علمی و پزشکی

ضرورت تشکیل کارگروه مشترک با وزارت صمت و جهاد کشاورزی در حوزه داروهای گیاهی

رئیس جدید گروه طب ایرانی و تکمیلی وزارت بهداشت بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک با وزارت سکوت و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه داروهای گیاهی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی ، دکتر نفیسه حسینی یکتا در دیدار با وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از مباحثی که باید به آن اشاره کنم ، داروی گیاهی است ، زیرا این توانایی از بین رفته است و ما نمی توانیم به آن برسیم ، بنابراین لازم است. در این راستا ، ما باید با وزارت سکوت و جهاد کشاورزی کارگروه تشکیل دهیم و در زمینه داروهای گیاهی تصمیمات موثری بگیریم.

از بین بردن برخی از عطرها یک مشکل بزرگ است

وی در خصوص کنترل عطرها و جلوگیری از سوء استفاده آنها گفت: در این حالت باید هم اقدامات منفی و هم مثبت انجام دهیم. در بعضی موارد ، کمک ادارات و دستیاران مسئول بازرسی بسیار مفید است. از بین بردن برخی از عطرها یک مشکل بزرگ است. به عنوان مثال ، بسیاری از داروهای توصیه شده برای درمان چاقی حاوی کورتیکواستروئیدها هستند و بیشتر داروهایی که برای رهایی از اعتیاد به مشتری به فروش می رسد حاوی داروهایی هستند.

براساس این وب سایت ، دکتر حسینی اکتا با استناد به اظهارات وزیر بهداشت در مورد استفاده از داروهای سنتی و مکمل در مراکز درمانی ، کلینیک ها و بیمارستان ها ، اظهار داشت: در مورد مراکز درمانی ، ما قصد داریم به عنوان اولین قدم اصلاحات را انجام دهیم. شیوه زندگی و دانش کارمندان بهداشت را در دستور کار قرار داده و در مرحله بعد نتیجه گیری در مورد داروهای گیاهی ارائه شده در این مراکز.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا