لیزر صورت برای لک

لایه برداری پوست با لیزر برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، پوست تیره و غیره استفاده می شود. به دلیل کوچک بودن پرتو لیزر می توان آن را به طور دقیق بر روی قسمت مورد نظر بدن اعمال کرد که با روش های درمانی دیگر امکان پذیر نیست. علاوه بر این، در حالی که سایر درمان‌ها می‌توانند دردناک و خسته‌کننده باشند، لیزر پوست یک درمان بدون درد و غیر تهاجمی است و مهم‌تر از همه، لیزر پوست امکان دسترسی به ناحیه آسیب یا درد را بدون ایجاد درد در بافت اطراف فراهم می‌کند. .

اطلاعاتی در مورد لیزر درمانی پوست

یکی از مهمترین وظایف پزشک قبل از لیزر پوست این است که با بیمار صحبت کند و این موضوع را برای او توضیح دهد. بیمار باید میزان بهبودی و مدت زمان درمان را بداند. همچنین باید از احتمال عود بیماری و عوارضی که لیزر درمانی برای او ایجاد می کند مطلع شود.

استفاده از لیزر برای مواردی مانند از بین بردن موهای زائد و ضایعات عروقی مانند خال به نام ماه گرفتگی، لکه های رنگدانه یا موارد دیگر قابل استفاده است و تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است.

البته؛ لیزر درمانی به این سادگی نیست و همه بیماری ها را نمی توان با لیزر درمان کرد. متخصص پوست باید تعیین کند که چند درصد بهبودی امکان پذیر است یا چند جلسه لیزر لازم است. افرادی که پوست تیره دارند باید بیشتر مراقب باشند!

خوب است بدانید اگر فردی پوست تیره دارد، لیزر درمانی پوست می تواند باعث ایجاد اسکار یا سوزش و کبودی یا گوشت اضافی در محل لیزر شود.

برای لیزر درمانی باید به مراکزی که واجد شرایط هستند مراجعه کنید. در غیر این صورت عوارض و نتایجی پیش خواهد آمد که متاسفانه تجاری شده است.

تشخیص چهره

کک و مک لکه های رنگدانه ای کوچک روی اپیدرم (لایه بالایی پوست) هستند که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا آکنه های ناشی از ورزش هایی مانند تنیس، دو و میدانی و شنا ایجاد می شوند. کک و مک صورت را می توان به صورت لکه های صاف، گرد و تیره رنگی که اندازه آنها از 2 تا 4 میلی متر متغیر است، توصیف کرد.

کک و مک صورت می تواند در اثر رنگدانه (توزیع ناهموار ملانین در سطح پوست) ایجاد شود زیرا در غیر این صورت رنگ پوست اطراف آن قسمت روشن تر است. لکه های صورت دارای جزء ارثی هستند و در صورت بروز در خانواده احتمال ایجاد آن در سایرین نیز وجود دارد. آکنه معمولاً هیچ عواقبی برای سلامتی ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند. علائم کشش روی صورت به اشعه ماوراء بنفش خورشید حساس بوده و در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید و بعد از آن تیره می شوند.

لکه های پیری و ضایعات پوستی رنگدانه

علاوه بر لیزر لکه های قهوه ای روی سطح، امکان از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست (شیر قهوه ای)، لکه ها، لکه ها و لکه های رنگدانه ای صاف نیز وجود دارد. لنتیژین یا لکه های پیری، لکه های قهوه ای رنگی هستند که در اثر افزایش سن روی دست ها و پشت صورت ظاهر می شوند. لکه های آفتاب سوختگی در اثر آسیب نور خورشید ظاهر می شوند و در پشت، بالای سینه و شانه ها ظاهر می شوند. بیشتر آنها بی ضرر هستند، اما با افزایش سن، همه آنها ناخوشایند می شوند.

اگرچه بسیاری از لکه های قهوه ای را می توان نادیده گرفت، اما بسیاری از آنها آشکار هستند و می توانند زیبایی طبیعی پوست را کاهش دهند. بیشتر لک‌های مادرزادی با درمان از بین می‌روند، اما برخی دوباره عود می‌کنند. این افراد ممکن است نیاز به درمان اضافی برای کنترل رنگدانه های خود داشته باشند. لکه های قهوه ای ناشی از افزایش سن معمولا با یک درمان از بین می روند.

از بین بردن لکه ها با لیزر درمانی پوست

از بین بردن و درمان کک و مک صورت با لیزر روشی عالی برای خلاص شدن از شر لکه های ناخواسته خورشید است. از بین بردن و اصلاح لک های صورت با لیزر حدود 45 دقیقه زمان می برد. از شما خواسته می شود که صورت خود را بشویید. سپس قبل از شروع درمان، یک سری عکس از شما گرفته می شود. آنها چشمان خود را می بندند و صورت خود را با یک لایه ژل خنک می پوشانند. برای خنک نگه داشتن صورت از یک وسیله خنک کننده مانند سشوار با هوای خنک استفاده می شود. سپس نور لیزر به تعدادی از نقاط درمان اعمال می شود. بعد از لیزر، کرم مخصوص بعد از درمان و ضدآفتاب روی پوست زده می شود و تمام.

زمان مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب

بلافاصله پس از درمان و چند ساعت بعد متوجه تیره شدن لکه ها خواهید شد. در طی چند روز آینده، روی سطح پوست پخش می شوند و به طور طبیعی همراه با سلول های مرده پوست از بین می روند. در برخی موارد، این نواحی به طور کامل ناپدید نمی شوند، بلکه ساده تر می شوند. پس از اولین و دومین عمل، بیمار بهبودی سریعی را مشاهده می‌کند و بهبود تدریجی زمانی است که ناحیه صورت هر روز می‌درخشد. انجام 4 تا 5 لیزر درمانی هر سه تا چهار هفته یکبار برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می شود. زمانی که صورت و پوست دوباره ظاهر می شوند، درمان را حداقل یک بار در سال انجام دهید.

مدت زمان درمان پوست با لیزر

ماندگاری نتیجه بستگی به مراقبت فرد از پوست خود پس از درمان دارد. لیزر درمانی لکه های پوست و صورت مانند سفید کردن دندان است. زمانی که فردی دندان های خود را سفید می کند، رنگ آن سفیدتر می شود، اما به مرور زمان، قهوه، تنباکو، الکل یا سایر غذاهای لکه دار باعث لکه شدن مجدد دندان ها و نیاز به سفید شدن مجدد می شود. به طور مشابه، لیزر درمانی برای لکه های صورت، لکه های ناشی از نور خورشید را از بین می برد. اما بیشتر افراد تا حدودی در معرض نور خورشید قرار می گیرند و لکه های روی پوست برمی گردند و نیاز به اصلاح دارند.

میزان موفقیت لیزر درمانی

اگر لیزر درمانی به درستی و با توجه به نوع پوست و اسکار انجام شود، لیزر درمانی در 99 درصد بیماران موثر است. جراحی صورت با لیزر. حتی با ترکیب روش های مختلف می توان به نتایج بهتری دست یافت. حتی اگر قبلاً تزریق بوتاکس یا چنین درمان حجمی انجام داده اید، باز هم می توانید لیزر درمانی لکه های روی صورت و پوست را انجام دهید. اگر قصد انجام بوتاکس روی صورت خود را دارید، توصیه می کنیم ابتدا لیزر درمانی را انجام دهید، یک یا دو هفته صبر کنید و سپس جراحی بوتاکس یا تزریق پوست را انجام دهید. سپس دو هفته تا شروع مرحله دوم لیزر درمانی صبر کنید.

خروج از نسخه موبایل