اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

چگونه می‌توان از گیاهان دارویی برای درمان درد استفاده کرد؟

درمان گیاهی کمر درد

خرید دمنوش دکتر بیز: بسیاری از فرهنگ‌ها به دلیل خاصیت سلامتی و رژیم‌های غذایی از درمان‌های گیاهی یا مکمل‌های گیاهی استفاده می‌کنند. این مکمل‌ها از گیاهی تهیه می‌شوند که به دلیل داشتن طعم، رایحه و یا خاصیت دارویی که دارد، از ارزش ویژه‌ای برخوردار است. اگر درد کمر یا گردن دارید و دوست دارید گزینه‌های داروهای رایج را کشف کنید، مکمل‌های گیاهی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. با اینکه مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها در درجه اول برای کمک به تأمین نیازهای اساسی تغذیه‌ای استفاده می‌شوند، اما مکمل‌های گیاهی اغلب به عنوان یک هدف دارویی استفاده می‌شوند. به عبارت دیگر، آن‌ها در واقع می‌توانند به علائم درد کمر یا گردن شما کمک کنند.

انواع روشهای طبیعی و گیاهی کمر درد

بسیاری از انواع روش‌های طبیعی و گیاهی کمر درد بر اساس تحقیقات انجام شده شامل موارد زیر می باشد:

دانه گیاه شاه بلوط برای کمردرد

دمنوش خارخاسک دکتر بیز: درد در ناحیه کمر (ناحیه ساکرال یا ساکروایلی) که هنگام بلند شدن از حالت نشسته و نیز هنگام قدم زدن بدتر می‌شود، ممکن است با این روش درمانی تسکین یابد. شاه بلوط هندی مخصوصاً برای افرادی که کمردرد دارند و همچنین برای افرادی که مستعد ابتلا به احتقان وریدی و بواسیر هستند مفید است.

همیشه بهار کوهی

این روش درمانی باعث تسکین دردهای کمر و سفتی ناشی از فشار بیش از حد یا آسیب‌دیدگی جزئی می‌شود.

گیاه فاشرا

دمنوش رازیانه ستین: این درمان هنگامی که درد کمر حتی از کوچک‌ترین حرکتی تشدید شود موثر است. تغییر موقعیت، سرفه، چرخش یا راه رفتن ممکن است درد شدید و تیزبینی را به همراه داشته باشد. این روش درمانی می‌تواند برای کمردرد پس از آسیب و کمردرد در هنگام بیماری مفید باشد.

کالکاریا کاربونیکا   

این گیاه اغلب برای کمردرد و ضعف عضلات مفید است، به خصوص در فردی که دچار سرما خوردگی، ضعف عضلات یا اضافه وزن است و به راحتی به کمر او فشار وارد می‌شود. کمردرد مزمن و ضعف عضلانی ممکن است منجر به التهاب و درد شود که در اثر خشکی و سرماخوردگی تشدید می‌شود.

درمان درد معده در شب |درمان سریع معده درد

کالکاریا فسفریکا

سفتی و درد عضلات ستون فقرات و مفاصل به ویژه در گردن و قسمت فوقانی کمر ممکن است با این داروی گیاهی تسکین یابد. درد بیمار از حرکات کوچک و سرماخوردگی و همچنین در اثر فشار فشار بدتر می‌شود. سوزن سوزن شدن استخوان‌ها و احساس خستگی و ناراحتی اغلب در افرادی که به این درمان نیاز دارند دیده می‌شود.

نمک طعام

کمردردی که با دراز کشیدن روی سطح سفت یا فشار دادن یک جسم سخت (مانند بلوک یا کتاب) در برابر ناحیه دردناک بهبود می‌یابد، نشان از نیاز به این درمان دارد. این افراد غالباً محافظه‌کار یا رسمی به نظر می‌رسند، اما دارای احساسات شدیدی هستند که از دیگران پنهان می‌کنند. کمردرد ناشی از احساسات سرکوب شده، به ویژه احساسات صدمه‌دیده یا عصبانیت، ممکن است به نمک طعام پاسخ دهد.

کچوله یا جوزالقی

این گیاه دارویی برای گرفتگی عضلات یا دردهای تحریک کننده در قسمت پشتی موثر است. ناراحتی با سرماخوردگی باعث بدتر شدن این درد شده و گرما باعث برطرف شدن آن می‌شود. معمولاً شب‌ها درد بدتر می‌شود و ممکن است فرد برای چرخیدن . تغییر حالت در خواب مجبور به نشستن در رختخواب شود. کمردرد در هنگام یبوست و هنگامی که فرد احساس نیاز به تخلیه مدفوع را پیدا می‌کند، بیشتر می‌شود.

پیچک سمی

این درمان هنگامی که درد در هنگام حرکت اولیه بدتر باشد و با ادامه حرکت بهبود یابد می‌تواند برای درد در گردن و شانه‌ها و همچنین کمر مفید باشد. با وجود درد، دراز کشیدن و مدت طولانی ثابت ماندن برای بیمار دشوار است و اغلب در مورد آن نگران و بی‌قرار است. سوزش و سفتی در هوای مرطوب تشدید شده و با استفاده از گرما، حمام یا دوش و ماساژ از بین می‌رود.

گوگرد

این روش درمانی معمولاً زمانی انجام می‌شود که فرد مبتلا به کمر درد حالت سستی داشته باشد. کمر او ضعیف باشد و در اثر ایستادن در هر مدت زمانی و همچنین هنگام قدم زدن بدتر شود. گرما ممکن است درد و التهاب را تشدید کند.

کوهش سیاه (همچنین Actaea racemosa نیز نامیده میشود)

ممکن است درد و سفتی در قسمت فوقانی کمر و گردن و همچنین دردهای تحتانی، دردهایی که در قسمت تحتانی ران یا در باسن شما وجود دارد، با این روش درمانی تسکین یابد. غالباً برای درد کمر در دوران قاعدگی، همراه با گرفتگی، سنگینی و درد بسیار مفید است. فردی که به این روش درمانی احتیاج دارد به طور معمول خوش صحبت و پرانرژی است و هنگام بیماری دچار اضطراب یا افسردگی می‌شود.

دالكامارا

اگر درد کمر در هوای مرطوب و سرد همراه با ابتلا به سرماخوردگی یا بعد از خیس شدن و سرما خوردگی وجود داشته باشد، ممکن است این روش درمانی موثر باشد. در این دردها سفتی و لرز در پشت دیده می‌شود ، و درد معمولاً با راه رفتن بدتر می‌شود.

ایگنیشیا 

دردهای کمری مربوط به ناراحتی‌های عاطفی، به خصوص غم) اغلب به این درمان پاسخ می‌دهند. عضلات قسمت تحتانی کمر ممکن است دچار اسپاسم، و پیچ خوردگی، درد و گرفتگی اغلب در سایر نقاط بدن رخ می‌دهد.

کالیوم کربونیکوم

کالیوم کربونیکوم یک داروی هومیوپاتی برای درد کمر همراه با احساس خالی شدن زانوها است.

گل راعی  

این داروی هومیوپاتی درد پایین کمر را که همراه با درد تیز ضربان‌دار است، تسکین می‌دهد.

گیاه سداب 

این مورد برای تسکین کمردرد ناشی از بی‌تحرکی و یا تشدید شدن کمر درد در اثر عدم فعالیت استفاده می‌شود.

روغن ضروری اسطوخودوس

استنشاق اسانس اسطوخودوس می‌تواند به تسکین درد و اضطراب کمک کند.

اسانس اسطوخودوس می‌تواند به تسکین درد به طور طبیعی کمک کند. مردم از روغن اسطوخودوس برای تسکین درد، کمک به خواب و کاهش اضطراب استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید از طیف وسیعی از روغن‌های ضروری اسطوخودوس را بصورت آنلاین خریداری کنید.

روغن اسانس نعناع 

روغن نعناع از گیاه Mentha piperita L. به دست می‌آید.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که گیاه نعناع دارای اثرات ضد التهابی، ضد میکروبی و تسکین دهنده درد است. ترکیبات فعال موجود در روغن نعناع شامل کارواکرول، منتول، و لیمونن است.

افراد غالباً از روغن ضروری نعناع رقیق شده به عنوان یک درمان موضعی استفاده می‌کنند، به این معنی که روغن رقیق شده را به ناحیه‌ای که احساس درد یا یا احساس اسپاسم دردناک و مشکلات مرتبط با آرتریت کمر وجود دارد، می‌مالند.

از قرار دادن روغن نعناع روی پوست ترک خورده و خشک خودداری کنید. این امر می‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شود. بنابراین قبل از استفاده از روغن نعناع روی ناحیه دردناک، آن را روی یک قسمت کوچک از بدن خود تست کنید. از روغن نعناع در حضور کودکان استفاده نکنید.

اسانس اکالیپتوس

روغن ضروری نهایی در لیست درمان‌های طبیعی برای تسکین درد، روغن اکالیپتوس است. این داروی گیاهی از گیاه اکالیپتوس گرفته می‌شود که ممکن است به کاهش درد، تورم و التهاب در بدن کمک کند.

از روغن اکالیپتوس در اطراف کودکان و حیوانات خانگی استفاده نکنید. اکالیپتوس می‌تواند باعث آسم شود. مهم است که قبل از استفاده موضعی آن را در روغن حامل رقیق کنید.

همچنین، اکالیپتوس نباید در جاهای عمومی استفاده شود. روغن ضروری اکالیپتوس در صورت بلعیدن سمی است. یک تست کوچک انجام دهید تا مطمئن شوید که پوست شما نسبت به اکالیپتوس بصورت موضعی واکنش نشان نمی‌دهد.

کپسایسین

افراد همچنین برای تسکین درد کمر طبیعی از کپسایسین موجود در فلفل قرمز استفاده می‌کنند. هنگامی که فرد این ماده گیاهی را به صورت موضعی استفاده می‌کند، می‌تواند باعث احساس سوزش خفیف یا احساس سوزن سوزن شدن شود.

کرم‌های موضعی کپسایسین نقش مهمی در کنترل درد دارند. بسیاری از محصولات تسکین دهنده درد حاوی کپسایسین هستند.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا این ماده درد را تسکین می‌دهد، اما برخی بر این باورند که با تاثیر بر روی فیبرهای گیرنده درد باعث کاهش حساسیت پوست نسبت به درد می‌شود. اعصاب حامل سیگنال‌های درد هستند.

افراد می‌توانند طیف وسیعی از کرم‌های کپسایسین را بصورت آنلاین خریداری کنند

دکمه بازگشت به بالا