عمومیکسب و کار ایرانیان

چگونه کولر گازی خود را سرویس کنیم ؟

کولر گازی اسپیلت شما، یک وظیفه ی مهم به عهده دارد و آن هم فراهم کردن آسایش و راحتی شما می باشد. به عبارتی کولر گازی اسپیلت باید در فصل گرما، هوای خنک منزل شما را فراهم کند و در فصل سرد سال نیز، هوای منزل را گرم نگه دارد. خرابی این دستگاه مفید، بسیار ناراحت کننده می باشد، اما شما می توانید با انجام سرویس به موقع از به وجود آمدن خرابی های بسیاری در دستگاه جلوگیری کنید. ما در این مقاله از در رابطه با آموزش سرویس کولر گازی اسپیلت صحبت می کنیم. بنابراین در صورتی که تمایل دارید تا با نحوه ی سرویس کولر گازی اسپیلت آشنا شوید و این مراحل را یاد بگیرید، ما خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم. همچنین در صورت تمایل می توانید بجای خواندن مقاله، ویدیوی زیر را مشاهده نمایید.

در صورتی که شما آموزش سرویس کولر گازی اسپیلت را یاد بگیرید، به راحتی می توانید دستگاه خود را بدون هزینه ای و یا با کمترین هزینه ی ممکن سرویس کنید و با این کار در هزینه های خود تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنید و باعث شوید که کولر گازی شما عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. سرویس کولر گازی شامل خدماتی از قبیل شستشو، نصب مجدد، تعمیر، تست اجزای مختلف دستگاه و تست کارکرد کلی دستگاه می باشد.

سرویس کولر گازی اسپیلت شامل چه بخش هایی می باشد ؟

سرویس کولر گازی اسپیلت شامل سرویس پنل داخلی ( اواپراتور ) و سرویس پنل خارجی ( کندانسور ) می باشد. به عبارتی در سرویس دستگاه، هر یک از این دو تکه به خوبی شستشو می شوند و در صورت وجود ایراد به خوبی تعمیر می شوند، و در صورت خرابی قطعه ای، آن قطعه تعمیر و یا تعویض می شود. در واقع سرویس دستگاه به صورت سطحی و یا تخصصی انجام می شود. به عنوان مثال سرویس کردن کندانسور و اواپراتور و یا بررسی نشت گاز و… یک کار تخصصی می باشد و باید حتما توسط افراد متخصص انجام شود، اما کاری مثل تعویض فیلتر را افراد مبتدی هم می توانند انجام دهند.

فیلتر ها، سیم پیچ ها و پره های فن، مهم ترین قسمت هایی هستند که نیاز به نگهداری و سرویس شدن دارند، تا دستگاه بتواند به درستی وظیفه ی خود را انجام دهد. نا دیده گرفتن این موارد باعث می شود تا دستگاه شما با مشکل مواجه شود و عملکرد مناسبی نداشته باشند. همین طور باعث می شود تا عمر مفید دستگاه کاهش پیدا کند.

چه زمانی نیاز است که کولر گازی اسپیلت سرویس شود ؟

زمانی که کولر گازی اسپیلت دارای عملکرد مناسبی نمی باشد و به خوبی خنک نمی کند و یا گرمایش آن دچار مشکل است و زمانی که فیلتر، پره و یا کویل ها کثیف هستند و مقدار زیادی گرد و غبار روی آن ها وجود دارد و عمل خنک سازی به خوبی انجام نمی شود، و یا هزینه های برق مصرفی بسیار بالا رفته است و غیر عادی می باشد، نیاز است تا دستگاه شما سرویس شود.

نحوه ی سرویس کولر گازی اسپیلت چگونه می باشد ؟

  • کشدین دستگاه از برق : اولین کاری که شما برای برای سرویس کولر گازی اسپیلت باید آن را انجام دهید، این است که باید ابتدا برق دستگاه را از پریز جدا کنید. و تحت هیچ شرایطی وقتی که دستگاه به برق وصل است اقدام به شستشوی اجزای داخلی دستگاه و یا آب پاشی روی آن نکنید. زیرا ممکن است خطر برق گرفتگی شما را تهدید کند. اگر نمی توانید دو شاخه را از پریز برق جدا کنید، فقط کافیست تا فیوز مربوط به کولر را خاموش کنید.
  • تمیز کردن فیلتر ها : فیلتر ها یکی از مهم ترین قسمت ها در کولر می باشند که تمیز بودن آن ها اهمیت زیادی در کارکرد دستگاه دارد. فیلتر ها باید به صورت منظم تمیز و یا تعویض شوند. فیلتر های کثیف، باعث انسداد جریان هوا می شوند و کارایی سیستم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. در صورتی که فیلتر ها مسدود باشند، جریان هوا فیلتر ها را دور می زند و آلودگی ها را مستقیما به داخل سیم پیچ اواپراتور منتقل می کند و در نتیجه سیم پیچ اواپراتور توسط گرد و خاک مسدود می شود و امکان دفع گرما امکان پذیر نخواهد بود، در نتیجه با تمیز کردن فیلتر و یا تعویض آن می توانید تا ۱۵ درصد، از مصرف انرژی بکاهید و عملکرد دستگاهتان را بهبود بخشید. برخی از فیلتر ها قابلیت شسته شدن و استفاده ی مجدد را دارند و برخی دیگر باید تعویض شوند. در فصل گرما، فیلتر ها باید ماهی یک بار و یا ترجیحا هفته ای یک بار، تعویض شوند. همچنین در صورتی که در منزل، حیوان خانگی دارید ؛ باید این تعویض زودتر انجام شوند. تمیز کردن فیلتر ها به صورت مرتب، باعث می شود تا عمر فیلتر هوا افزایش پیدا کند. اگر فیلتر ها بیش از حد کثیف باشند، بهتر است تا آن ها را تعویض کنید. برای تمیز کردن فیلتر ها، باید گیره های سمت چپ و راست در پنل داخلی را به آرامی با کشیدن باز کنید و قسمت پلاستیکی جلوی پنل را باز کنید. حالا شما ۲ فیلتر را در این قسمت مشاهده می کنید، که باید فیلتر ها را خارج کنید. فیلتر ها را باید در یک سطل بزرگ قرار دهید و آن ها را به آرامی و توسط آب گرم و مواد شوینده بشویید. و باید اجازه دهید تا فیلتر ها به خوبی خشک شوند.
  • سنسور دما دستگاه را تمیز کنید : سنسور دستگاه وظیفه ی دارد تا دمای دستگاه را بررسی کند و با بررسی مداوم دما، اجازه ی روشن شدن و یا خاموش شدن دستگاه را که به برد فرستاده می شود، کنترل می کند. در صورتی که سنسور کثیف باشد، ممکن است تا نتواند وظیفه ی خود را به درستی انجام دهد و پیغام اشتباهی را به برد ارسال می کند. در نتیجه لازم است تا سنسور دما بیرون کشیده شود و تمیز شود و سپس در جای اصلی خود قرار داده شود.
  • تمیز کردن سیم پیچ های اواپراتور کولر گازی اسپیلت : سیم پیچ های اواپراتور یا همان کویل های اواپراتور، بر اثر مرور زمان ممکن است توسط گرد و خاک کثیف شوند. علاوه بر این اگر کولر گازی اسپیلت شما در نزدیکی آشپزخانه نصب شده باشد، ممکن است کویل ها توسط ذرات چربی، چرب شوند. همچنین تمیز بودن فیلتر ها نیز باعث می شود تا گرد و خاک وارد سیم پیچ های اواپراتور نشود. کثیف بودن سیم پیچ های اواپرتور باعث می شود تا گرمای موجود در سیم پیچ ها دفع نشود. برای جلوگیری از این مشکل، سیم پیچ های اواپراتور باید هر سال یک بار و یا ترجیحا هر ۶ ماه یک بار تمیز شوند. برای تمیز کردن سیم پیچ های اواپراتور که در پنل داخلی وجود دارند، باید از محلول آب و صابون که خاصیت خورندگی ندارند استفاده کنید. این محلول را باید روی کویل ها اسپری کنید و سپس با یک فرچه نرم ماننده یک مسواک، کویل ها را تمیز کنید تا آلودگی ها و پرز ها پاک شوند و سپس با پارچه یک دور سطح کویل ها را پاک کنید. اگر ذرات چربی روی کویل ها وجود دارند، می توانید از اسپری محلول گاز پاک کن استفاده کنید. همچنین برای تمیز کردن کویل ها می توانید از بخار شوی استفاده کنید.
  • حال باید به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. و سپس فیلتر ها را سر جای اصلی خود قرار دهید. و قسمت پلاستیکی جلوی دستگاه را نیز نصب کنید. بدین ترتیب سرویس کولر گازی اسپیلیت شما برای پنل داخلی به همین راحتی انجام شد. حالا باید سراغ پنل خارجی بروید و سایر موارد باقی مانده را نیز سرویس کنید.
  • تمیز کردن قسمت تخلیه آب : گاهی ممکن است که قسمت تخلیه آب توسط گیر کردن جسم سختی و یا بخاطر رسوبات آب مسدود شود و یا این که ممکن است در اطراف قسمت تخلیه باکتری و یا کپک به وجود بیاید. در نتیجه آب نمی تواند از دستگاه خارج شود. در نتیجه آبی که باید از این طریق از دستگاه خارج شود، از دستگاه خارج نمی شود و ممکن است وارد ساختمان شود و باعث خیس شدن دیوار زیر پنل داخلی شود. این قسمت باید توسط یک جسم نازک فلزی تمیز شود و انسداد آن بر طرف شود.
  • فن کندانسور را تمیز کنید و موتور فن را روغن کاری کنید : کندانسور قسمتی از کولر گازی می باشد که در یونیت خارجی قرار گرفته است. فن کندانسور ممکن است توسط گرد و غبار پوشانده شده باشد. در این صورت باید آن را توسط یک برس نرم ( مسواک ) و یا پارچه نم دار، تمیز کنید. همچنین باید موتور فن را روغن کاری کنید. برای این کار باید پیچ های نگهدارنده ی پوشش جلوی فن را باز کنید تا بتوانید به موتور فن دسترسی پیدا کنید. ابتدا باید فن را بردارید و موتور فن را که اطراف آن کمی چرب است را پیدا کنید و کمی روغن به آن بزنید.
  • سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید : همچنین لازم است تا سیم پیچ های کندانسور که در یونیت خارجی واقع شده است را به همین ترتیب تمیز کنید. سیم پیچ های کندانسور ممکن است توسط ریزش برگ درختان و گرد و خاک کثیف شوند. برای شستشوی سیم پیچ کندانسور، می توانید از شلنگ آب استفاده کنید. در این صورت باید محافظ سیم پیچ را بردارید و سیم پیچ را کاملا شستشو دهید. همچنین باید باله ها را نیز به خوبی بشویید و در صورت خم شدن باله ها، باید آن ها را صاف کنید.
  • میزان گاز مبرد را بررسی کنید : همچنین باید بررسی کنید که سطح گاز مبرد در دستگاه کافی باشد و یا این که لوله های انتقال گاز دچار نشتی نشده باشند. در صورتی که میزان سطح گاز کم باشد، دستگاه نمی تواند اتاق را خنک کند، در این صورت باید شارژ گاز توسط تکنسین انجام شود.
  • تمیز کردن کانال ها و لوله ها : همچنین کانال ها و لوله های هوا ممکن است به واسطه ی ذرات گرد و غبار کثیف شوند، در این صورت شما می توانید با استفاده از جارو برقی، این ذرات گرد و غبار را از درون لوله خارج کنید.
  • سایر موارد را بررسی کنید : همچنین باید قطعات مختلفی مانند فیوز ها، ترموستات، سیم کشی ها، اتصالات الکتریکی و… را به دقت و به طور منظم بررسی کنید، و مطمئن شوید که همه ی اتصالات به درستی در جای خود قرار دارند. همچنین باید قطعات الکتریکی را روغن کاری کنید تا به قطعات متحرک آسیب وارد نشود، عدم روغن کاری باعث خراب شدن سریعتر قطعات می شود و در نتیجه زودتر از زمان ممکن نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهند داشت. همچنین باید بلبرینگ ها را انظر ساییدگی و روانکاری بررسی کنید، سیم کشی را بررسی کنید و در صورت اسیب دیدگی و یا سوختن سیم ها، آن ها را تعویض کنید. همچنین باید خازن ها و سلامت کمپرسور را بررسی کنید، و در نهایت باید دستگاه را روشن کنید و عملکرد صحیح دستگاه را نیز بررسی کنید.

اهمیت سرویس کولر گازی اسپیلت

سرویس به موقع کولر گازی اسپیلت دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. سرویس کولر گازی باعث می شود تا دستگاه تا ۱۵ درصد بهینه تر کار کند. شما با انجام سرویس کولر گازی اسپیلت می توانید از خراب شدن دستگاه جلوگیری کنید. و شما می توانید از دستگاهتان برای چندین سال استفاده کنید و باعث افزایش طول عمر آن شوید. با انجام سرویس دستگاه مشکلات احتمالی بر طرف می شود و شما می توانید به مشکل اصلی دستگاه پی ببرید و آن مشکل را هر چه سریع تر بر طرف کنید. برای راهنمای بیشتر می توانید به https://www.tehranservic.com/air-conditioner/ac-service/  مراجعه کنید.

مضرات عدم سرویس کولر گازی اسپیلت

  • کاهش عملکرد دستگاه
  • افزایش هزینه های برق
  • وجود بوی بد و زننده بخاطر رشد انواع باکتری ها
  • نشت گاز مبرد
  • عدم خنک کردن
  • وجود سر و صدای عجیب و غیر عادی
  • به وجود آمدن خرابی های جدی
  • آسیب رساندن به محیط زیست
  • هزینه ی زیاد تعمیرات
  • خرابی کامل دستگاه
  • روشن نشدن کولر گازی اسپیلت
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه
  • پریدن فیوز هنگام روشن کردن دستگاه

از کجا بفهمیم که کولر گازی نیاز به سرویس دارد ؟

  • اگر کولر گازی اسپیلت شما بیش از حد سر و صدا دارد، احتمالا فیلتر ها مسدود شده اند. در این صورت فیلتر ها باید از دستگاه خارج شوند و گرد و خاک آن توسط جارو برقی خارج شود و خود فیلتر باید توسط آب گرم و مواد شوینده شسته شود و یا این که فیلتر ها باید تعویض شوند. اگز بعد از انجام این مراحل، باز هم سر و صدا شنیده شد، احتمالا یک مشکل مکانیکی در دستگاه وجود دارد.
  • اگر کولر گازی اسپیلت شما اتاق را خنک نمی کند. احتمال دارد که مشکل بخاطر کثیفی فیلتر ها و یا بخاطر کم بودن شارژ دستگاه باشد. این مشکل در سرویس تخصصی دستگاه مشخص می شود. همچنین ممکن است دستگاه دچار نشتی باشد و گاز مبرد در حال نشت باشد.
  • اگر هزینه های مصرف انرژی بسیار بالا می باشد. این مشکل می تواند بخاطر نصب نا درست دستگاه اتفاق افتاده باشد. در صورتی که دستگاه توسط یک نصاب غیر حرفه ای نصب شود و اتصالات به درستی بسته نشوند، ممکن است این مشکل به وجود بیاید. در این صورت باید با یک متخصص مناسب تماس بگیرید. تا دستگاه شما سرویس شود.
  • اگر روی پنل دستگاه پیغام خطا نشان داده می شود و یا یک سری از چراغ ها روشن شده اند و به رنگ قرمز می باشند. و یا این که علائم خاصی روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می شود.

نکات تکمیلی

  • در صورتی که مهارت و تجربه ی کافی در زمینه ی اسپیلت را ندارید، هرگز تعمیرات یا سرویس کولر گازی را انجام ندهید و این کار را به عهده ی یک تکنسین متخصص بسپارید. در غیر این صورت ممکن است که به خودتان و به دستگاه آسیب وارد کنید.
  • هر ۶ ماه یک بار لازم است تا دستگاه شما به طور کامل و به صورت تخصصی و توسط تکنسین سرویس شود. همچنین فیلتر ها باید هر ماه یک بار تمیز شوند. همچنین سرویس سطحی مثل تمیز کردن فیلتر ها را خودتان می توانید ماهی یک بار به راحتی انجام دهید.
  • در فصل زمستان، در صورتی که از کولر گازی اسپیلت استفاده نمی کنید، می توانید یونیت خارجی را توسط یک کاور بپوشامید تا از ورود گرد و خاک و برگ درختان، لانه کردن پرندگان و… جلوگیری کنید.
  • کولر گازی اسپیلت یک وسیله ی برقی گران قیمت محسوب می شود، در نتیجه در صورت خرابی این وسیله، بهترین کار تعمیر آن می باشد، و آخرین کاری که باید به آن فکر کنید، خرید یک دستگاه جدید است.

 اهمیت شستشوی پنل داخلی کولر گازی

تمیز کردن یونیت داخلی کولر گازی برای حفظ کیفیت هوای مطلوب در خانه و همچنین افزایش عملکرد کولر گازی بسیار مهم است. فیلترهای داخلی کولرگازی برای جذب گرد و غبار طراحی شده اند و اگر به صورت منظم تمیز نشوند، مسدود شده و رطوبت و کپک در آن جمع می‌شود.

تمیز کردن پنل داخلی کولر گازی علاوه بر افزایش بهره وری دستگاه موجب کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز خواهد شد. همچنین شما را از صرف هزینه اضافی برای نجات خواهد داد.

از مهم‌ترین دلایل تمیز کردن پنل داخلی کولر گازی و همچنین مزایای سرویس کولر گازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد بهتر کولر گازی
  • کیفیت هوای بهتر و جلوگیری از ایجاد
  • جلوگیری از ایجاد رطوبت و رشد کپک
  • افزایش عمر مفید کولر گازی
  • جلوگیری از مشکلات تنفسی
  • کاهش هزینه قبض برق

مراحل شستشوی یونیت داخلی کولر گازی عبارت اند از:

  1. جدا کردن کولر گازی از منبع تغذیه
  2. فعال کردن حالت فن برای تبخیر رطوبت موجود در دستگاه
  3. تمیز کردن فیلتر هوای کولر گازی
  4. تمیز کردن کویل‌ها
  5. تمیز کردن مسیر تخلیه کولر گازی
  6. بررسی قطعات و روشن کردن کولر گازی

تعمیر تخصصی کولرگازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

راهنمای شستشوی یونیت داخلی کولر گازی

نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی به صورت مرحله به مرحله در ادامه بیان شده است:

کولر گازی را از برق بکشید

اولین اقدام برای شستن پنل داخلی کولر گازی، قطع کردن برق دستگاه است تا خطری شما را تهدید نکند و شستشوی اسپیلت را ایمن انجام دهید. برای قطع کردن برق کولر گازی با توجه به نوع کولر دو راه دارید:

  1. دوشاخه کولر گازی را که کنار پنل قرار دارد از برق بکشید.
  2. فیوز برق کولر گازی را از جعبه ‌فیوزی که معمولا داخل آشپزخانه یا کنار درب ورودی است قطع کنید. اگر تعداد فیوزها زیاد است و نمی‌دانید کدام فیوز مربوط به کولر گازی شماست کولر خود را روشن کنید و یکی یکی فیوزها را قطع کنید، با خاموش شدن اسپیلت مشخص می‌شود فیوز آن کدام است.

نکته

قبل از انجام هرگونه اقدام برای تمیز کردن کولر گازی، مطمئن شوید برق دستگاه قطع باشد.

کولر گازی را خشک کنید

قبل از شروع فرایند تمیز کردن، خشک کردن آن ضروری است زیرا در صورتی که از کولر گازی استفاده کرده باشید، احتمالا داخل آن آب و رطوبت وجود داشته باشد. کولر گازی را روی حالت فن به مدت 30 دقیقه روشن کنید تا رطوبت آن تبخیر شود.

تمیز کردن فیلترهوا و نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

با بلند کردن پنل جلویی کولر گازی می‌توانید به فیلترهوای دستگاه دسترسی داشته باشید. (فیلترهوای کولر گازی قطعات مستطیلی و بلندی است که در قسمت جلویی دستگاه قرار دارند.).

در حد امکان گرد و غبار روی پنل را با کمک جاروبرقی یا مسواک تمیز کنید تا شستشوی آن راحت‌تر باشد. سپس فیلترهوا را با آب ولرم و صابون شسته و به خوبی خشک کنید. (از خشک کردن فیلترها در مقابل نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.)

برای ، هتر است هر 2 تا 3 هفته یکبار فیلترهوای دستگاه را تمیز کنید.

  • اگر فیلترهای گرد و غبار خیلی کثیف اند، برای شستسوی آنها از آب گرم و مقداری مواد شوینده ملایم استفاده کنید. (قبل از قرار دادن آنها در دستگاه، از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید.)

کویل های کولر گازی را بشویید

برای شستشوی کویل‌های کولر گازی، می‌توانید به وسیله یک آب‌پاش (شیشه‌شوی) به کویل‌ها آب بپاشید تا زمانی که کاملا خیس شوند. سپس یک برس نرم یا مسواک را به صورت عمودی روی کویل‌های کولر گازی بکشید تا پرز و گرد و خاک آن تمیز شود. (بهتر است بگذارید مواد شوینده حدود 30 دقیقه روی کویل‌ها بماند و سپس آن را پاک کنید.)

سرویس پنل کولر گازی |سرویس کولر گازی در منزل

به علاوه، راه دومی هم برای شستن کویل‌های کولر گازی وجود دارد: استفاده از بخارشوی. به جای اسپری کردن آب و برس کشیدن می‌توانید با بخارشوی، پنل کولر گازی را تمیز کنید. در مورد شستن کویل‌های چربی گرفته، قبل از بخارشوی، از اسپری گاز پاک‌کن استفاده کنید و بعد از یک ساعت که این اسپری، چربی‌ها را نرم کرد، با دستگاه بخارشوی آن را تمیز و براق کنید.

لوله تخلیه کولر گازی را تمیز کنید

یکی دیگر از مواردی که لازم است در مورد نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی بدانید، شستشوی مسیر تخلیه است. برخی مواقع انسداد و گرفتگی لوله تخلیه باعث بروز مشکل در عملکرد کولر گازی خواهد شد. برای جلوگیری از گرفتگی لوله تخلیه توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار با استفاده از سرکه و آب داخل لوله تخلیه را تمیز کنید. انسداد مسیر تخلیه کولر گازی علاوه بر کاهش عملکرد دستگاه، موجب ایجاد بوی نامطبوع نیز می‌شود.

پس از بررسی قطعات، کولر گازی را روشن کنید

در نهایت سنسور و سپس فیلتر را مانند قبل سر جای خود محکم کنید و درب پنل را ببندید. دقت کنید که فیلترها کاملا خشک شده باشند و تمام قطعات را درست سر جایشان قرار دهید. بعد از شستشوی پنل داخلی کولر گازی، اگر آن را به خوبی انجام داده باشید وقتی به کویل‌ها نگاه می‌کنید، متوجه تفاوت آنها می‌شوید که کاملا سفید و تمیز شده‌اند. پس از شستن یونیت داخلی کولر گازی، حدود 30 الی 60 دقیقه صبر کنید و سپس آن را روشن کنید.

وقتی کلیه قطعات کولر گازی را بررسی کردید، لازم است مجدد دستگاه را به برق متصل کنید تا ببینید آیا به درستی کار می‌کند یا خیر. در صورت مشاهده هرگونه خطا یا شنیدن هرگونه صدای غیرعادی، توصیه می شود دستگاه را از برق بکشید و از یک تکنسین کمک بگیرید.

شستن کولر گازی با جوهر نمک

برای شستن کولر گازی با جوهر نمک، می توانید مقداری آب را با جوهر نمک ترکیب کنید و روی کویل‌ها یا فیلترهوا اسپری کنید و بعد از حدود 30 دقیقه قسمت موردنظر را با آب شستشو دهید.

در مواقعی که موفق به عیب‌یابی دستگاهتان نشدید پیشنهاد ما : مرکز تخصصی تعمیرات، کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 2 بعد از نیمه شب)

توصیه سرویسکاران برای افزایش طول عمر کولرهای گازی، سرویس دوره‌ای دستگاه توسط ، جنرال، سامسونگ یا هر برند دیگری که استفاده می‌کنید است.

کلام پایانی

برای عملکرد صحیح کولر گازی، ضروری است که حداقل فیلترهای هوا را به صورت دوره ای تمیز کنید. علاوه بر این، می‌توانید کویل‌ها را با جاروبرقی بدون استفاده از اسپری نیز تمیز کنید. تمیز کردن و نگهداری از کولر گازی یکی از راه‌های افزایش طول عمر دستگاه و همچنین کنترل مصرف انرژی است. با توجه به اهمیت اطلاع از نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی، مراحل شستشوی پنل به صورت کامل بیان شد. برای سرویس دوره ای و جلوگیری از آسیب به قطعات، اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید، بهتر است شستشوی یونیت داخلی را به تکنسین متخصص بسپارید.

سوالات متداول

برای تمیز کردن کویل‌های کولر گازی می‌توانید از محلول مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید.

برای افزایش عملکرد کولر گازی توصیه می شود هر 2 تا 3 هفته یکبار فیلترهوای دستگاه را تمیز کنید.

برای جلوگیری از گرفتگی لوله تخلیه توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار با استفاده از سرکه و آب داخل لوله تخلیه را تمیز کنید.

جهت اطلاع از منبع کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا