علمی و پزشکی

مرجع معتبر برای مواد اولیه صنعت پزشکی و سلامت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نقش این گیاهان سلامت آفرین، در پیشگیری، درمان و ریشهکن کردن بیماریها، به سرعت در حال گسترش است. به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی حاجی ابراهیمی مدیرعامل این شرکت دانشبنیان در خصوص این نرم افزار گفت: این شرکت به صورت کلی تلاش دارد تا یک ارتباط موثر میان علوم زیستی مانند داروسازی و پزشکی و علوم حوزه رایانه برقرار کند، مسائلی مانند فناوری اطلاعات حوزه سلامت، پروندههای الکترونیک، مشاورههای آنلاین، نسخههای آنلاین و تبلیغات تخصصی در حوزه پزشکی و دارویی از جمله برخی محورهای فعالیت این شرکت را تشکیل میدهد. این محصولات توسط ۲ شتاب دهنده کشور به تولید رسیده که در حوزه مواد اولیه دارویی و داروهای زیستی کاربرد دارد. تخصیص و تامین ارز 4200 تومانی فرآیند بسیار طولانی دارد و تخصیص و تامین آن بستگی به درآمدهای نفتی کشور دارد، لذا با توجه به مشکلات ناشی از تحریم ها و مشکلاتی که برای فروش نفت بوجود آمده تامین این درآمد ارزی برای بانک مرکزی به آسانی صورت نمی گیرد، اما از آنجا که ارز نیمایی از محل صادرات غیرنفتی حاصل می شود، بنابراین تهیه آن برای تولیدکنندگان و واردکنندگان آسان تر و دسترس تر است.

سید ابوالقاسم موسوی کارشناس اقتصاد سلامت این روزها نگران از وضعیت دارو در کشور از سیاست های دارویی انتقاد می کند: «سیاست دارویی ایران باید در این شرایط تغییر یابد مثلاً اگر احتمال برخورد با دشمن را می دهیم باید برایش برنامه ریزی کنیم و بدانیم که در هر شرایط مناسب ترین رفتار کدام است تا ما را به داروهای خارجی وابسته نکند.»این روزها بسیاری از شرکت های داروسازی طعم تحریم را چشیده اند. استفاده از این ماده در شیرینیها باید متناسب با مقدار خمیر باشد و در صورت زیاده روی در مصرف این پودر، پس از پخت، شیرینی یا کیک مورد نظر طعم صابونی پیدا کرده و بسیار شکننده شده و در کیکهای حاوی کاکائو، باعث تغییر رنگ کاکائو شده و رنگ نچندان چشم نوازی را به وجود میآورد. در این هنگام حبابهای دی اکسید کربن باعث افزایش حجم خمیر کیک یا شیرینی شده و علاوه بر این افزایش حجم، به ترد شدن و ایجاد بافتی اسفنجی در کیک و شیرینی نیز کمک بسیار شایانی کرده و از طرف دیگر، این پودر طبیعی در دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد تجزیه شده و از بین میرود و هیچ اثری از آن در شیرینی یا کیک پخته شده وجود نداشته و تنها بافتی نرم و یک دست از خود به جا میگذارد.

این پژوهش به روش کیفی و ازطریق تحلیل محتوا، 15 مؤلفة اصلی در قالب عوامل سازمانی، عوامل محیطی، افول برند کیفی و افول برند کمّی را شناسایی کرده است. به هر حال تجربیات شرکت های تولید دارو و همین طور نوع مواد لازم، میزان مواد لازم و دیگر عوامل در انتخاب این که واردات به صورت مستقیم صورت گرفته یا از طریق شرکت های تامین کننده دیگر، انجام پذیرد، اثر خواهد داشت. این روش شامل استفاده از گرما، فشار و تحریک برای اختلاط مناسبتر مواد از طریق “اکسترود کردن” و استفاده از قالب است. برای خرید مواد اولیه صنایع غذایی ، دارویی و شیمیایی می توانید از طریق سایت رسمی مجموعه سایا شیمی پارت اقدام کنید. آگهی فروش کارخانه تولید مواد موثره دارویی محل: شهرک صنعتی مامونیه (کیلومتر 80 اتوبان تهران ساوه) مساحت زمین:2000 متر مربع ساختمان نگهبانی:18 متر سالن تولید سنتز شیمیایی: 120 متر مربع با ارتفاع 9 متر سالن جهت اجرای اتاقهای تمیز:300 متر مربع با ارتفاع 5 متر ساختمان تاسیسات: 100 متر با ارتفاع 6 متر ساختمان انبار : 200 متر با ارتفاع 6 متر ساختمان زیرزمین:200 متر با ارتفاع 3 متر توضیحات: ساختمان زیر زمین و انبار در یک بنا بوده و فندانسیون و ستونها برای اجرای ساختمان 5 ط پیش بینی شده است.

همانطور که پیشگامان شیمی در این لینک توضیح داده است، در نظر دارد نسبت به احداث یک بخش جدید برای تولید داروهای جامد خوراکی با شکل قرص روکشدار در محل فعلی کارخانه واقع در حومه شهرستان ساوه اقدام کند. در هنگام فشرده سازی مستقیم، یک قالب فلزی مقدار اندازه گیری شدهای از مخلوط دارو را در خود برای شکل گیری نگهداری و فشرده میکند. بیکربنات آمونیوم پودریست که دچار فساد نشده و اگر در ظرف دربسته و در مکانی خنک و خشک نگهداری شود تا سالیان سال قابل استفاده است. با این مطلب از سایا شیمی همراه باشید تا از نقش این افزودنی در شیرینیها اطلاعات جالبی به دست آورید. شیرینی پزی از جمله هنرهای بسیار لذت بخشی است که بسیاری از مردم، چه زن و چه مرد، به این هنر علاقهمند بوده و جدیدترین روشهای پخت و خلق کردن یک شیرینی یا غذا را دنبال میکنند و هر فرد نیز با خلاقیت منحصر به فرد خود، دست به تولید انواع مختلف شیرینیها و نانهای خانگی زده و با اضافه کردن مواد افزودنی طبیعی یا شیمیایی مختلف، عطر و طعم دلپذیر و گوناگونی را به وجود میآورد. در این لیست انواع داروها موجود میباشد که با کمک محققان و پزشکان حدود شصت در صد از این لیست مواد اولیه در ایران ساخته میشود.

دکمه بازگشت به بالا