زمینه مناسبت اوراسیا برای تقویت صادارت کشور

روابط عمومی / شن و ماسه رئیس مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی ایران گفت: “امنیت همراه با اقتصاد کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق می دهد.”

محمد گاسمی امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و خصوصی و مراسم تجلیل از بزرگترین صادرکنندگان استان در تالار مشاهیر استان گفت.

وی گفت: “اقتصاد باید مدیریت شود و كشور باید راهی پیدا كند كه هنوز هم مهمترین فرصت طلایی برای گسترش منطقه اوراسیا است.” ما باید از وضعیت بازار اوراسیا و تعرفه های ترجیحی ناشی از آن بهره ببریم.

وی گفت: “به تازگی توافقنامه اقتصادی با اوراسیا امضا شده است كه به موجب آن مذاكرات صادراتی انجام می شود.” این توافقنامه به زودی مورد بررسی و اجرا قرار می گیرد. این توافق نامه شامل سبزیجات ، میوه ها ، صنایع غذایی ، ماهی ، میگو و گل است در این راستا ایران باید بیشترین مزایا را داشته باشد و 360 کالایی که ایران ارائه می دهد 262 کالای صنعتی است و باید از این فرصت استفاده شود.

وی گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه ، برنامه ریزی اقتصادی کشور دو هدف دارد: توسعه صادرات و افزایش بهره وری که در همه زمینه ها دستاوردهای زیادی خواهد داشت.

صادرات اصلی این استان در سال 1998 252 میلیون دلار بوده است

محمود سیجانی در این نشست گفت: تأمین مواد اولیه یکی از مهمترین موضوعات تولید و صادرات است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت شن و ماسه گفت: طبق توافقات پیش بینی شده ، تأمین مواد اولیه تأسیسات صادراتی به طور كامل در استان انجام می شود و صادركنندگان می توانند مواد اولیه را به راحتی تهیه كنند.

وی گفت: علی رغم همه مشکلات صادرات ، ظهور تولید در استان کوم در سال 1998 بالغ بر 252 میلیون دلار بود که 150 میلیون دلار آن بود که 60 درصد آن نتیجه تلاش این گروه ها بود. صادر کنندگان «

سیجانی گفت: “امروز از 18 صادر کننده برتر کوم تقدیر می شود ، زیرا آنها لوازم خانگی ، مواد شیمیایی ، فلزات و نفت پایین دست را به کشورهای عراق ، افغانستان ، امارات و خلیج فارس صادر کرده اند.”

ابوالفضل خاکی ، رئیس اتاق بازرگانی کوم ، در این نشست گفت که در این صورت ، انتظار می رود نهادهای دولتی و سایر نهادها و مقامات از فعالان اقتصادی که در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند حمایت کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل