شیب نزولی موج هفتم کرونا در پایتخت/ استقبال تهرانی‌ها از تزریق دز یادآور واکسن‌ها

معاون درمان کرونا در استان تهران گفت: قطعا اگر با این روند پیش برویم تا ابتدای مهرماه موج هفتم این بیماری در نهایت فروکش خواهد کرد.

دکتر نادر توکلی با روابط عمومی گفتگو کردوی با اشاره به روند نزولی ویروس کرونا در پایتخت گفت: بر اساس آخرین اطلاعات می دانیم که وضعیت این بیماری در استان کاهش یافته است. تعداد کل مراجعات روزانه به کلینیک های تنفسی حدود 3000 نفر است که شاید تنها 5 درصد از این افراد نیاز به بستری داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این بیماری تا پایان شهریور ماه شرایط آرام تری را تجربه کند، تاکید کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها به حدود 200 نفر در روز رسیده است. خوشبختانه تعداد موارد مثبت فوتی در پایتخت نیز به همین تعداد است.

وی افزود: یکی از مواردی که حدود دو ماه پیش مشخص شد این بود که این بیماری در افراد بالای 50 سال مبتلا به بیماری های زمینه ای بیشتر است و در این گروه نیز واکسیناسیون موفقیت آمیز بود.

توکلی با بیان عندی موج هفتمین ویروس کرونا در پایتخت در حال فرود آمدن استوی تصریح کرد: با توجه به اینکه هفته هفتم قلعه موج را پشت سر گذاشتیم، انشاالله قطعا به همین منوال ادامه خواهیم داد. تا آغاز مهرماه موج هفتم بالاخره بیماری فروکش می کند.

و درباره پیش بینی بیماری در ماه های آینده گفت: تصور نمی کنیم بعد از پیاده روی اربعین مشکل خاصی برای بیماری ایجاد شود و این مراسم با احتیاط ها و دستورات لازم برگزار می شود.

معاون درمان بیمارستان کرونا در استان تهران درباره پیش‌بینی موج هشتم ویروس کرونا گفت: پیش‌بینی موج هشتم این ویروس دشوار است اما با توجه به فصل سرما و شیوع بیماری‌های تنفسی در پیش رو. بیماری هایی مانند آنفولانزا، یکی از نکات مهم برای کاهش بروز بیماری های تنفسی، تزریق واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور تا اوایل آنلاین است.

وی درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان تهران نیز اظهار داشت: شرایط خوب است و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و افراد بالای 50 سال پاسخ خوبی به واکسیناسیون داشتند و اکثر افراد دوز چهارم و در واقع آن را دریافت کرده اند. می توان گفت دریافت دوزهای تقویت کننده واکسن در تهران الزامی است

توکلی در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: وضعیت هنوز کاملاً عادی نیست و باید پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. خوشبختانه فرهنگ استفاده از ماسک شکل گرفته است اما در محیط های بسته باید جدیت بیشتری گرفت.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا