“سکوت کنید”؛ توصیه‌ جدید در حمل و نقل عمومیِ بارسلون برای جلوگیری از شیوع کرونا

حداقل زمان مکالمه در وسایل حمل و نقل عمومی در بارسلونا ، جایی که از مسافران خواسته می شود سکوت کنند تا از گسترش بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند ، کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی ، این شهر اسپانیا در معرفی “حمل و نقل خاموش” پیشگام بود و برخی مناطق دیگر اسپانیا این مدل را پذیرفته اند.

این ایده مطابق با توصیه های متخصصان بهداشت است.

ماریا کروز مینگیلون ، محقق شورای تحقیقات ملی اسپانیا ، به رسانه های محلی گفت: “افرادی که فریاد می زنند یا با تلفن صحبت می کنند می توانند حدود 50 برابر ذرات بیشتری پراکنده کنند.”

وزیر زیرساخت کاتالونیا ، ایشر گاوین والاس ، همچنین دریافت که حمل و نقل عمومی در منطقه در معرض خطر شیوع بیشتر ویروس نیست ، اما به حفظ سلامتی کمک می کند.

او اضافه کرد: وی افزود: بسیاری از مردم از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می ترسند زیرا حفظ ایمنی امری دشوار است ، اما ما با انجام اقداماتی مانند ممنوعیت خوردن یا آشامیدن و سكوت ، خطرات را كاهش می دهیم.

مقامات اسپانیایی تأکید کردند که این تنها یک پیشنهاد مفید و موثر است و عدم رعایت آن جریمه ای در پی نخواهد داشت.

در خطوط راه آهن کاتالونیا ، اتومبیل های سبز دارای علائم سبز رنگ با پیام واضح “سکوت” یا “قطارهای خاموش” هستند.

شرکت حمل و نقل عمومی بارسلونا کمپین “اجتناب از گفتار” را آغاز کرده است. آنها پیشنهادهای خود را از طریق رسانه های جمعی موجود در شبکه حمل و نقل به مسافران می رسانند.

در حالی که برخی مخالف این ایده هستند و می گویند هیچ کس واقعاً از این توصیه پیروی نمی کند ، وزیر زیرساخت کاتالونیا در دولت محلی می گوید این مشاوره با استقبال خوب مسافران روبرو شده است.

“مردم در تلاشند تا از خود محافظت کنند. آنها آن را راهی طبیعی برای جلوگیری از آن می دانستند. “

با این حال ، مقامات اذعان دارند که هیچ آماری در مورد تأثیر واقعی این اقدام وجود ندارد.

پزشکان فرانسوی توصیه می کنند: در حمل و نقل عمومی ساکت باشید

به گزارش یورونیوز ، پزشکان فرانسوی علاوه بر اسپانیا ، پیشنهادهای جدیدی را برای کاهش شیوع ویروس اعلام کرده اند. آنها توصیه کردند صحبت در حمل و نقل عمومی متوقف شود.

آکادمی پزشکان فرانسه به مردم توصیه کرده است که از صحبت در مترو ، اتوبوس یا هرجایی که فاصله اجتماعی امکان پذیر نباشد ، خودداری کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل