علمی و پزشکی

رسیدن میزان واکسیناسیون به حدود ۲۰ هزار دز در روز/ تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

به گزارش شفاف، به گفته کارشناسان، یکی از موضوعات مهم و مهم در زمان شیوع ویروس کرونا در جهان و حتی در میان کودکان، موضوع واکسیناسیون است. زیرا متخصصان دریافته اند که تزریق واکسن از مرگ ناشی از بیماری کرونا در نوجوانان تا 20 برابر جلوگیری می کند و میزان بستری شدن در بیمارستان و شدت بیماری را در بین افراد واکسینه شده کاهش می دهد.

حدود 75 درصد از مردم دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و این باعث شده تا سطح ایمنی قابل قبولی در بین مردم ایجاد شود.

با گذشت زمان، افراد باید نسبت به تزریق یادآوری واکسن کرونا اقدام کنند تا سطح ایمنی در ابتدای اوج و با شناسایی سویه‌های جدید ویروس کرونا کاهش پیدا نکند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون 65 میلیون و 161 هزار و 739 نفر در روز اول، 58 میلیون و 570 هزار و 485 نفر در روز دوم و 31 میلیون و 511 هزار و 793 نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند. افراد در روز سوم به بالا و تعداد کل واکسن های تزریق شده در جوانان به 155 میلیون و 244 هزار و 17 روز رسید.

دیشب به 17 هزار و 750 کودک واکسن کرونا تزریق شد.

در هفته های اخیر میزان واکسیناسیون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و این خطر زنگ زدگی از نظر حفظ سطح ایمنی عمومی است. زیرا این مشکل مربوط به بیماری ویروس کرونا است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد من به مردم این است که واکسیناسیون را در برنامه درسی قرار دهند و به ویژه افرادی که در گروه های پرخطر قرار دارند یا 6 ماه از آخرین واکسیناسیون آنها می گذرد توجه بیشتری داشته باشند.

به گفته وی، در حال حاضر 6 بستر مختلف برای تولید واکسن کرونا در دنیا وجود دارد که این پلتفرم ها در ایران نیز موجود است.

وی افزود: 50 میلیون روز واکسن کرونا در سکوهای مختلف کشور ذخیره شده است و آمادگی داریم به سرعت تولید واکسن را افزایش دهیم. 75 درصد از نوجوانان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیش از این میانگین دوز روزانه واکسن کرونا بین ۲ تا ۳ هزار بود اما در چند روز اخیر این مقدار به 15 تا 20 افزایش یافته است. لازم است برای حفظ سطح ایمنی جامعه، مردم تزریق واکسن را فراموش نکنند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود واکسن کرونا را به صورت خود تزریق کنند و شستن مرتب دست ها را فراموش نکنند.

دکمه بازگشت به بالا