سنسور نگهبانی چیست و چگونه کار می‌کند؟

سنسور نگهبانی برای استفاده در مناطق مرتبط با امنیت توسعه یافته است و برای تأیید سرکشی ها در صنعت امنیت استفاده می‌شود. امروزه راه حل های کاملی برای برنامه ریزی، نظارت، مدیریت فهرست وظایف و خودکارسازی تعهدات تأیید شما وجود دارد.

بسیاری از شرکت ها نگهبانان امنیتی را برای محافظت از امکانات شرکت به صورت بیست و چهار ساعته و هفت روز در هفته استخدام می کنند. یکی از وظایف مهم این نگهبانان، گشت‌زنی‌های دوره‌ای در مرکز برای شناسایی فعالیت‌های مشکوک و غیرعادی از جمله درب‌های باز مانده، چراغ‌های سوخته، نشت آب، خطرات ایمنی و سایر شرایط است. در یک تأسیسات صنعتی، وظایف نگهبان ممکن است شامل بررسی انواع مختلف ماشین آلات برای مشاهده خوانش دما یا تنظیمات فشار باشد.

منظور از سیستم گشت زنی حراست، سرویس ارائه شده سیار است که زمان و مکان دقیق سرکشی نگهبانان و نیروهای امنیتی به مناطق تعیین شده را خوانده و  ضبط می‌کند. مهم مستندسازی مکان، زمان و رویداد است. سیستم های گشت نگهبان در خدمات نگهبانی و امنیتی، کارخانجات، شرکتها، انبارها، حفاظت از اشیاء و گیاهان، مدیریت تاسیسات و خدمات مراقبتی استفاده می‌شود.

یک سیستم گشت نگهبانی معمولاً از اجزای زیر تشکیل شده است: دستگاه گشت و نگهبانی (سنسور نگهبانی) سیار، نقاط کنترل که تگ نگهبانی در آنجا نصب می‌شود، دستگاه‌هایی برای برنامه‌نویسی و خواندن دستگاه‌های تلفن همراه و انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده به کامپیوتر، و نرم‌افزار گشت و نگهبانی برای مدیریت و مستندسازی داده های جمع آوری شده

امروزه، سیستم‌های گشت نگهبانی آنلاین مانند COREDINATE وجود دارد که شامل گوشی‌های هوشمندی است که نقاط GPS، برچسب‌های NFC یا چراغ‌های بلوتوث را اسکن می‌کند. برای خواندن به هیچ وسیله اضافی نیاز ندارید. داده ها در زمان واقعی به سرور منتقل می‌شوند و بلافاصله از طریق رایانه قابل دسترسی هستند.

سنسور گشت نگهبانی چیست؟

سیستم های مختلفی مانند سیستم های گزارش دهی و گشت زنی سیمی، ساعت های زمانی یا سنسور نگهبانی، ساعت های زمانی با رادیو کنترل و جمع آوری کننده های الکترونیکی داده ها وجود دارد. برخی از این سیستم ها یک عملکرد امنیتی اضافی نیز انجام می‌دهند: آنها می‌توانند یک سیگنال اضطراری شخصی (PNA) منتشر کنند.

سیستم گشت نگهبان آنلاین چگونه کار می‌کند؟

از طریق سیگنال های NFC، بلوتوث یا GPS، OWKS تشخیص دیجیتالی را برای شما فراهم می‌کند و به طور همزمان به عنوان زنگ هشدار مرده عمل می‌کند. این زنگ هشدار که به عنوان سیگنال اضطراری عمل می‌کند، واجد شرایط دریافت بودجه توسط انجمن بیمه مسئولیت کارفرمایان است. ماژول‌های اضافی متعدد، مانند فهرست وظایف، مدیریت کلید، ثبت نام بازدیدکننده، کنترل گواهینامه رانندگی و بسیاری موارد دیگر، سیستم گشت‌زنی گارد دیجیتال را تکمیل می‌کنند و آن را به یاری همه جانبه شما در صنعت امنیت تبدیل می‌کنند.

پورتال مرتبط در یک ابر اجرا می‌شود و از هر رایانه، تبلت یا تلفن همراه قابل دسترسی است. داده ها امن هستند و در دسترس بودن بالایی دارند.

تورها را می‌توان با گوشی های هوشمند تجاری موجود (آیفون و اندروید) با فناوری NFC انجام داد.

سنسور نگهبانی COREDINATE، سیستم کنترل آنلاین محافظ آنلاین

عملکردهای سیستم کنترل نگهبان آنلاین OWKS بر اساس اسکن های ایست بازرسی و گشت زنی است. با هر تلفن هوشمند مجهز به NFC (چه iPhone یا Android) و برنامه COREDINATE، وظایف مربوطه نشان داده می‌شوند، به عنوان مثال در قالب چک لیست‌هایی که تیم شما می‌تواند به سادگی پس از تکمیل آن‌ها را بررسی کند. بنابراین می‌توان از نقاط بازرسی برای ایجاد کل تورها استفاده کرد و همراه داشتن دفترچه یا پوشه را غیر ضروری می‌سازد. علاوه بر ایست های بازرسی، می‌توانید تورها را با استفاده از چراغ های COREDINATE تکمیل کنید.

در حالی که کارمندان شما در دور بازرسی هستند، شما به عنوان رهبر تیم عملاً زنده هستید، زیرا پیشرفت را می‌توان از رایانه شخصی شما مشاهده کرد. آسیب به اموال یا موارد مشابه را می‌توان بلافاصله با عملکرد ضبط رویداد ثبت کرد. از آنجایی که داده ها از برنامه به پورتال COREDINATE به صورت بلادرنگ منتقل می‌شوند، می‌توانید در صورت لزوم به سرعت مداخله کنید یا تصمیم بگیرید. سیستم کنترل گارد آنلاین می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد: با ضبط زمان، اعلان ها، مدیریت کلید، ردیابی GPS، امنیت محل کار و غیره پشتیبانی می‌کند.

برای به دست آوردن حداکثر ارزش از نگهبان امنیتی، ضروری است که نگهبان طبق رویه های تعیین شده گشت زنی کند. به طور کلی، گشت‌زنی‌ها باید حداقل چندین بار در هر شیفت انجام شوند و تمام قسمت‌های مهم تأسیسات را پوشش دهند. بسیاری از اوقات، شخصی که برنامه امنیتی را مدیریت می کند، یک مسیر گشت زنی یا «تور» ایجاد می کند که شامل توقف در تمام نقاط مهمی است که نگهبان امنیتی باید بررسی کند.

بسته به اندازه تسهیلات، ممکن است چندین تور مختلف وجود داشته باشد که هر کدام شامل مناطق مختلفی از گیاه است. نگهبان معمولاً بین تورها به طور متناوب انجام می دهد، یک تور را در ساعت اول انجام می دهد و یک تور دیگر را در ساعت دوم انجام می دهد و به همین ترتیب در طول شیفت ادامه می یابد. به این ترتیب تمام قسمت های مهم تاسیسات حداقل هر دو ساعت یکبار بررسی می شود.

در بسیاری از شیفت ها، نگهبانان امنیتی ممکن است به تنهایی و با نظارت بسیار کم یا بدون نظارت کار کنند. گاهی اوقات، نگهبانان امنیتی می خواهند در پست خود باقی بمانند و نمی خواهند به گشت زنی بروند. این می تواند به ویژه در مواقعی که هوا بد است و گشت زنی به معنای بیرون رفتن در سرما یا باران است وسوسه انگیز باشد. حتی زمانی که نگهبانان به گشت زنی می‌روند، ممکن است بخش‌های خاصی از تور وجود داشته باشد که دسترسی به آن‌ها دشوار باشد یا نیاز به بالا رفتن تعداد زیادی از پله‌ها باشد. ممکن است نگهبانان تمایل داشته باشند که این بخش از تور را در بیشتر مواقع نادیده بگیرند.

 برای حل این مشکلات سیستم‌های “گشت زنی” توسعه داده شده است. به طور کلی، سیستم‌های گشت نگهبانی فعالیت‌های نگهبانان امنیتی را ثبت می‌کنند تا مشخص کنند که آیا نگهبانان در زمان لازم تورهای خود را انجام می‌دهند یا خیر، و بررسی می‌کنند که آیا آنها تمام بخش‌های تور خود را پوشش می‌دهند.

 استفاده از سیستم تور نگهبانی دو مزیت مهم را به همراه دارد. اولاً، اگر نگهبانان بدانند که فعالیت های آنها در حال ثبت است، انگیزه قوی برای آنها وجود دارد که قوانین را رعایت کنند و گشت ها را آنطور که باید انجام دهند. دوم، سیستم تور نگهبانی یک رکورد مکتوب از تمام فعالیت‌های گشت ارائه می‌کند و اجازه می‌دهد اختلافات در رویه‌های گشت زنی به سرعت شناسایی شوند. اقدامات انضباطی مناسبی را می توان علیه نگهبانانی که از رویه های تعیین شده پیروی نمی کنند اتخاذ کرد. سوابق کتبی ارائه شده توسط سیستم تور نگهبانی همچنین می تواند برای بررسی حادثه و به عنوان گواهی فعالیت های گشت زنی برای شرکت های بیمه یا آژانس های نظارتی مورد استفاده قرار گیرد.

انواع سیستم های گشت نگهبانی

سه نوع اساسی از سیستم های گشت نگهبانی در حال استفاده وجود دارد:

سنسور نگهبانی

«سنسور نگهبانی» قدیمی‌ترین نوع سیستم تور نگهبانی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و از اواسط قرن نوزدهم وجود داشته است. ساعت نگهبان یک دستگاه دایره ای شکل به قطر حدود هشت اینچ است و دارای صفحه ساعت آنالوگ در جلوی آن است. ساعت نگهبان معمولاً در یک کیف حمل چرمی با بند شانه ای ارائه می شود که امکان حمل آن توسط نگهبان امنیتی هنگام گشت زنی را فراهم می کند. در داخل ساعت نگهبان یک صفحه دایره ای کاغذی قرار دارد. این صفحه با علامت هایی چاپ می شود که هر یک از 24 ساعت روز را نشان می دهد.

 در نقاط مختلف مسیر گشت زنی، “ایستگاه های کلیدی” نصب شده است. هر ایستگاه کلید حاوی یک کلید فلزی بزرگ است که چیزی شبیه به یک کلید اسکلتی است. هر کلید یک شماره کلید منحصر به فرد دارد. معمولاً کلید را با استفاده از یک زنجیر فلزی به ایستگاه کلید می‌بندند تا کلید را در نیاورند. ایستگاه کلید معمولاً دارای دری است که اجازه می دهد کلید را در زمانی که استفاده نمی کنید ذخیره کنید.

هنگام گشت زنی، نگهبان امنیتی در هر ایستگاه کلیدی در طول مسیر توقف می کند، کلید را برمی دارد و آن را در ساعت نگهبان قرار می دهد. انجام این کار باعث می شود که شماره کلید روی صفحه کاغذی که در داخل ساعت قرار دارد چاپ شود. شماره کلید در کنار علامت های روی صفحه که زمان حال را نشان می دهد چاپ می شود. این یک رکورد از اینکه کدام کلیدها و در چه زمانی استفاده شده اند را ارائه می دهد.

در پایان هر روز، صفحه ی کاغذی از سنسور نگهبان برداشته می شود و با یک ساعت جدید جایگزین می شود. شماره گیری های کاغذی می توانند توسط مدیر امنیتی یا ناظر بررسی شوند تا مشخص شود که آیا گشت ها به موقع انجام شده اند و آیا تمام توقف ها در طول مسیر گشت زنی به درستی انجام شده است. شماره‌گیری‌های کاغذی را می‌توان دور انداخت تا یک رکورد طولانی‌مدت از تمام فعالیت‌های گشت ارائه شود.

 مزایای سنسور نگهبانی

از کجا میتوان سیستم گشت زنی یا سنسور نگهبانی خرید؟

شرکت های مختلفی در زمینه ارائه دستگاه های گشت و نگهبانی و سیستم های گشت زنی فعالیت دارند. یکی از این شرکت ها، سایت زوم فینگ به آدرس https://zoomfing.ir  است. در این سایت انواعت مختلف سنسور نگهبانی یا دستگاه گشت زنی معرفی شده است که همگی دارای گارانتی و خدمات پشتیبانی هستند.

دو دستگاه گشت و نگهبانی 5000v5 که با تگ نگهبانی کار میکند و دستگاه 5000×1 که با اثر انگشت و تگ کار میکند از جمله محصولاتی هستند که در وب سایت zoomfing معرفی شده است.

خروج از نسخه موبایل