صادرات دستگاهی که در ۲۰ دقیقه ویروس کرونا را از بین می‌برد

تیمی از محققان براساس دانش مبتنی بر پلاسمای سرد و فناوری نانو تصفیه کننده هوا را پیشنهاد داده اند که می تواند ویروس تاج را در مدت 20 دقیقه برای یک دهم مدل آمریکایی از بین ببرد و آنها می گویند این دستگاه به کشورهای همسایه صادر می شود.

فرشتاب طباطبایی کمی ، مدیرعامل شرکت مبتنی بر این دانش ، در مصاحبه با روابط عمومی وی گفت: “پلاسما چهارمین حالت ماده است و توسعه این فناوری به حفظ محیط زمین کمک می کند.”

وی گفت: پس از تحقیقات فراوان ، ما در حال معرفی فناوری پلاسمای سرد به صنعت هستیم. “اولین منطقه ای که وارد آن شدیم ، مراقبت های بهداشتی بود.” طراحی و تولید دستگاه های تصفیه هوا و ضد عفونی کننده های مبتنی بر پلاسمای سرد یکی از محصولات این شرکت است که براساس دانش در این زمینه دارای مجوز از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است.

طباطبایی در مورد جزئیات تصفیه و ضد عفونی هوا صحبت می کند: دستگاه های “تهویه هوا” ، “ضد عفونی هوا” و “تصفیه هوا” وجود دارد. دستگاه های تصفیه هوا همان تهویه های مطبوع هستند که در همه خانه ها استفاده می شوند و واحدهای ضدعفونی کننده هوا در سطح بالاتری نسبت به دستگاه های تصفیه هوا هستند. این بدان دلیل است که در دستگاه تصفیه هوا فقط ذرات آلوده را جذب می کنیم ، اما دستگاه های تصفیه ذرات آلوده موجود در هوا را از بین می برند.

وی افزود: دستگاه های تصفیه هوا بر پایه پلاسما از ماده خوبی برخوردار نیستند ، اما اساس این دستگاه الکترونیکی هستند. این دستگاه دارای یک ورودی هوا و یک محفظه در داخل دستگاه است که در یک فرآیند رعد و برق مانند میکروارگانیسم ها و ذرات آلوده موجود در هوا را از بین می برد و در نهایت هوای تازه آزاد می شود.

طباطبایی با بیان اینکه نمونه های خارجی این نوع دستگاه ها وجود دارد و از سال 2013 در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد خاطر نشان کرد: این دستگاه قادر است تمام میکروارگانیسم های موجود در هوا را از بین ببرد.

دانش بنیان توضیح داد: “همه چیز در خانواده میکروارگانیسم ها از جمله باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها و میکروارگانیسم ها دارای یک لایه چربی است و یون های ساطع شده از دستگاه ، لایه لیپیدی این میکروارگانیسم ها و پروتئین آن را احاطه می کنند.” و هنگامی که ماده پروتئینی از بین می رود ، میکروارگانیسم ها اثر خود را از دست می دهند.

این محقق از بین بردن بو از عملکرد این دستگاه یادآور شد: ما این دستگاه را در بخش صنعتی آزمایش کردیم و دریافتیم که قادر به حذف 80٪ آلاینده های صنعتی است.

طباطبایی با اشاره به توانایی این دستگاه در از بین بردن ویروس کرونا ، گفت:

به گفته وی ، این دستگاه تصفیه هوا قادر است در کمتر از 20 دقیقه 90 درصد ویروس تاج را با کارایی بالا از بین ببرد.

طباطبایی با بیان اینکه پاک کننده و ضد عفونی کننده پلاسمای سرد این شرکت می تواند 60 تا 160 متر مربع را تمیز کند ، گفت: طبق استانداردها ، میزان تمیز کردن دستگاه باید در متر مکعب مشخص شود که بر اساس آن مساحت دستگاه 500 باشد متر مکعب.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 350 واحد از این محصول را فروخته ایم ، گفت: تاکنون 2 قطعه صادراتی به کشورهای همسایه داریم و مدل های این دستگاه به کشورهایی مانند عمان ، ترکیه و قطر صادر شده است. سفارشات برای آزمایش به قطر و ترکیه ارسال شد.

طباطبایی با تأکید بر اینکه در فیلترهای دستگاه از نانوالیاف استفاده شده است ، خاطرنشان کرد: قیمت این محصول یک دهم مدل آمریکایی است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل