عمومیکسب و کار ایرانیان

محصولات آرایشی بدون مواد شیمایی

زیبایی زمانی احساس خوشایند‌تر و معنای کامل‌تری پیدا می‌کند که در کنار اهمیت به سلامتی قرار گیرد. احتمالا این روزها بارها اصطلاح لوازم آرایش ارگانیک یا گیاهی را شنیده باشید. این نوع لوازم آرایش گیاهی که چند سالی وارد بازار شده، برای حفظ سلامت، انتخاب مناسب‌تری هستند، چرا که ترکیبات گیاهی و ارگانیک در ساخت این نوع لوازم آرایش به کار رفته است. بنابراین بهترین مارک لوازم آراشی گیاهی در دنیا چیست که بتوانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم؟ برای پاسخ به این پرسش، این مقاله را از دست ندهید!

لوازم آرایش گیاهی چیست؟

در پنج سال گذشته، تولید و فروش لوازم آرایش گیاهی، 175 درصد افزایش پیدا کرده است. با این حال لوازم آرایش گیاهی چیست و دلیل فروش بالای و فواید آن چیست که در دنیا به این اندازه طرفدار دارد؟ لوازم آرایش گیاهی بدون هیچ‌گونه محصولات و ترکیبات حیوانی تولید می‌شود. معمولا ترکیبات اصلی لوازم آرایش گیاهی عسل، موم عسل، کلاژن، الاستین و دیگر محصولات گیاهی یا مواد معدنی و مفید است. لوازم آرایش وگان یا گیاهی به معنای این نیست که محصول صد در صد از مواد و ترکیبات طبیعی و ارگانیک ساخته می‌شود یا تست حیوانی ندارد.

همچنین برچسب یا لوگوی لوازم آرایش وگان به این معنا نیست که محصول آرایشی باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود، چرا که ممکن است شما حتی به یک محصول گیاهی یا معدنی حساسیت داشته باشید. بنابراین در صورتی که پوست حساسی دارید، توصیه می‌کنیم پیش از خرید ترکیبات سازنده لوازم آرایش را بررسی نمایید. با این حال بهتر است بدانید که استفاده از لوازم آرایش گیاهی، بهتر از لوازم آرایش شیمیایی است، چرا که برای حفظ سلامت بهتر است و فواید بیشتری به همراه دارد که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

فواید لوازم آرایش گیاهی چیست؟

میزان درصد فروش لوازم آرایشی گیاهی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. اگرچه میزان تاریخ مصرف لوازم آرایش گیاهی از لوازم آرایش شیمیایی کمتر است، اما فواید و کیفیت آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. فواید لوازم آرایش گیاهی بسیار است، اما در ادامه مقاله به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. میزان تست حیوانی در لوازم آرایش گیاهی کمتر است در ترکیبات و تولید لوازم آرایش گیاهی از حیوانات استفاده نمی‌شود و به همین دلیل میزان استفاده از حیوانات بی‌گناه در تولید لوازم آرایش کمتر خواهد شد. البته این به این معنا نیست که هیچ یک از لوازم آرایش گیاهی تست حیوانی ندارند! برخی از این برندهای لوازم آرایش گیاهی همچون لوازم آرایش‌های دیگر تست حیوانی دارند و تنها در تولید محصولات از حیوانات استفاده نمی‌کنند. با این حال استفاده حداقل از حیوانات، باعث کاهش میزان تست حیوانی خواهد شد.
  2. لوازم آرایش گیاهی برای پوست حساس لوازم آرایش گیاهی انتخاب بهتر و مطمئن‌تری برای پوست‌های حساس خواهد بود. چرا که در تولید این نوع لوازم آرایش از مواد شیمیایی کمتری استفاده می‌شود. با این حال عدم حساسیت پوستی به این نوع لوازم آرایش 100% نیست و ممکن است فردی به گیاه یا برخی از مواد معدنی حساسیت داشته باشد. با این حال میزان درصد حساسیت به لوازم آرایش گیاهی بسیار کمتر از دیگر لوازم آرایشی در دنیا است.
  3. لوازم آرایش گیاهی انتخاب بهتری برای محیط زیست در تولید لوازم آرایش گیاهی از حیوانات استفاده نمی‌شود و میزان تست حیوانی پس از تولید این مدل لوازم آرایش، کمتر از لوازم آرایش شیمیایی است. علاوه بر این، بسیاری از لوازم آرایش گیاهی، بسته بندی قابل بازیافت دارند و ترکیبات آن نیز قابل بازیافت است. بنابراین لوازم آرایش گیاهی دوستدار محیط‌زیست خواهند بود.
  4. ساخت لوازم آرایش گیاهی از ترکیبات طبیعی میزان استفاده از ترکیبات طبیعی در تولید لوازم آرایش گیاهی، بیشتر از لوازم آرایش های دیگر است. برخی از این لوازم آرایش گیاهی حاوی مقادیری ویتامین و مواد معدنی نیز هستند که باعث شادابی پوست و مو نیز می‌شوند. بسیاری از لوازم آرایش گیاهی از ترکیباتی همچون آلوئه‌ورا، عسل، موم، دانه‌های گیاهی، روغن‌های طبیعی و گیاهی، بابونه، انواع گل‌ها و گیاهان ساخته می‌شوند. هر یک از این ترکیبات برای سلامت پوست نیز مفید هستند و اهمیت دارند.
  5. جوان سازی پوست با لوازم آرایش گیاهی معمولا در ساخت و تولید لوازم آرایش گیاهی ترکیباتی وجود دارد که مانع پیری پوست می‌شوند و به کلاژن سازی یا جوان سازی پوست نیز کمک می‌کنند. برای مثال روغن‌هایی که در تولید این نوع لوازم آرایش به کار می‌روند، به کلاژن سازی پوست نیز کمک می‌کنند.
  6. کیفیت بالای لوازم آرایش گیاهی ترکیباتی که در ساخت و تولید لوازم آرایش گیاهی به کار می‌رود، معمولا خاص‌تر هستند و کیفیت بالایی دارند. بنابراین بسیاری بر این باورند که این کیفیت بالا به افزایش سلامت و زیبایی پوست و مو نیز کمک می‌‌کند. با این حال بهتر است بدانید که وجود ترکیبات طبیعی در این محصولات آرایشی و بهداشتی باعث می‌شود که تاریخ انقضای این لوازم آرایش، همچون محصولات غذایی و دارویی، کمتر از دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی باشد.

تفاوت لوازم آرایش گیاهی با لوازم فاقد تست حیوانی چیست؟

به طور کلی لوازم آرایش یا محصولات بهداشتی cruelty-free هیچ گونه تست حیوانی ندارد و این به معنای وگان یا گیاهی بودن این نوع لوازم آرایش نیست. البته این مسئله بسیار معمول است که شرکت‌های تولید لوازم آرایش، پس از تولید محصول برای اطمینان از کیفیت و سلامت و حساسیت‌زا نبودن محصول، آن را روی حیوانات آزمایش می‌کنند. با این حال بسیاری بر این باورند که این نوع آزمایش‌ها صدمه جدی به حیوانات و محیط زیست وارد می‌کند و بهتر است برای اطمینان از سلامت لوازم آرایش از روش‌های دیگر آزمایشگاهی استفاده کنند.

تفاوت میان لوازم آرایش گیاهی و لوازم آرایش بدون تست حیوانی یا cruelty-free در این است که در ترکیبات لوازم آرایش گیاهی عمدتا از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده می‌کنند و پس از اتمام، این نوع لوازم آرایش می‌توانند تست حیوانی داشته باشند یا در آزمایشات کیفی آن از حیوانات استفاده نکنند که این مسئله به شرکت سازنده ارتباط دارد. از سویی دیگر، لوازم آرایشی که تست حیوانی ندارد (cruelty-free)، معمولا همچون بسیاری از برندهای معروف دنیا، از محصولات شیمیایی تولید می‌شوند و ممکن است برخی از آن‌ها از محصولات گیاهی و ارگانیک نیز استفاده کنند، اما در نهایت تست حیوانی برای کیفیت محصولات وجود نخواهد داشت که نمونه آن محصولات برند هدی بیوتی است.

9 مارک لوازم آرایش گیاهی معروف در دنیا

اگر قصد دارید که خرید لوازم آرایش گیاهی و ارگانیک را در اولویت خود قرار دهید و به سلامت پوست و مو و همچنین حفظ محیط زیست کمک کنید، توصیه می‌کنیم هر یک از این لوازم آرایش وگان معروف در دنیا را بررسی نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1. لوازم آرایش Elf خوشبختانه در سال‌های اخیر لوازم آرایش Elf در ایران موجود است و جالب است بدانید که برند Elf جزء گروه لوازم آرایش گیاهی قرار دارد. تقریبا به سختی می‌توان مارک لوازم آرایش گیاهی در ایران پیدا کرد که قیمت بسیار بالایی نداشته باشد. با این حال قیمت محصولات گاتیو نسبت به سایر مارک لوازم آرایش گیاهی، پایین‌تر و به‌صرفه‌تر است. لوازم آرایش Milk  یا میلک نیز خوشبختانه در ایران به فروش می‌رسد و میان خانم‌های جوان طرفداران بسیاری در دنیا دارد. در گذشته برند Milk محصولات آرایشی شیمیایی تولید می‌کرد، اما پس از سال 2019 شرکت لوازم آرایش میلک اعلام کرد که تولید تمام محصولات به صورت گیاهی و وگان خواهد بود.
  2. لوازم آرایش لایم کرایم Lime Crime لوازم آرایش لایم کرایم نیز در ایران موجود است و در گروه لوازم آرایش گیاهی و وگان قرار دارد. برند لایم کرایم از سال 2012 تنها محصولات آرایشی و بهداشتی وگان تولید می‌کند و اگر طرفدار محصولات باکیفیت و طبیعی هستید، خرید لوازم آرایش لایم کرایم، انتخاب مناسبی خواهد بود.
  3. لوازم آرایش کاور اف ایکس Cover FX فارسالی یک برند شناخته شده در ایران است، چرا که بسیاری از بلاگرهای آرایشی محصولات مراقبت پوستی فارسالی را معرفی کرده‌‌اند. جالب است بدانید که برند فارسالی یک برند وگان یا گیاهی است و تست حیوانی نیز ندارد. بنابراین خرید فرسالی یک انتخاب مناسب خواهد بود.

بهترین مارک لوازم آرایش گیاهی در ایران

محصولاتی که در بخش بالا معرفی کردیم، بهترین برندهای لوازم آرایش گیاهی در دنیا بودند که در ایران نیز طرفداران خود را دارند. اما در این بخش سعی داریم به بهترین مارک لوازم آرایش گیاهی ایرانی بپردازیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. با این حال توجه داشته باشید که این برندها‌ی ایرانی، همچون بسیاری از لوازم آرایش گیاهی خارجی، ترکیبات صددرصد گیاهی و طبیعی ندارد. با این حال انتخاب مناسبی هستند، چرا که میزان ایجاد حساسیت کمتری نسبت به لوازم آرایش تماما شیمیایی دارند.

  1. لوازم آرایش برند سینره برند یکی از برندهای معروف مراقبت پوست و مو در ایران است که در تولید این برند ایرانی، ترکیبات گیاهی به‌خصوصی استفاده می‌‌شود. کرم استرچ گاتیو دست و صورت و شامپو از محصولات پرفروش این برند گیاهی ایرانی است.
  2. لوازم آرایش کالیستا در سال‌های اخیر، لوازم آرایش کالیستا طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده است، چرا که کیفیت بالایی نسبت به محصولات مشابه دارد و در این سال‌ها تنوع محصولات آرایشی نیز بیشتر شده است. در تولید لوازم آرایش کالیستا نیز ترکیبات گیاهی به کار می‌رود که باعث افزایش کیفیت این برند ایرانی شده است.
  3. لوازم آرایش مای که یک برند ایرانی است، از محصولات متنوع و باکیفیت بسیار خوبی برخوردار است. اینلی یک برند آرایشی بدون سرب و پاربن است که همین مسئله باعث می‌شود محصولات آرایشی و بهداشتی‌اش برای سلامت خطر کمتری داشته باشید. همچنین این برند از ترکیبات گیاهی و طبیعی نیز در تولید محصولاتاین ها روزها همه در تلاش برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی هستن و لوازم آرایش یکی از ضروری ترین اونهاست که باید با انواع سالم تر و ارگانیک جایگزین بشن. با چندتا از برندهای معروف لوازم آرایش بدون مواد شیمیایی آشنا بشین.

با آگاهی مردم از ضررهای استفاده از مواد شیمیایی، استقبال از محصولات سالم، طبیعی و ارگانیک که بر اساس مواد اولیه گیاهی و بدون ضرر هستن، خیلی بیشتر شده و مخصوصا در حوزه ، به دلیل حساسیت بیشتر، تمرکز بیشتری روی تولیدات بدون فاکتورهای شیمیایی صورت گرفته. که ضرر بسیار کمتری دارن و با خیال راحت تری میشه ازشون استفاده کرد. در ادامه با چند محصول برتر و کاربرد اونا آشنا میشین. کانسیلر و زیرساز Custom Cover Drops با اضافه کردن چند قطره از این کانسیلر به مرطوب کننده (یا روغن و سرم پوست)، می تونین هم یه داشته باشین و هم یه زیرساز آرایش با ماندگاری 24 ساعته. این محصول بدون پارابن، بدون تالک، بدون روغن های معدنی، بدون گلوتن و غیر عطریه.

این مشکی کننده با مواد طبیعی و مورد تایید، می تونه علاوه بر حجم دهندگی، باعث بلندتر شدن مژه ها هم بشه. ریملی که با داشتن موم کارنوبا، روغن شی باتر و شیره اقاقیا از سلامت و زیبایی مژه ها حفاظت می کنه. این رژلب از 100 درصد مواد طبیعی تشکیل شده و فرمولاسیون اون بر پایه روغن مورینگا و تمشک هستش که در 18 سایه مختلف روشن تا تیره ارائه شده. این فونداسیون علاوه بر اینکه کاملا سبک هستش، پوشانندگی فوق العاده ای داره و کاملا طبیعی و بدون مواد شیمیاییه. همچنین دارای SPF بر اساس مواد معدنی و طبیعی برای محافظت در برابر نور خورشیده. ریمل مژه مشکی و پرپشت کننده که کاملا از مواد طبیعی ساخته شده و فرمولاسیون تغذیه رسانی برای مژه ها داره.

برنزر کرمی Buriti Bronzer تمام 18 سایه چشم این مجموعه، دارای روغن بوریتی و فرمولاسیون تغذیه رسان هستن که پوست پلک رو هیدراته و شاداب نگه می داره.  سایه چشم کرمی با نمایی کمی براق و درخشنده که واقعا زیباست. این کرم پودر از قدیمی ترین کرم پودرهای طبیعی و بدون مواد شیمیایی که فقط از 5 نوع ماده طبیعی ساخته شده. علت دوست داشتنی بودنش هم، پوشانندگی کامل لک های پوست و در عین حال، سبک بودنش هستش که اجازه میده پوست نفس بکشه. معرفی محصولات آرایشی، بهداشتی و زیبایی برتر از برندهای معروف دنیا در.

  1. لوازم آرایش شون Schon محصولات آرایشی و بهداشتی که محصولات مراقبت از پوست و موی معروفی نیز دارد، از ترکیبات گیاهی در تولید محصولات خود استفاده می‌کند. محصولات این برند و قیمت کرم گاتیو مناسب و کیفیت بالایی دارد که سال‌هاست توجه ایرانیان را به خود جلب کرده است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا