبانی نیز یک تگ در دفتر نگهبانی اختصاص می‌یابد.

هر نگهبان در شروع شیفت گشت زنی، ابتدا تگ مرتبط با خود در اتاق نگهبانی را اسکن می‌کند و سپس شروع به سرکشی به نقاط تعیین شده کرده و تگ موجود در آن مناطق را نیز با دستگاه نقطه زن نگهبانی می‌خواند.

تمامی نگهبانان به این روش زمان سرکشی به نقاط مختلف را با دستگاه سنسور نگهبانی ثبت می‌کنند.

در نهایت دستگاه گشت زنی به کامپیوتر متصل شده و اطلاعات دستگاه توسط نرم افزار گشت و نگهبانی فراخوانی شده و گزارشات مورد نظر تهیه می‌گردد.

یکی از بهترین نمونه دستگاه های نقطه زن نگهبانی که با تگ rfid کار می‌کند، دستگاه گشت زنی WM-5000V5 است. این دستگاه در سایت زوم فینگ (zoomfing) معرفی شده و با ورود به این سایت در قسمت دستگاه گشت و نگهبانی اطلاعات کامل این دستگاه و سایر مدلها در دسترس شماست.

دستگاه گشت و نگهبانی اثر انگشتی

در سیستم گشت زنی بیومتریک با اثر انگشت نیز تگ های نگهبانی در نقاط مختلف نصب می‌شوند. اما برای احراز هویت نگهبانان از سنسور اثر انگشت روی دستگاه گشت و نگهبانی استفاده می‌شود.

در این روش نگهبان به هر نقطه سرکشی کرده و قبل از خواندن تگ نصب شده در آن مکان، ابتدا از طریق اثر انگشت، هویت خود را به دستگاه معرفی می‌کند و سپس تگ را با دستگاه نقطه زن نگهبانی می‌خواند.

دستگاه گشت زنی با QR Code

یکی دیگر از انواع سیستم گشت زنی حراست است که در آن کدهای QR جایگزین تگ نگهبانی می‌شود. QR-Patrol یک سیستم گشت زنی آنلاین است که بر اساس استفاده از برچسب یا تگ های NFC، Beacon و Qr Code کار می‌کند. نگهبانان برچسب های قرار داده شده در مکانهای مورد نظر را اسکن می‌کنند و بر روی سرور یا کامپیوتر، زمان دقیق سرکشی ها ثبت خواهد شد.

سیستم گشت زنی با QrCode متشکل از یک نرم افزار تحت وب و یک اپلیکیشن موبایل (هم iOS و هم Android) است تا از زمان دقیق سرکشی نگهبانان امنیتی را ثبت کند.

با نرم افزار تلفن همراه، اکنون می توانید با فشار ساده یک دکمه، گشت زنی جدیدی را شروع کنید. انجام تور نگهبانی اکنون از طریق تلفن هوشمند شما آسان تر از همیشه است.

کافیست وارد محل شوید، برنامه تلفن همراه QR-Patrol PRO را راه اندازی کنید و یک تور گشت را شروع کنید. در همان لحظه، یک رویداد هشدار از طریق یک سرور ابری به برنامه وب QR-Patrol ارسال می شود که نشان می دهد یک گشت جدید به تازگی راه اندازی شده است.

گشت زنی با GPS

از GPS نیز میتوان در سیستم گشت زنر حراست استفاده کرد. سیستم مدیریت گشت زنی GPS ، سرکشی ها را با مکان یابی فوری مدیریت می‌کند و می تواند برای عملکردهای مختلف مانند Real Time+EVENT، GPS+Real Time+EVENT، GPS+Real Time+ITEM سفارشی شود.

این روش نیز یک راهکار آنلاین است و شبیه سیستم گشت زنی QR عمل می‌کند. یعنی به محض ثبت سرکشی از طریق لوکیشن و اپلیکیشن تلفن همراه، زمان و مشخصات دقیق سرکشی در بانک اطلاعاتی سرور ثبت شده و به صورت آنلاین قابل ملاحظه است.

معرفی برند JWM – تولید کننده انواع دستگاه گشت زنی

برند JWM یکی از معروفترین و بزرگترین شرکت های تولید کننده سیستم های گشت و نگهبانی است که انواع دستگاه گشت زنی از جمله تگ، اثر انگشتی و سیستمهای گشت زنی آنلاین شامل (gps و qr-code) را ارائه می‌دهد.

دستگاه های این شرکت از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و مقاومت و عملکرد خوبی نیز در شرایط جوی و آب و هواهای مختلف دارد.

برخی از محصولات این شرکت در کشور ما نیز ارائه می‌شود از جمله دستگاه گشت و نگهبانی wm-5000v5 و wm-5000×1. که بهمراه نرم افزار ارائه میگردند.

خروج از نسخه موبایل