«دلتا کرون» پشت درهای ایران

به گزارش شفاف، روزنامه «همشهری» در ادامه نوشت: سرپرست فنی سازمان بهداشت جهانی از مراجعه به دلتاکرون در ایالات متحده آمریکا، فرانسه، دانمارک و هلند را گزارش کرده است. تفاوت بین وزن آنتراکنوز و وزن بیماری مشخص نیست. در حالی است که در یک روند طبیعی بیماری پس از یک وقفه کوتاه مدت افزایش یافته و متخصصان جهانی معتقدند زیرسویه جدید اومیکرون، یعنی BA2 عامل این افزایش است و شاید هم جدید از WHO تشخیص داده شود. البته مهمترین چیز در دنیای امروز مهمترین چیز است. با این حال در ایران اعلام کمیته تحقیقات علمی وزارت بهداشت، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان داد 28 درصد موارد به اومیکرون زیرسویه جدید یعنی BA2 بوده است. این در حالی است که بارها بارها شده است، ویروس با سویه های جدیدش پشت هیچ مرزی نمیماند و در تبدیل شدن به سوئیه غالب در دیگر کشورها، قطعا وارد ایران هم خواهد شد. این معنای واقعی سوزاندن آثار بد روانی در ذهن و قلب است. او میگوید: “با اینکه هنوز اطلاعات در مورد دلتاکرون کامل نیست، اما باید مدیریت اپیدمی در کشور باید هوشیار باشد و با پیگیری اخبار مرتبط با آن، لازم است ازجمله افزایش تستها را دوباره انجام دهند.”

جدید اومیکرون جدیدتر از دلتاکرون

اولین صنعت جمهوری قرقیزستان اکنون دانشمندان مؤسسه پاستور در پاریس، توالی کامل ژنومی این سویه را در پایگاه بین‌المللی کوید GSAID به اشتراک گذاشته و سازمان بهداشت جهانی هم از این سویه در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا خبر داده است. موثرترین راه برای ارتقای کیفیت کار خود این است که بیشترین بهره را از کار خود ببرید. او می‌کند: “اکنون برای اولین بار شاهد افزایش تعداد بستری شدن در بیمارستان‌ها هستیم و احتمالاً در آینده قابل پیشبینی، همچنان شاهد افزایش تعداد و تعداد یک نفر از هر 30 نفر است.”

به گفته استفان گریفین، ویروس شناس دانشگاه لیدز هنوز این سویه بهعنوان یک سویه غالب مطرح نیست، اما همین حالا هم روزانه تقریباً 175 هزار نفر به کووید مبتلا می شوند و 20 درصد در یک هفته وجود داشته است. متخصصان انواع هنرهای زیرزمینی در فصل بسیار جدی هستند. جنی هریس، مدیر آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا در اینباره میگوید: “افزایش روزانه زیرسویه BA2 و افزایش جزئی عفونتها در افراد بالای 55 SAL nsẖạn my̰dhd KH hmhgy̰ry̰ tmạm nsẖdh W my̰twạn ạntẓạr grdsẖ ḵwwy̰d دکتر sṭwḥ bạlạy̰y̰ RA دشت.”

نگرانی از واکسنگریزی دلتاکرون

حمید سوری، رئیس کارگروه بهداشت و تیمار ملی مقابله با هم درباره احتمال احتمال این سویه جدید میگوید: «تدروس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در پیامی اعلام کرده که این سویه دیده شده است، اما هنوز نظر قطعی در اینباره ارائه نشده و مطالعاتی انجام داده است. مهمترین چیز دانش است. تدروس با مشاهده زیر مشاهده بر انبوه و تبدیل شدن به این واریانت ترکیبی در فرانسه و پیش بینی این واریانت گفته شده از آزمایشگاهی است، ولی پیدا واریانت هیبرید در کشور چند آزمایشگاه آزمایشگاهی را سوال برده است. اسناد مستندی در مورد شدت بیشتر بیماری به وسیله این سویه وجود ندارد، اما ممکن است اثربخشی واکسنهای روی آن کمتر شود که این موضوع هم پس از مطالعات بیشتر مشخص شود.

او با اعلام آزمایش یک ابزار حیاتی راهبردی برای مقابله با پاندمی است، ادامه می دهد: “گسترش تست یکی از الزامات مدیریت بحران این بیماری در کشورهای مختلف، اما به درستی سازمان بهداشتی را تست جهانی آنبوه در محلی انجام نمی دهد یا می شود; انجام آزمایش‌ها با ما می‌گوید ویروس چگونه در جامعه منتشر شده و الگوی انتشار، بیماری و تومال و

او در پاسخ به این سوال که در صورت انجام موارد به دلتاکرون، آیا باید نگران باشد از این بیماری در جهان بود، “براساس اعلام دبیرکل سازمان جهانی بهداشت این سویه فرقی با چندمیکرون ندارد، اما درباره وخامت و قابلیت انتقال The بیماری مسری نیست.»

سوری همچنین درباره اینکه آیا ترکیب این دوسویه می تواند منجر به خطرزایی شود. یعنی یکسان به نوع آنفلوآنزا، 2 2 2 نوع اسهال ویروسی یا نوع سرخک و سرخچه مبتلا نمی شوند و درباره دلایل هم انتظار همین است، اما این احتمال وجود دارد که ویروس برای حفظ بقای خود تغییر کند. هیچ استثنایی، هیچ استثنایی، هیچ استثنایی، هیچ استثنایی، هیچ استثنایی، هیچ استثنایی، هیچ استثنایی، هیچ استثنایی، هیچ استثنایی وجود ندارد.

دلتاکرون هنوز در ایران شناسایی نشده است، اما بههفته محمد وججانی،، کمیته علمی تحقیقاتی در کیک او به این نتیجه رسید که موارد مطالعه به زیریه BA2 کمتر از این عدد است: “براساس گزارش ارائه شده از سوی آزمایشگاه مرجع سلامت و در یک مطالعه انجام شده، سویه غالب در کشور بیش از BA1 است و 28 درصد اعلام شده درباره BA2 تنها با یک است. عاقبت کار منتهی الامر است و پایان کار منتهی به کار است».

وجی جهانی درباره نگرانی از سویه جدید اعلام شده از سوی سازمان بهداشت، هم میگوید: “مسئله دلتاکرون هنوز مطرح نیست و ما همتاکنون گزارشی علمی از آن ها در کمیته رسمی کمیته رسمی وجود ندارد. البته در ایران خیری وجود ندارد و در ایران خیری نیست و در ایران خیری وجود ندارد. اما در عالم دنیا رنگ باغ در حال افزایش است و باید در آسمان روشن باشد. بهترین کار این است که از دست مردم در امان باشیم. چیزی به نام بیماری جدید و چیزی به نام بیماری «جدید» وجود ندارد.»

خروج از نسخه موبایل