علمی و پزشکی

پیام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه نوروز: سهل انگاری شود، خطر بزرگی در کمین خواهد بود

روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر لزوم رعایت محدودیت های کرونا ویروس ، که تهدید ویروس کرونا را تهدید می کند ، تأکید کرده و از مردم خواستند تا به رهنمودهای بهداشتی توجه بیشتری کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی ، مطابق با اعلامیه وزارت بهداشت در مورد روابط عمومی ، پیام روسای دانشگاه های علوم پزشکی به شرح زیر است:

“سلام بر مردم عزیز ما!

جامعه جهانی و ایران بیش از یک سال است که از بیماری کرونا ویروس قلب رنج می برند. در این مدت شما مردم عزیز با شرایط دشواری روبرو شده اید ، اما به لطف مجاهدت خداوند مهربان و سیستم مراقبت های بهداشتی فرزندانتان ، تاکنون شدت این مشکل کنترل شده است. سال گذشته ، کارکنان بهداشت و درمان تمام تلاش خود را برای سلامتی مردم به کار گرفتند و با تقدیم صدها شهید حماسه ای بزرگ از خودگذشتگی را به وجود آوردند که باعث تعجب همگان شد. در آستانه سال نو و مارس ، ما روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور ، فرا رسیدن بهار را به شما تبریک گفته و آرزوی زندگی بهتر داریم.

الف) حمایت بی نظیر شما از یک سال گذشته قابل ستایش است. ما می دانیم که رفع محدودیت ها برای مدت طولانی بسیار دشوار است و بسیاری از هموطنان خسته شده اند. اما با در نظر داشتن تأثیر مهم این محدودیت ها در پیشگیری از بیماری و مرگ عزیزان ، تحمل سختی برای شما ، روشنفکران آسان تر خواهد بود ، وقتی اولین دعاها و آرزوهایتان برای یکدیگر همیشه “سالم” باشد علاوه بر این ، پیروی از محدودیت ها به معنای حضور شما در کنار ارائه دهندگان خدمات بهداشتی است و این حمایت و دلسوزی فرزندان شما را به کار بیشتر و کنار آمدن با چالش های سیستم مراقبت های بهداشتی ترغیب می کند.

ب) هواداران کشور بارها به کارکنان بهداشتی از خستگی هشدار داده و از مردم خواسته اند از رفتارهایی که منجر به شیوع بیماری می شود خودداری کنند. در حالی که خستگی کارکنان یک مسئله واقعی و پیچیده است ، ظرفیت محدود و امکانات درمانی نیز نگران کننده است. در سال های اخیر ، زیرساخت های مراقبت های بهداشتی در تمام مناطق کشور به خوبی توسعه یافته و مجهز است ، اما در هر صورت ، همه این امکانات ظرفیت مشخصی دارند و در صورت رشد شدید ، تعداد بیماری های کرونا ویروس قلب در مناطق مختلف کشور خیلی بلند نخواهد بود. اگر همه ما خطر عود را دست کم بگیریم و از اجرای دستورالعمل های پیشگیری غافل شویم ، کشور در معرض خطر بالایی از فاجعه است.

در روزهای آینده ، به ویژه در تعطیلات Nauryz ، بسیار مهم است که شما مردم عزیز مراقب باشید تا از شیوع بیماری جلوگیری کنید. استفاده دقیق از ماسک ، حفظ فاصله جسمی در جامعه ، جلوگیری از تجمع در مناطق بدون تهویه و پرهیز از تردد غیرضروری می تواند تأثیر شگفت انگیزی داشته باشد. به خصوص در آستانه ناوریز ، یک جهش جدید در این بیماری مرموز خطر بیماری را دو چندان کرده و هرگونه مسافرت و ترافیک احتمال آلودگی مناطق جدید به ویروس جهش یافته را افزایش می دهد.

سنت خوب Nauryz همیشه فرصتی برای خوشبختی و سلامتی خانواده های ایرانی بوده است. در نتیجه بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی ، به جای اینکه کودکان ما به طبیعت خوش بهار بپردازند ، نباید اوج بیماری را در میان خانواده و دوستانمان ببینیم. همه ما معتقدیم که اگر خطر کنیم و در هر شرایطی مراقب باشیم ، نائوریز می تواند تعطیلات شاد و سالمی باشد. این یک نمونه شگفت آور است که مقام معظم رهبری توصیه کردند از راهنمایی های بهداشتی پیروی کنند و از مسافرت در تعطیلات سال نو خودداری کنند و خود نیز از این توصیه ها پیروی کنند.

ج) گفتگوی دیگر ما با مقامات عالی رتبه کشور است. ما به عنوان مدافعان برجسته مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، از تصمیم گیرندگان در کشور می خواهیم که به حساسیت ویژه سیستم مراقبت های بهداشتی در کنترل بیماری عروق کرونا ویروس قلب توجه بیشتری نشان دهند. اگرچه مردم شریف ایران با همکاری سیستم مراقبت های بهداشتی به همه توصیه ها پایبند هستند. اما با توجه به وضعیت کشور ، انتظار داریم تصمیمات جدی و جسورانه تری در اسرع وقت اتخاذ و اجرا شود. مطمئن باشید که مردم خیرخواه ایران ، بهورزان هیچ خدماتی ارائه نخواهند کرد و مانند همه 13 ماه امسال ، به دور از کانون خانواده ها و در مبارزه با تاج ، به این تعطیلات خدمت می کنند. اما باید تشخیص دهیم که همه این خدمات زمانی کار می کنند که برای اجرای راهنمایی و تأیید ستاد ملی تاج و تخت با هم کار کنیم. به گفته کارشناسان ، روزهای روشن سال آینده پیش روی شما مردم عزیز ایران خواهد بود که ورود آنها نیاز به محدودیت های صبر و سلامتی دارد.

“ما صمیمانه امیدواریم که خداوند متعال صلح و رحمت خود را به خاطر پاداش سختی ها و دشواری های دوری از خانواده به خاطر خدا به دل مجاهدین بفرستد و از سلامتی آنها محافظت کرده و والای آنها را تحقق بخشد. اهداف زندگی خوب برای مردم شریف “.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا