اقتصادیبین المللیکسب و کار ایرانیان

هزینه های زندگی در دبی

امروزه مهاجرت یکی از مسیر های موفقیت برای بسیاری از مردم جهان شناخته می شود تا فرد بتواند با قرار گیری در محیطی جدید شانس خود را برای طی نمون پله های ترقی بیازماید. حال می توان گفت یکی از مهم ترین رکن ها در مهاجرت هزینه های آن است. کشور امارات متحده عربی و شهر دبی را می توان به علت نزدیکی به کشور ایران و همچنین امکانات فوق العاده و پیشرفت بسیار سریع در سال های اخیر یکی از مقاصد مهاجرت در ذهن ایرانیان دانست. این کشور که مردم آن به زبان عربی سخن می گویند دارای ارز بسیار با ارزشی است. میانگین هزینه های زندگی در دبی نسبتاً بالاست اما میزان درآمد نیز متناسب با میانگین هزینه ها می باشد. با توجه به سطح امکانات دبی مهم ترین بخش هزینه ها را خرید مسکن یا اجاره مسکن تشکیل می دهد که با توجه به منطقه انتخابی هزینه آن متغیر است. هزینه تحصیل نیز در دبی بالا است اما خورد و خوراک هزینه معقولی دارند. با مقاله کجارا همراه باشید.

تجربه زندگی در دبی نی نی سایت |زندگی در امارات برای ایرانیان

 

شرایط زندگی در دبی

کشور امارات متحده عربی از 7 امارت یا شهر تشکیل شده است، که معروف ترین آنها دبی است. دبی شهری توریستی با خدمات فوق العاده برای بازدید کنندگان است که پیشرفت فوق العاده ای را در دهه های اخیر تجربه نموده است. این کشور اسلامی اما در اجرای قوانین، سهلگیرانه رفتار می نماید و یکی از دلایل تعداد بالای توریست ها، نبودن محدودیت های قوانین اسلامی در این کشور است. اما هزینه های زندگی در دبی به دلیل لوکس بودن این شهر بسیار بالاست که به تفکیک در خصوص آن بحث خواهد شد.

یکی از جذابیت هایی که دبی برای مهاجران دارد این است که مردم این شهر از پرداخت مالیات معاف هستند اما بایستی توجه شود شهر دبی و کشور امارات به مهاجرین اقامت دائم و یا پاسپورت اعطا نمی نماید و سرمایه گذاران، نیروهای کار، محصلان و … در این کشور مهمان موقت خواهند بود. این کشور توانسته است با بهره مندی از روابط خوب سیاسی و همچنین سرمایه بسیار بالای نفتی خود میزبان دانشگاه های برتر جهان باشد و شعبه هایی از آن دانشگاه ها در این کشور مستقر گردند. ولیکن اساتید این دانشگاه ها محلی بوده و کیفیت آن ها مانند مرکز اصلی در کشور های مبدا مانند انگلستان یا آمریکا نخواهد بود علاوه بر آن هزینه های این دانشگاه ها بسیار بالا می باشد به حدی که شاید مجموع هزینه های تحصیل و زندگی در امارات از هزینه های تحصیل و زندگی انگلستان یا امریکا نیز در بعضی مواقع گران تر باشد!

میانگین هزینه زندگی در دبی بدون در نظر گرفتن هزینه های مسکن، هزینه ماهانه زندگی در دبی در سال 2022 حدود 950 دلار برای هر نفر است. یک خانواده 4 نفره به حدود 3260 دلار در ماه نیاز دارد. به عنوان مقایسه، یک فرد مجردی که در لندن زندگی می کند به حدود 1200 دلار در ماه برای هزینه زندگی در دبی نیاز دارد.

هزینه زندگی در دبی از نظر مسکن

قیمت اجاره آپارتمان در دبی 2023 و هزینه مسکن در دبی از مهمترین و اصلی ترین بخش هزینه های زندگی در دبی است. هزینه های زندگی در این شهر با توجه به نوع زندگی تابعین آن و سرمایه های بالا به واسطه نفت بسیار بالاست. اجاره خانه در این شهر بعضا با اجاره خانه در برترین شهر های اروپایی مانند پاریس، مادرید، لندن و … برابری می کند و حتی از برترین شهر جهان در ده سال گذشته یعنی وین اتریش هزینه های بالاتری دارد. به صورت میانگین اگر فردی قصد اجاره ملک در دبی را داشته باشد بایستی هزینه ای حدود 1,500 تا 2,000 یورو فقط برای ملک خود در نظر داشته باشد. در ادامه این مبحث میانگین هزینه ها در این شهر ارائه می گردد باید توجه شود دبی نیز مانند بسیاری از شهر های جهان مناطق فقیر نشین و غنی دارد و تصوری که در ذهن ها از آسمان خراش های دبی درج شده است، شامل تمام این شهر نخواهد بود و مبالغی که در ادامه درج می گردد میانگینی میان این سطح زندگی است به حدی که در بعضی از آسمان خراش های معروف این شهر هزینه اجاره ملک در ماه به 10 هزار دلار نیز خواهد رسید.

  چشم انداز شغلی و اقتصاد

بسیاری از مردم فکر می کنند که نفت اقتصاد دبی را هدایت می کند، اما برای 60 سال، شهر دبی یکی از بزرگترین بنادر تجاری جهان بوده است. علاوه بر این، برای 20 سال، دبی به لطف مشوق های مختلف برای شرکت های خارج از این کشور، سرمایه گذاری خارجی زیادی را جذب کرده است. این بدان معنی است که برای حرفه هایی که به دنبال پیشرفت شغلی خود هستند، فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. علاوه بر این، اقتصاد دبی در حال رونق است، به ویژه در مقایسه با سایر شهرهای جهانی. علاوه بر این، برای بسیاری از مشاغل، برای کسانی که در دبی زندگی و کار می کنند، مشوق های مالیاتی وجود دارد.

 معماری فوق مدرن

یکی از دلایل برجسته شدن دبی در سطح جهانی، معماری فوق مدرن است که این شهر را در نقشه املاک و مستغلات قرار داده است. کافی است به جمریا یا برج کالیفا نگاه کنید تا تاثیر ساختمان ها و مکان های دیدنی معروف را در افق شهر درک کنید. از اپرای دبی تا مسجد جمریا، فردیت و نوآوری در هر گوشه خیابان وجود دارد.

اوقات فراغت و لذت

چه ساحل، مراکز خرید، پارک‌های آبی، ورزش‌های ماجراجویانه یا فعالیت‌های موضوعی، دبی تمامی خدمات لازم را ارائه می کند. اوقات فراغت و لذت در رأس زندگی در دبی قرار دارد. مراکز خرید بزرگ یک ویژگی معمولی روزانه برای همه است زیرا شامل غذا خوردن، سرگرمی، خرید و تمامی امکانات لازم برای کودکان است.

 جامعه بین المللی مهاجران

تخمین زده می شود که 70 درصد از ساکنان دبی خارجی هستند و تأثیرات فرهنگی جهانی با یکدیگر ترکیب می شوند تا مدارا، یادگیری و درک را شکل دهند. بسیاری از مردم فکر می کنند زندگی برای مهاجران کاملاً محافظه کارانه در قالب اسلام است، اما دبی نسبت به سایر شهرها آزادتر است و هنوز مکان هایی برای نوشیدن یا باشگاه رفتن وجود دارد.

 زندگی در یک فضای خانوادگی دوستانه

علیرغم ظاهر پر زرق و برق دبی و سبک زندگی سریع و آماده، این شهر همچنین مکانی بسیار خانوادگی برای بزرگ کردن کودکان است. مدارس خصوصی آموزش برخی از بهترین مدارس جهان هستند که دانش‌آموزان مدارک معتبر بین‌المللی را کسب می‌کنند. علاوه بر این، فعالیت‌های مضمونی زیادی برای بچه‌ها وجود دارد و بیشتر جاذبه‌های توریستی نیز برای جوانان ارائه می‌شوند.

 بازار املاک و آپارتمان های اجاره ای

دبی با سرمایه گذاران خارج از کشور و امارات متحده عربی که خواهان بازده اجاره بالا هستند، خوب عمل می کند. این به لطف تعداد متخصصانی است که در مناطق تجاری اجاره می کنند. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که بازار املاک و مستغلات دبی برای افزایش سرمایه به خوبی عمل کند.

 

·         معایب زندگی در دبی

·         سانسور اینترنت

دبی هر وب سایتی را صرفا به دلیل ماهیت توهین آمیز آنها ممنوع می کند. امکان دور زدن این مورد در این کشور وجود ندارد، اما بسیاری از شهروندان و مهاجران موافقند که سانسور بر زندگی روزمره آن ها تأثیر نمی گذارد.

·         آب و هوا

به طور معمول انتظار می رود دمای هوا تقریباً 50 درجه سانتیگراد باشد. نکته مثبت این است که ماه های نوامبر تا مارس برای قدم زدن به اندازه کافی خنک هستند.

·         مدیریت پول و هزینه های زندگی

زندگی با بودجه محدود در دبی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا این شهر همچنین یکی از گران ترین مکان های امارات است. با توجه به لوکس‌هایی که دبی تبلیغ می‌کند، این نباید تعجب‌آور باشد، اما بسیاری از مهاجران شاغل که مراقب امور مالی خود نیستند، متوجه می‌شوند که دستمزد ماهانه‌شان به دلیل هزینه‌های زندگی کاهش یافته است.

·         ساعات کاری

ساعات کاری می تواند بسیار طولانی و طاقت فرسا باشد به ویژه شرکت های بین المللی که از کارمندان خود سطح بالاتری را انتظار دارند.

 

 

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا